Vierailija

Aikaisempi keskustelu suljettu, johon tämä kirjoitukseni oli tarkoitettu, joten aloitan ketjun

Hei! Toistakymmentä vuotta sitten allergiasairaalassa tehtiin kolmen päivän ihotesti selkään ja mahdollinen maito-ja vilja-allergia todettiin ja kun jätin maidon pois, oireetki (iho-oireet, vatsakivut) poistu. No, höllenty toi dieetti tässä viime vuosina ja vähitellen myös oireet. Pikatestit ei näytä ja minun oireetki tulee viivästyneenä. Nyt on sitten pahentunut, kun yöllä alkaa kutisemaan iho, rasvaus ei auttanut, kestää 3-4 tuntia. No, jätin taas kaikki maitotuotteet pois, niin kutinakin loppu. Hankin myös verensokerimittarin ja arvo on ihan normaali, eli ei sokeritautia ja siten kutina ei johdu siitä. Allerginen nuha ollut myös vuosia ja huomaa kyllä siitäkin, (ihan öisin usein joutuu tyhjentään nenää) että syönyt maitotuotteita. Tiedän eron laktoosi-intoleranssin (maitosokeri) ja maitoallergian (valkuainen) välillä. Minulla on myös laktoosi-intoleranssi ja kyllä sen eron huomaa. Olen aikuis-iässä nämä pahimmat oireet saanut, vaikka lapsena jo oli oireita, mut ei allergioista silloin tiedetty paljonkaan. Vatsantähystyksessäkin oli limakalvo kauttaaltaan tulehtunut ja sitten parantunut kun lopetin silloin maidon. Luukato ja D-vitamiinitaso alhainen, joten minulla vaikuttanut paljonki. Kirjoitan tämän, jos jollekin oisi hyötyä tästä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat