UNETTOMUUS

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

http://www.unesta.fi/Suomi/unettomuusinfo

Uusi UNIKLINIKKA Tampereella.

Sivut

Kommentit (41)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos vaan uniklinikan osoitteesta. Minua vaan vaivaa juuri päinvastainen asia eli nukuttaa liian paljon, joten sieltä tuskin apua olisi.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Hei Aluisa!
Tohtori -nipa-;n resepti on sitten että täytyy syödä jotain piristävää vitamiiniä? Esim monivitamini SANASOL apteekista ilman reseptiä, missä on esim paljon puhuttua D-vitamiiniä, josta on nykyään puutetta kun ei auringosta ole sitä paljon saanut.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos tohtori nipa vinkistäsi. Täytyypä ostaa, kun ensi kerran olen apteekin kulmilla, täällä maalla kun asun, niin palvelut on haettava kaupungista, jonne ei joka päivä ole asiaa tai edes joka viikkokaan.
Hyvää talven odostusta Sinulle toivottelee Aluisa Savosta

Vierailija

Sama vika täälläkin päin nukuttaisi enemmän kuin laki sallisi.OLisiko vitamiinin puutosta vai kellon siirrosta johtuvaa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Vissitessu,
Kyllä minulla tuo paljon nukkuminen on ihan kroonista, siirreltiin kelloja tai ei. Tänään lähdin sauvalenkille, kun oikein rupesi ramaisemaan lounaan jälkeen. Join kahvit ja kävelin 3,6 km. Nyt täytyy sinnitellä 22.30 saakka.
Hyvää illan jatkoa toivottelee Aluisa

Vierailija

"Aamuun on aikaa, mä valvon vain...."

Tuli käytyä viideltä saunassa ja kuudelta TORKUT tunnin verran, niin nyt saa sitten valvoa. Eipä oo aamukiireitä niin saa nukkua myöhempäänkin.
Vähän on rytmit sekaisin. Ja ei niin vähääkään. On tähän muutos saatava.
Johtuu varmaan siitäkin että nukuin toissayönä ennätykselliset seitsemän tuntia. Luulin jo että muutos on tapahtunut, mutta näinhän tässä on ennenkin käynyt. Takapakkia tulee.

Vierailija

Sama vaiva (vaiko etu?) on meikäläiselläkin: väkisinkin nukuttaa illalla niin aikaisin, että jää odotetut TV-ohjelmat näkemättä ynnä hommat hoitamatta. Onneksi on nykyään tuo jälkikäteen katselun mahdollisuus tietokoneen monitorilta. - Sanotaan, että haudassa on aikaa nukkua. Toisaalta kuulee sellaistakin tietoa, että hautaan joutuu aikaisemmin, jos oikein vähän ja huonosti nukkuu. - Jos uni on kovin katkonaista ja päivällä väsyttää kovasti, kannattaisi ehkä tutkituttaa onko takana sairaus tai vaiva. Itseäni ei unettomuus sinänsä haittaa, kun en käy työssä. Siten voin päivällä nukkua, jos yöuni on jäänyt vajaaksi. Koskaan en ota nukahtamispillereitä enkä pyöri sängyssä unta odotellen, vaan lueskelen tai katselen televisiota kunnes silmät eivät millään enää pysy auki.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllähän päiväunet jo tällä on sallittava itselleen. Eikä se nyt liene edes mikään häpeä tunnustaa se. Nautitaan unesta oli sitä paljon tai vähän
Terveisin Aluisa

Vierailija

Minua ei niinkään hirveästi varsinaisesti nukuta, mutta laiskottaa julmasti varsinkin nyt kaamosaikaan.

Haaveilen, että voisin asua kuten Miss Marple jossakin täysihoitolassa. Kutoisin sukkaa, jutustelisin mukavassa seurassa, nauttisin talon antimista, käveleskelesin leudossa säässä puutarhassa. Ah!
Murhia seurailisin kuitenkin vain TV:stä.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun sukuni naiset(äidin puolelta),olemme lyhyt unisia kaikki.Iso-äitini,äitini,minä ja tyttäreni.Iso-äitini nukkui keskimäärin n.5 tuntia yössä,samoin äitini.
Äitini keitti aina ensimmäiset aamukahvit n.klo 4 ja sitten tasaisesti kahvitteli päivän mittaan.Hän oli kovin puuhakas ja aikaansaapa.Koskaan ei sanonut,että väsyttäisi.Ei sairastanut ikinä.
Koko työuransa aikana oli 2(lue kaksi) päivää sairaslomalla.Sairaalassa oli ensimmäisen kerran vähän ennen kuolemaansa ja eli 81v.
Minulla sama juttu.Välillä oikein suututtaa,kun viikonloppuna olisi mukava nukkua pitkään,mutta ei,en tarvitse edes herätyskelloa,herään melkein aina klo 5.Päivälläkään ei nukuta.Töistä tullessani saatan vähän torkahtaa,mutta sitten pitää jo miettiä mitä tekisi.
Kotiväki sanoo,että meidän suvun naisilla on synnynnäiset Duracel-paristot.
Kokeilin kerran unilääkettä,että saisin nukkua pidempään,mutta se oli kuin myrkkyä minulle,koko elimistö ja koko kroppa meni ihan sekaisin,joten pitää vaan olla tyytyväinen tähän olotilaan,kun se ei nyt niin kamalasti kuitenkaan vaivaa.
Nyt tyttäreni kertoo ihan samaa lyhytunisuudesta.Aluksi häntä harmitti kovin,jos oli vaikka kavereiden luona yökylässä,että toiset nukkuivat puoleenpäivään ja hän heräsi jo klo kuusi.
Hän kerkisi syödä aamiaisen ja lounaan yksinään,ennenkuin toiset heräsivät.
Vähäunisuus on näköjään biologinen ominaisuus,en ainakaan sen takia tunne itseäni sairaaksi.
Vasta äskettäin luin jostakin lehdestä,tästä Kai Lindin vaimosta,jolle riittää kahden tunnin yöuni.Hän kuulemma puuhastelee yölläkin kovin aktiivisesti,mm.leipoo!

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Nyt päästiinkin minun lajiini ja on lohdullista huomata, että on muitakin samanlaisia kuin minä. Jos menisin vaikka nukkumaan keskiyöllä ja heräisin seitsemältä niin toteaisin herättyäni, että kylläpä nyt nukutti!
Se on noin viisi tuntia riittävä yöuni minulle. Harmi vaan, että läheskään aina en onnistu niinkään pitkään nukkumaan. Olen joskus ollut kateellinenkin niille jotka kertovat nukkuneensa kahdeksaan ja yhdeksään.
Kahvia olen keitellyt joskus jo kolmelta. Leipomispuuhissa olen ollut myös jo viideltä. Pitää vain kerrotalossa toimia hiljakseen, ettei häiritse normaalimpia naapureita.
Päivällä saatan ottaa torkut kun yöuni on jäänyt liian vähäiseksi. Aina se päivällä nukkuminenkaan ei onnistu kun muistan jatkuvasti jotain mitä piti tehdä. Nousen siis tekemään sen, ettei vaan unohtuisi.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Ullamaija,
Onkohan tuo "laiskuus" yleisempääkin, kun minua juuri nyt vaivaa lorvikatari, kun pitäisi ruveta siivoamaan?
Yritän keksiä kaikkea muuta mielenkiintoisamapaa...
Hyvää lauantaipäivää kaikille! Aluisa

Vierailija

Lauantaipäivää!
Itsekin ennalta suunnittelin että tänään on Suuri Siivouspäivä. Heräsin neljältä huonosti nukkuneena, siinä jotain pientä toimittelin. Sitten lähdin asioille jo seitsemältä, jotta jäisi paljon virkeätä siivousaikaa. Reissuun meni 5,5 tuntia kaikkinensa, ja nyt istun tässä koneen ääressä kuin tatti. Jospa vahva tee nyt saisi minut taas työskentelykuntoon.
Mukavaa lauantaita vain kaikille, joko työn tai laiskottelun merkeissä!

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Tytti,
Sain koottua itseni ja siivosin alakerran, yläkerta jääköön tulevalle viikolle. Hyvää lauantai-illan jatkoa toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat