fibeliini

Minulle diagnosoitiin fibrmyalgia joskus lähes kolmekymmentä vuotta sitten. Ensin söin vahvoja särkylääkkeitä niin paljon, että sydän kerran seisahti. Sitten sanottiin, että limapussitulehdus ja sain siihen kortisonipiikkejä. Olin bodannus kymmenen vuotta ja lopetin sen yht´äkkiä, niin silloin alkoi valtavat säryt. Sitten kokeiltiin triptyliä ja se ei tehonnut. Sitten söin jatkuvasti klotriptylmiteä kaksi tabua illoin ja säryt pysyivät poissa, mutta nyt todettiin sydämen oikean haarakatkoksen keston pidentyneen ja ehdoton kielto klotriptylmitelle. Yritän olla ilman tuota lääkettä ja otan panadolia, jolla kivut ovat siedettäviä. Huomasin jo ennen diagnosia, että syötyäni kovia rasvoja kivut lisääntyvät. Sitten muistin, että käytettyäni keinokuitukenkiä alkoi särkeä ja heitin kengät pois. Kun olin leikkauksessa muutama vuosi sitten, pantiin avaruustöppöset jalkoihini ja taas valtava särky alkoi. Sitten ostin sellaisen haalarin, jota käytetään sisllä ja se on kokonaan tekoainetta. Ensin en tajunnut, mikä särkee yöllä lihoja ja hermoja, mutta onnekseni kirppiksellä oli täysin puuvillainen haalari (jumpsuit) ja äkkäsin tuon tekoainesyhteyden. Saattaa olla, että kuminauhat ja ainekset alushousuissa myös vaikuttavat kipuun. Välillä on useita vuosia ilman kipuja, mutta ravintoaineet todennäköisesti vaikuttavat siten, että tietyt ainekset menevät lihaksiin. Ainakin gluteiini, laktoosi ja rasvat aiheuttavat särkyjä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat