Jouluun valmistautuminen

Vierailija

Kolmen lapsen äitinä joulun valmistelut oli loppujen lopuksi aika rankkaa puuhaa. Askarreltiin, tein ruoan alusta lähtien itse - aaton päivällis-menyhän oli lähes aina sama - samaten siivous, lahjat jne ja päivällisvieraita oli ehkä kymmenkunta välillä jopaenemmän. Isä oli epäsäännöllisen vuorotyön johdosta ties missä. Leipominen ja varsinkin karkkien teossa lapset olivat mukana. Vaikka työtä riitti, pidin tästä touhuiluista.

Nyt olen yksin.Lapset lähtevät puolisoittensa vanhempien luo joulun viettoon. Teen kuitenkin itselleni samaan tapaan joulun. Kuusi on sisällä - meillä kaikilla on allergian vuoksi muovikuuset - jouluvalot ja koristeet laitettu.
Leipominen, mitä sitten valmistankaan, on tarkoitus hoitaa tällä viikolla.

Tämän sunnuntai-päivän olen laiskotellut. Olen nukkunut hävyttömän myöhään, lukenut kirjan lähes loppuun ja vain ollut. Voi kauhistus!! Yht'äkkiä tajusin, että tyttäreni vilkas labbis-koira tulee huomenna puolenpäivän aikoihin keskiviikkoon saakka hoitoon. Itselläni on myös hiukan nuorempi koira. Kokemuksia on tästä koirasta. Viimeksi rikkoi kamerani, söi lähes kilon luomu ruisjauhoja, jotka olin työntänyt taakse työpöydällä jatko toimenpiteitä varten, sukkakutimeni suussa juoksi ympäri taloa - lankarulla oli yläkerrassa korissa- jne jne. Reipas on edelleenkin ja varsinkin, kun oma koirani on 4kk nuorempi ja tällä hetkellä ehkä vilkkaampi kuin tämä vilpertti.Pahin on kuitenkin ulkoilu. Labbis on "reipas ja vapaa", eli heti karkuun, kun tilaisuuden huomaa. Labbis vetää tuhottomasti, oma koirani ei vedä. Kun vastaan tulee koira, niin voi apua. Ehkä selviän tästä. Toivotaan,

Tämän tilanteen tajusin klo 18 jälkeen. Nyt leivon kaksi eri pikkuleipäsatsia, vielä pari maustekakkua vierasvaraksi.
Pidän vain pienen lepotauon tässä välillä. Onneksi tulee hyvä Stig Larsson yödekkari TV:stä. Itse pidän tosin enemmän kirjasta, mutta hyvä näinkin.

Aamulla olen sitten ilmeisesti aivan tokkurassa, kun koira tulee. Hyvä niinkin.

Kommentit (2)

Vierailija

Suuren juhlan odotukseen kuuluu myös valmisteleminen ja jokainen tekee sen parhaaksi katsomallaan tavalla.
Ja se on ihan hyvä niin,tuntematta siitä mitäään suurempia paineita,perinteinen joulu,mutta aina vähän erilainen minulla on tapana.-Hyvä joulumieli on kuitenkin hyvä löytää ja sitä toivonkin jokaiselle lämpimästi.
Näillä joulukukkasilla !

Vierailija

Minä valmistaudun jouluun ostamalla kynttilöitä ja tallentamalla hyviä elokuvia joita katsella joulun aikaan. Siinäpä se.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat