Päivä kerrallaan

Meillä jokaisella on erilaisia päiviä, iloisia, tapahtumarikkaita tai yksinäisiä, "mitähän tänään tekisi"-päiviä.
Tämä ketju voisi olla kaikenlaisille kuulumisille avoin. Vältetään kuitenkin riitelyä ja tölvimistä.

Kommentit (11)

Päivä kerrallaan

On ollut jokseenkin sekava päivä, postissa tuli hoidettavia asioita. Viime viikolla jo soitin ko. asioista, vaan mikä lie takkuaa, kun yhä pitää ottaa yhteyttä.
Tänään tuntuu innostus ja otteen saanti mihinkään olevan kateissa. Olisi just sellainen ystävän kanssa kahvikupin ääressä juttuhetki oikein mieleen, mutta ei se silloin onnistu kun kaipaa.
Kahvin voin hörpätä yksinkin, onhan tässä vielä päivää jäljellä. 😊

Vierailija

Kiitos kysymästä. Minulle kuuluu oikeastaan hyvää ja rauhallista elämää tänäänkin. Leikkasin omenapuut ja muutamia ränsistyneitä koristepensaita. Aurinko on paistanut lämpimästi. Peipposia hyppii lintujen syöttöautomaatin alla, sitruunaperhosia on jo lennellyt... keväistä viimeviikkoisen lumimyräkän jälkeen.

Luin viime yönä Eeva Kilven Sinisen muistikirjan ajatuksia elämästä ja vanhenemisesta. Vaali-illan seuraaminen teki olon levottomaksi, ja uni karkasi. Tänään aurinko ja heräävä luonto ovat hoitaneet mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään taas yksinäisyys iski. Olen luonteeltani impulsiivinen enkä montaa päivää viihdy yksin. On vaan niin että lähiomaiset on harvassa ja töissä päivät ja kotona toiset työt. Mieheni  kuollut ja hänen kanssaan aina tapahtui jotain piristävää. Minun ikäiseni naiset jotenkin jämähtäneitä .Toiveeni on joku joka uskaltaa heittäytyä  ihan mihin vaan kanssani se olisi  hartain toiveeni.  Kulutan aikaani ulkoilemalla, pyöräilemällä  ja kuntosalilla, mutta joskus tekisi mieli vaikka matkustaa tai vaeltaa muuallakin suomessa kun vaan täällä pääkaupunki alueella.  Oma auto olisi kyllä kiva niin ei tarvitsisi  odotella  kaveria mukaan.  Olipa vuodatus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=UcmjAyDB45s

Tämä Finlandersenin kappale soi meillä päivittäin. Olisi kiva jos joku vaikka soittaisi ja kysyisi , mitä kuuluu ja lähdetkö lenkille.

Yksinäinen mutta ei yksin

Hei, miksi odotat, että joku soittaa ja pyytää lenkille?

Voithan itsekin soittaa jollekin.

Vierailija

kahlaaja kirjoitti:
Tänään taas yksinäisyys iski. Olen luonteeltani impulsiivinen enkä montaa päivää viihdy yksin. On vaan niin että lähiomaiset on harvassa ja töissä päivät ja kotona toiset työt. Mieheni  kuollut ja hänen kanssaan aina tapahtui jotain piristävää. Minun ikäiseni naiset jotenkin jämähtäneitä .Toiveeni on joku joka uskaltaa heittäytyä  ihan mihin vaan kanssani se olisi  hartain toiveeni.  Kulutan aikaani ulkoilemalla, pyöräilemällä  ja kuntosalilla, mutta joskus tekisi mieli vaikka matkustaa tai vaeltaa muuallakin suomessa kun vaan täällä pääkaupunki alueella.  Oma auto olisi kyllä kiva niin ei tarvitsisi  odotella  kaveria mukaan.  Olipa vuodatus!

Hei kahlaaja! Oma auto ei ole välttämättömyys jos haluaa retkeillä pääkaupunkiseuden ulkopuolelle. Esimerkiksi Uudenmaan seuramatkat ja Hyvinkään liikenne järjestävät 1 - 3 päivän pituisia retkiä Suomessa. Molempien yritysten matkat löytyvät googlaamalla. Olen osallistunut molempien yritysten retkiin yksinäisenä mutta on siellä ollut mukana muitakin yksinäsiä retkeilijötiä. Helsingistä noukkivat retkeläisen mukaan Kiasman pysäkiltä Hgin keskustasta ja muitakin noukkimispaikkoja on Uudellamaalla.

Hyvinkään liikenne on erikoistunut yhden päivän retkiin . Nyt näkyy olevan tarjonnassa muun muassa Valamon ja Lintulan luostarit, Billnäsin ja Fiskarsin antiikkipäivät, Varsinais-Suomen puutarhat. Uudenmaan seuramatkoilla on tarjolla esim. Länsi-Lapin kiertomatka 7 pv elo- ja syyskuun vaihteessa ja Juhannusaaton risteily Lahden Vääksyn kanavalle ja Päijänteelle. 

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan edellä mainitun kaltaisia retkiä. Niillä on helppo tutustua muihin ihmisiin ja ehkä jopa saada uusia ystäviä.

Vierailija

On suoli tukossa ja vurtsarakko vuotaa pöksyhin. Siitepölyallergia estää istumasta oihalla, Sisääl istuessa verenpainelääkitys pitää matalaa painetta, kun yrittää nousta. Lääkäri sanoi, että pidä 2 minuttia kiinni jostain, kunnes paine tasaantuu. Se vakuutti, ettei matalaan paineeseen kuole kuin tapaturmaisesti, mutta korkea tappaa.

Kiva kun joku vastasi. Olen tehnyt paljon matkoja juuri tämän firman kautta ja taas menossa Tampereelle , Heinolaan ja Ahvenanmaalle. Saan ystäviäkin mukaan kyllä kun järjestän matkat. Kaipaisin vaan ulkomaille jonkun seuralaisen jolla ei enää koti ole ykköspaikka tai ole terveydellisiä syitä esteenä.

Vierailija

Nostin tämän ketjun, voisiko tämä olla "kohtauspaikkamme"? Kiinnostaako muita?
Minä voisin kokeilla.♠️

Minulla oli eilen tosi ihana päivä, vietin sen omieni kanssa juhlien nuoren syntymäpäivää. On tosi ihana sana Omat.Sain pelkkää iloa ja jaksan siitä pitkään.

Kuin tänään olin seurakuntani ystävien keskellä yhtenä! Sain välittävää ystävällisyyttä, yhteyttä ja ystävyyttä, ja toivon, että myös minä voin antaa ja että sitä otettiin vastaan.

Vierailija

Ystävärinki, tai mikä sen nimi nyt olikaan, oli vähän samanlainen ketju, mutta se on ilmeisesti loppunut tai lopetettu. Ihan hyvä idea varsinkin sellaisille joilla ei ole liialti ystäviä. On edes jokin foorumi jossa voi ilmaista ajatuksiaan ja "keskustella" muiden kanssa. 

Minua on viime vuosina alkanut kiinnostaa sukututkimus. Nyt sitten olen ilmoittautunut työväenopiston  alkeiskurssille. Olisi vaan pitänyt aloittaa aikaisemmin koska nyt ei ole enää ketään vanhemman sukupolven edustajia elossa joilta olisi voinut kysyä tähän liittyviä asioita. Löytyykö  muita tästä asiasta kiinnostuneita? Otan mielelläni vinkkejä vastaan, noviisi kun olen.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat