Vierailija

Olen kauhulla seurannut keskustelua siitä, että pankit alkaisivat lähitulevaisuudessa periä pankkitileillä olevista rahoista negatiivista korkoa. Esimerkiksi jos on talletustilillä säästössä 5000 euroa niin pankki ottaisi siitä yhden prosentin talletusmaksun eli 50 euroa vuodessa. Kaksi prosenttia olisi 100 euroa vuodessa. Tällaiset maksut söisivät koko ajan pääomaa eikä enää makseta mitään korkotuottoa.
Olen monen vuoden aikana saanut säästettyä jonkin verran rahaa erilliselle tilille yllättäviin menoihin. Ei tule kysymykseenkään, että antaisin pankin saada nämä rahat. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi nostaa kaikki rahat ja laittaa patjan alle piiloon?

Kommentit (3)

Vierailija

Kirjoitin mietteitäni niin pitkään, että lomake vanheni. En enää jaksa aloittaa alusta.
Kotona säilyttämiseen tarvittaisiin hyvä kassakaappi, ja sekin maksaa. I flaatio syö kotivarasto kin arvoa.
Pitäisi uskaltaa sijoittaa rahaa osakkeisiin ja muihin vastaaviin mutta kun puuttuu tieto ja uskallus.

Luulen, ettei miinuskorko nousisi kokonaiseen prosenttiyksikköön, jos se edes nousee tulevaisuudessa.

Vierailija

No niin, kiirehdin ja tein kirjoitusvirheitä tuossa edellä. Lomakkeen vanheneminen aiheuttaa monta harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin mietteitäni niin pitkään, että lomake vanheni. En enää jaksa aloittaa alusta.
Kotona säilyttämiseen tarvittaisiin hyvä kassakaappi, ja sekin maksaa. I flaatio syö kotivarasto kin arvoa.
Pitäisi uskaltaa sijoittaa rahaa osakkeisiin ja muihin vastaaviin mutta kun puuttuu tieto ja uskallus.

Luulen, ettei miinuskorko nousisi kokonaiseen prosenttiyksikköön, jos se edes nousee tulevaisuudessa.

Tiedä sitten, mikä on hyvä kassakaappi. Seinään muurattu?  Miten käy rahojen jos tulee tulipalo? Kuumuus vaikuttaa kassakaapin lämpötilaan eittämättä. Tokko siellä olevat rahat säilyvät vahingotta. Siinä mielessä ihan turha ostaa kassakaappia. Voi sen sijaan laittaa rahat piirongin laatikkoon eikä maksa mitään.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat