LUTERILAISET NAISPAPIT- ei kiinnosta !

Vierailija

Se vaan on sillä lailla, että hyvin, hyvin harvalla luterilaisella papilla ( ja vielä vähemmän naispapilla) on sisäistä hehkuvaa KARISMAA, joka houkuttelisi heitä kuuntelemaan. Karismaa ei saada eikä se tule opiskelijaan lukemalla esim. yliopistossa tiettyjä teologisia aineita. HETI KUN NÄKEE JA KUUNTELEE KARISMAATTISTA IHMISTÄ, PYSTYY KYLLÄ NÄKEMÄÄN : ONKO SITÄ VAI EIKÖ SITÄ OLE! Veikko Hursti oli karismaattinen puhuja, joka eli niin kuin opetti. Naispappeus on vienyt siihen, että lut. kirkosta erotaan yhä enemmän. Sen sisällä on paljon, hyvin työpaikkakiusaamista. Monille naispapeille salaa nauretaan. Eivät monet miehet varsinkaan heitä arvosta. " Nuo akat saavat puhua pönttöissään niin rauhassa, ei minua ainakaan kiinnosta", sanot miehet. Lut.kirkko on heikentynyt.
Näkee sen jokainen, kun kurkistaa kirkkoon: jumalanpalveluksessa istuu lähestulkoon vain vanhempia naisia.
Sen populaation ikärakenne on tosi vääristynyt. Ei ole miehiä, eikä liikaa nuoria. Joitakin pariskuntia. Ja yksinäisiä.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itse olen eronnut luterilaisesta kirkosta, mikä oli minulle todella helpottava kokemus. En saanut sieltä mitään hyvää,
sanoin pilkkaavia ihmisiä ja jatkuvaa pahaa mieltä. Ei Jumalan rakkaus asunut ainakaan siellä. Sairastuin, mutta
apu löytyi ortodoksisesta kirkosta. Kyllä siellä löytyy karismaattisia pappeja ja luostariväkeä. Olen nyt asunut Venäjällä ja tietenkin vieraillut monissa ortodoksissa kirkoissa ja paikoissa. Miksi minun pitikin kulkea luterilaisten kiusaamana yli 35 vuotta, ennen kuin tapasin todella minua rakastavia ihmisiä ortodoksisessa kirkossa mm. Jaroslavissa. Mieheni ei ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta harkitsee liittymistä ortodoksiksi. Näin olemme onnellisia.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

klo...15:03
Voi sinua miten olet pettynyt, ihmisiin!
Minulla on sellainen tuntemus, että ainoa heikentynyt on sinun arvostelukykysi...naisena!
Häpeisin jos noin toisista naisista pappeina ajattelisin,
Itse sinä olet vastuussa elämästäsi.
Myrkytät ivaavilla sanoillasi, juorupuheilla!
Joulurauhaa vaan sinullekin, nainen!

Vierailija

Jos voin valita, menen jumalanpalvelukseen jossa puhuu miespappi. Naispapin puheesta ensinnäkään en tahdo saada selvää, kun en tahdo hiljaisemmasta miehenkään puheesta saada selvää, kirkossa kun kaikuu sen verran. Iän myötä kuuloni on heikentynyt, mutta kantavaäänisen papin saarnan kuulen kyllä vaivatta. Minua ei myöskään miellytä punahuulinen eikä muutenkaan meikattu pappi, ei tule harras tunnelma minulle sellaisesta.
Meidän seurakunnassa on nuori naispappi, joka näyttää lukiolaistytöltä, hyvin mukava on. Mutta jälleen kerran: saan arvata mitä hän sanoo. Vaikka senhän tiedän, että Taivaan Isää kehuu ja Belsebubia moittii.

Vierailija

Kyllä sitä voi tässä maailmassa aina pettyä instituutioihin, puolueeseen, kirkkoon ja tiettyyn ihmisryhmään.
EI SIINÄ MITÄÄN SÄÄLITTÄVÄÄ OLE ! PÄINVASTOIN : tuolla naisella on terävä äly ja huomiokyky!
Onneksi olemme demokraattisessa maassa, jossa meillä on sananvapaus, kokoontumis-ja yhdistymisvapaus ja uskonnonvapaus. Vieraile itse Pohois-Koressa, jossa ihmisillä ei ole mitään vapautta eikä edes ruokaa.
Siellä on itkettävä niin ja niin paljon kyyneleitä johtajan hautajaisissa, niin sinun käsketään itkeä. Muuten saat rangaistuksena raippaa. Uskontona on johtajan sokea palvonta, vaikka lapsesi kuolisi nälkään.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onneen ei ole yhtä, ainoaa tietä.
" JOKAINEN ON OMAN ONNENSA SEPPÄ", sanoo vanha suomalainen sananlasku.

Hienoa, että olet löytänyt onnen ja ratkaisun ongelmiisi. Kyllä yhteiskunnan epäkohtien arvostelu( myös ev.lut.
kirkon) on aivan oikein. Se osoittaa mielestäni tervettä itsetuntoa ja kriittistä ajattelua. Minä kunnioitan tällaista ihmistä, joka on valpas ja omaperäinen eikä hyväksy mitä tahansa.

MIKÄ SOPII YHDELLE, SE EI SOVIKAAN TOISELLE. Pakottaa ei saa mihinkään uskontoon. ANTAAKAA ARVOSTELUN KUKKIA, SIINÄ VIEDÄÄN YKSILÖIDEN VAPAATA TAHTOA ETEENPÄIN. Ei saa sokeana kulkea laumojan mukana

Vierailija

Lainaus:

. Mieheni ei ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta harkitsee liittymistä ortodoksiksi. Näin olemme onnellisia.

Tuskinpa nainen pappina on miestä kummempi. Uskontomme mukaan molemmat ovat ihmisiä ja samasta lähteestä syntyneet. Äitini tapasi sanoa, että "jokainen tulee uskollaan autuaaksi" ja se voi olla totta.

Luterilaisen kirkon tehtäväkenttä on paljon laajempi kuin joskus ennen ja siihen kuuluu paljon muutakin kuin saarnat sunnuntaisin.

Jokainen löytää onnensa jostakin. On myönteistä, että sinäkin olet sen löytänyt.
Vanha elli

Vierailija

En usein kirkossa käy. Aina kuitenkin kun olen käynyt siellä on ollut vain muutamia vanhempia ihmisiä. Näin jo vuosikymmeniä sitten. En usko,että se johtuisi naispapeista. Työpaikkakiusaamista on joka paikassa, eikä sitä naispapit ole seurakuntiin tuoneet. Sairauksissa apu tulee Jumalalta eikä papeilta. Jos tahtoo niin uskoa. En ymmärrä miten luterilainen kirkko kiusaa yksittäistä seurakuntalaista?

Vierailija

En ole huomannut seurakuntamme jäseniään kiusaavan - päin vastoin: tekee yhä enenevässä määrin sitä sosiaalityötä,
joka oikeastaan kuuluisi maallisille viranhaltijoille. Nykyään ei yhteiskunta vain huolehdi leiviskästään, ja silloin kirkon diakoniatyöntekijä on usein ainoa apu. Miettikääpä sitä, te kirkkomme mollaajat.

Vierailija

Lainaus:

Minulla on sellainen tuntemus, että ainoa heikentynyt on sinun arvostelukykysi...naisena!

Miksi sinä Amurin tiikeri puret kiukuspäissäsi vieraita ihmisiä?
Häpeäisit arvostelukykyäsi.
Myrkytät ivaavilla sanoillasi.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

On piru irti, lähtöisin sinusta!
Voin kyllä ottaa ja puraista sinustakin palan.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

On piru irti, lähtöisin sinusta!
Voin kyllä ottaa ja puraista sinustakin palan.

Vierailija

--klo. 15:03
Onko merkitys kuinka suurikin, kuka saarnaa. Ei periaatteessa pitäisi olla mitään merkitystä kuka sitä Jumalan sanaa tuo. Hän vain jakaa sanaa, miksi pitäisi olla karismaa, miksi pitäisi ihmisiä miellyttää?
Miksi heidän tulisi olla jotain erityistä? Heidän tehtävänsä on palvella seurakuntaa, ei esiintyä ja miellyttää. Oletko miettinyt tätä?
Miksi sanot että "naispapeille salaa nauretaan". miksi? Jos salaa nauretaan, miten voita sen salaisuuden tietää?
Jumalan Rakkaus asuu meissä sisäisesti, ei missään muualla.valone

Vierailija

Lainaus:

Kyllä mua vaan kiinnostaisi luterilainen naispappi. Ovat nimittäin kiihkeimpiä naisia sängyssä.

Onko kokemusperäistä tietoa, vai oletko vain katsonut "Levottomat" - osa I ?

Vierailija

Ei tuo kirjoittaja ole pettynyt ihmisiin. Hän on vaan oivaltunut, mitä polkua hänen tulee elämässän kulkea.

MINÄ AINAKIN ONNITTELEN HÄNTÄ, ETTÄ ON JAKSANUT ETSIÄ JA UUDELLEEN ETSIÄ.
Eikä ole jäänyt paikoilleen, jos häntä kerran on kiusattu. Jokainen saa puhua omista vaikeista kokemuksistaan.
Ei ev. lut. kirkko ole mikään muu kuin ihmisten luoma yhteisö.

Onni tulee oivaltamalla ja pitkien ja vaikeiden vaiheiden kautta.

" Etsikää, niin Te löydätte ", sanoo Pyhä Kirja. Hyvää joulua tälle pariskunnalle !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat