Lehtien "kylkiäislahjat"

Vierailija

Näin syysiltojen pimetessä kaipaa jo hiukan luettavaa.
Saan paljon mainoksia ja harmillisia puhelinsoittoja lehtimyyjiltä.
Lehdet, valitettavasti myös ET-lehti on jäänyt tilaamatta, kun nuo kylkiäiset on "turhia" tai vailla vaihtoehtoa.
Olisi mukava tilata pieni jakso ET-lehteä sen kiinnostavuuden ja monipuolisuuden vuoksi, mutta en halua mitään kalenteria tai marimekon pussukoita enää kotiini. Mielummin vaikka itse lehteä pidemmän jakson tai jotain toista lehteä. Vaihtoehtoiset "kylkiäisetkin" olisi hyvä asia.
Minkälaisia kokemuksia tai ajatuksia muilla lukijoilla on aiheesta.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Tuossapa erinomainen idea! Vaihtoehto kylkiäiselle olisi pari näytenumeroa lehtitalon muista lehdistä. Näin ei tarvitsisi harmitella hukkaan menevää tavaraa ja toisaalta lehtitalon myyntikin saattaisi kasvaa.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lehdet, valitettavasti myös ET-lehti on jäänyt tilaamatta, kun nuo kylkiäiset on "turhia" tai vailla vaihtoehtoa.
Olisi mukava tilata pieni jakso ET-lehteä sen kiinnostavuuden ja monipuolisuuden vuoksi, mutta en halua mitään kalenteria tai marimekon pussukoita enää kotiini. Mielummin vaikka itse lehteä pidemmän jakson tai jotain toista lehteä. Vaihtoehtoiset "kylkiäisetkin" olisi hyvä asia.

Minuakin askarruttaa tämä tilauskäytäntö. Kysynkin tässä, että kannattaako aina sanoa tilaus irti vähän ennen tilausjakson päättymistä ja tehdä sitten uusi tilaus. Saako uudet tilaajat lehden halvemmalla ja ainakin noita mainitsemisia pussukoita ym. lahjoja ropisee uusille tilaajille. Lehtimaailmassa ei pitkäaikaistilaajia taideta pahemmin hemmotella.

Vierailija

Minäkin kummastelen tuota nykyistä käytäntöä, se on aivan tosi että turhakkeita tulee. Vaatikaamme että on myös mahdollista tilata pelkkä lehti ja saada se joko pidemmäksi jaksoksi tai huomattavasti edullisemmin. Nuo turhakkeet on hinnoiteltu niin arvokkaiksi että lehtihän on melkein ilmainen. Kirjasto on toki hyvä lukupaikka, niille joilla on siihen mahdollisuus vaikka päivittäin.

Vierailija

KIVA OLI SAADA ET- LEHTI EDULLISESTI JA KALENTERI, KYLKIÄISENÄ HUIVI, HELMET,NÄIN KUN EKAKERTAA TILASIN, JA MIKS EI MUULOINKIN SAIS TULLA.

Vierailija

Niinhän se meilläkin on, että meikkipusseja piisaa. Mieluummin otan vaikkapa repun, kun sellaista käytän päivittäin. Nytkin tosin on jo pieni pino aloittamattomia odottamassa, eivätkä vanhatkaan ole vielä rikki.
Myös lehtien kilpailuista voittaisin mieluiten tarpeellista käyttötavaraa (kun rahaa harvoin saa). Usein on voittona kräämejä ja parfyymeja, ja meilläkin sen huomaa: kun avaan kylppärin kaapinoven, saan varoa ettei sieltä kopsahda puteli päähän täpötäydeltä hyllyltä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minuakin suorastaan inhottaa lukuisat lehtimyyjien puhelinsoitot, kyllä siinä osataan hinnoitella nuo tarpeettomat ja hyödöttömät tavarat turhankin arvokkaiksi. Eikö tuota liene jokaisessa huushollissa jo ennestäänkin tarpeetonat roinaa?
Joku ilmainen näytenumero voisikin olla hyvä idea.
terveisin Aluisa

Vierailija

Olen huomannut, että alan katsoa lehtitarjouksia sen mukaan millaisia kylkiäisiä niillä on tarjota. Tuloksena säännöllisesti se, etten tilaa lehteä. Yhteen aikaan kaikilla oli joku täysin hyödytön monitoimivehje. Sitten kaikilla oli Marimekon pieniä käsipyyhkeitä. Ja monellakos lehdellä on helmikaulanauha tai huivi?? Yhdeltä lehdeltä tuli urheilualusasu: yläosa kokoa L ja alaosa kokoa M - hohhoijaa! Laukkuja ja kasseja on varaston hyllylle kertynyt muutamakin kappale.
Tuo ehdotus, että tilaaja saa lehtiyhtiön muita lehtiä kylkiäisiksi on ihan kannatettava ajatus.

Vierailija

En minäkään meikki -ja rahapusseista oikein välitä.
Toisaalta joskus olen saanut Braunin höyrysilitysraudan jota vailla olinkin eli onhan niissä ihan tarpeellistakin mutta liiaksi ihan pilipalia.
Eikö tuota kylkiäisten arvoa voisi ihan suoraan vähentää siitä tilaushinnasta?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei PINITu,
Olen joskus ehdottanut tuota samaa, että kylkiäisten hinnan voisi vähentää lehden hinnasta, mutta aina sama vastaus, ettei se käy. Hyvä että olet saanut jotain kunnollistakin.
Hyvää pyhäinpäivää toivottelee Aluisa

Vierailija

Lainaus:

Aloitin tämän keskustelun ja kirjautumisongelmien vuoksi se tulikin anonyymin nimellä.
No nyt on korjattu.
Hienoa, kun asia on kiinnostanut muitakin.
Olen joskus saanut hyviäkin kylkiäisiä, kuten Mariskooleja. Alkuun Marimekon pussukatkin oli hyviä, mutta kun niitä on liikaa niin mukavuus katoaa.
Tasualmanakan sijaan ottaisin vaikka seinäkalenterin, jollei muuta ole tarjolla.

Vierailija

Niin, seinillä on minullakin sentään vielä tilaa. Käsilaukku on jo ennestään painava (ei sinne taskukalenteria), enkä pöydällekään allakkaa kaipaa. - Useampikin seinäkalenteri on minulle tarpeen, jotta muistan menot ja merkkipäivät. Kylppärin ovessakin on nenän korkeudella allakka, jossa tärkeät muistamiset. - Niin että tervetuloa vain, kauniit seinäkalenterit - mieluiten sellaiset, joihin on merkitty viikonpäivän nimi, nimipäivä, juhlat ja kuun vaiheet.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minullakin on noita seinäkalentereja joka huoneessa, on kiva kun heti näkee kenen nimipäivä on tulossa, jotta musitaa lähettää kortin postiin.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Lehtimyyjistä pääset eroon soittamalla numeroon 9600-13404 39centtiä +ppm.Eivät ole enää soitelleet niistä oli todellinen riesa,onneksi nyt saa olla rauhassa ja tilata lehtensä millöin huvittaa.En tilannut kertaakaan lehtimyyjiltä joten konkurssi olisi lehdelle tullut,jos niitten varaan jäisi.Hyvää jatkoa kaikille!!!!!!

Vierailija

9600-13404

Minullakin on toiminut tuo numero. Ei ole tullut enää soittoja.
Saa katsoa täältä netistä jos haluaa jonkun lehden, että millaisella tarjouksella sen nyt saisi?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Olisipa ollut tuo numero tiedossa silloin kun äitivainaajalleni soiteltiin että eikö Seuraa saisi vielä pistää tulemaan? Äitini oli ollut haudassa jo pari vuotta ja minulle soiteltiin yhtenään. Vihdoin laitoin kirjeen seuran päätoimittajalle ja pyysin ystävällisesti lopettamaan lehden kauppaamisen numerooni. Samalla muutin numeroni salaisiksi, nyt ei ole vähään aikaan tullut muita soittoja kuin Hesarista.
Hyvää illan jatkoa toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat