Ammatit ja parinmuodostus

Vierailija

http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/onko-naisen-ammatilla-valia

Henry Laasanen kirjoittaa hyvin aiheesta.

Minun mielestäni kuitenkin parinvalinnassa vaikuttaa muut asiat kuin ammatti. Tosin silläkin on merkitystä esimerkiksi työaikojen suhteen. En voisi elää parisuhteessa jossa puoliso on aina töissä vapaa-ajallani ja päinvastoin.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Olin kotona hoitamassa kolmea lastani noin 7 - 8-vuotta. Olisin ollut kotona vielä kauemminkin,mutta mieheni sairastui. Pääsin takaisin vanhaan toimeeni. Mieheni oli epäsäännöllisesti epäsäännöllisessä työssä, minä lähes säännöllisesti epäsäännöllisessä työssä. Ihanat vanhempani olivat aina valmiita auttamaan ja hoitamaan tarvittaessa. Sain aika hyvin tarvittaessa vaihdettua vuorojani. Emme kylläkään ihmeemmin nähneet toisiamme, mutta emmepähän riidelleetkään. Mieheni poissa-oloja kotoa lisäsi vielä hänen harrastuksensa, kilpapurjehdus. Työstään ja purjehduksestaan hän ei tinkinyt. Myöhemmin hän menehtyi sairauteensa.

Minulla oli kuitenkin hyvin paljon vapaata, huomattavasti enemmän kuin jos olisin ollut päivätyössä. Hyvin meni kuitenkin, en voi valittaa. Näinhän se on.Jokainen menee tyylillään, talo tavallaan.

Vierailija

Ihan hölynpölyn juttua. Kyllä se pari yleensä haetaan siitä itseä lähellä pyörivästä porukasta. Tuskin ekomoni kohtaa missään siivoojaa tai jäteauton kuljettaja pankinjohtajaa niin, että siitä seuraisi seurustelusuhde.

Vierailija

Lainaus:

Ihan hölynpölyn juttua. Kyllä se pari yleensä haetaan siitä itseä lähellä pyörivästä porukasta. Tuskin ekomoni kohtaa missään siivoojaa tai jäteauton kuljettaja pankinjohtajaa niin, että siitä seuraisi seurustelusuhde.

Miten niin ei kohtaa. Ihan samoissa paikoissa ne siivoojat ja ekonomit pyörivät. Nyt sinä kommentillasi todistat juuri nimenomaan että tuo status vaikuttaa parinmuodostukseen kuten artikkelissa todettiinkin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Miten niin ei kohtaa. Ihan samoissa paikoissa ne siivoojat ja ekonomit pyörivät. Nyt sinä kommentillasi todistat juuri nimenomaan että tuo status vaikuttaa parinmuodostukseen kuten artikkelissa todettiinkin!

Hölynpölyä on asian pohtiminen. Voivat hyvinkin pyöriä samoissa paikoissa, mutta eivät kohtaa toisiansa niin että varsinainen parisuhde syntyisi.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Hölynpölyä on asian pohtiminen. Voivat hyvinkin pyöriä samoissa paikoissa, mutta eivät kohtaa toisiansa niin että varsinainen parisuhde syntyisi.

Olen samaa mieltä, voivat kohdata, mutta pian huomaavat olevansa eri planeetalta. Kyllähän niitä elokuvissa tietysti pariudutaan noinkin epätasapainoisesti, mutta ei oikeassa elämässä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Olen samaa mieltä, voivat kohdata, mutta pian huomaavat olevansa eri planeetalta. Kyllähän niitä elokuvissa tietysti pariudutaan noinkin epätasapainoisesti, mutta ei oikeassa elämässä.

Mitä ihmeen epätasapainoa tuossa on? Kaksi työssä käyvää ihmistä. Oletko ihan idiootti vai mistä on kyse?

Vierailija

Tottakai se vaikuttaa. Matalammassa sosiaalisessa asemassa ammattinsa vuoksi oleva henkilö ei vaan harrasta samoja asioita kuin ylemmässä asemassa olevat, ei pukeudu samoin eikä muutenkaan sovi yhteen. Itse en ole varsinaisesti korkeakoulutettu, "vain" opistotason käynyt, ylioppilaspohjaisen, mutta en pysty kuvittelemaan perusduunaria rinnalleni.

Vierailija

Lainaus:

Tottakai se vaikuttaa. Matalammassa sosiaalisessa asemassa ammattinsa vuoksi oleva henkilö ei vaan harrasta samoja asioita kuin ylemmässä asemassa olevat, ei pukeudu samoin eikä muutenkaan sovi yhteen. Itse en ole varsinaisesti korkeakoulutettu, "vain" opistotason käynyt, ylioppilaspohjaisen, mutta en pysty kuvittelemaan perusduunaria rinnalleni.

Edellä oleva nyt on vähän outo kommentti. Ei ehkä työssään pukeudu kuin työvaatteisiin, mutta vapaa-ajalla pukeutumisesta ei kyllä tunnista kuka on "perusduunari". Nämä duunarit ovat myös käyneet kouluja, kurssittaneet itseään. Palkassakin usein voittaa opistotason koulutuksen saaneen "valkokaulustyöläisen". Mutta se on totta, että oikeasti korkeasti koulutettu ja kouluja käymätön eivät juurikaan parisuhteessa ole.

Vierailija

Onko sillä loppujen lopuksi niin kovin väliä, mitä toinen tekee työkseen? Ainakin näin vanhemmalla iällä en välittäisi yhtään, ja pianhan ollaan jo eläkeiässäkin! Tämä kysymys on ajankohtaisempi nurilla, jotka vasta ovat hakemassa itselleen puolisoa ja perustamassa perhettä. Ja kyllähän esim. netissä voi kohdata nykyään niin siivoojat kuin proffatkin!

Vierailija

Lainaus:

Onko sillä loppujen lopuksi niin kovin väliä, mitä toinen tekee työkseen? Ainakin näin vanhemmalla iällä en välittäisi yhtään, ja pianhan ollaan jo eläkeiässäkin! Tämä kysymys on ajankohtaisempi nurilla, jotka vasta ovat hakemassa itselleen puolisoa ja perustamassa perhettä. Ja kyllähän esim. netissä voi kohdata nykyään niin siivoojat kuin proffatkin!

Nuorista tässä onkin kysymys. Netissä voi kohdata kenet vain , se on totta. Oikeassa elämässä proffa ei mene naimisiin siivoojan kanssa.

Vierailija

Minä olen mennyt naimisiin epäsovinnaiseen avioliittoon sen ajan mielipiteiden mukaan
60-luvulla menin nimisiin keikka-ja ravintola muusikon kanssa. Minä olin maatalon tytär ja toissä tekstiilimyyjänä.
Se oli hämmästyksen kauhistus jo meidän seurustelu. Minä olin hyvin siivo tyttö ja en ollut edes kaunotar.
Isä sanoi kun menimme naimisiin ,että hän varoittaa kun soittajan matkaan lähdet ,että saattaa tulla hankaluuksiakin, mutta jos niin aattelette en vastaakaan pane.Silloin piti olla lle 21 vuotiaalla naimisiin menijällä vanhempien lupa.
Ammatit ovat vaihtuneet . Puoliso työskenteli eläkkeelle saakka musiikin parissa,minä opiskelin ja vaihdoin tykkänään alaa. Jouluna tulee tätä avioliittoa 46 v täyteen . Onhan ollut tyyntä ja myrskyä vaan ei ehkä ammattien suhteen . Joskus ehkä aikaisemmin rahasta ,kuka tienaa mitä.

Vierailija

Kastijako ei ole tätä aikaa. Miettikääpä tuttavapiirissänne avioparien koulutustaustoja. Ei niillä ole rakkauden kanssa
mitään tekemistä.
Maanviljelijä/lääkäri, insinööri/keittäjä, maisteri/kuorma-auton kuljettaja... Voi hyvät hyssykät, samankaltaisia pilvin pimein!

Vierailija

Lainaus:

MInä pystyn kyllä kuvittelemaan että kierrän tuollaiset pellet kaukaa. Eikä se ole sinun koulutuksestasi kiinni...

Vierailija

Lainaus:

Kastijako ei ole tätä aikaa. Miettikääpä tuttavapiirissänne avioparien koulutustaustoja. Ei niillä ole rakkauden kanssa
mitään tekemistä.
Maanviljelijä/lääkäri, insinööri/keittäjä, maisteri/kuorma-auton kuljettaja... Voi hyvät hyssykät, samankaltaisia pilvin pimein!

Vielä enemmän pilvin pimein on niitä pareja, joiden koulutustaso on lähempänä toisiaan. Eikä nuo esimerkit nyt niin kauhean eritasoisia olleet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat