Ilona

Iso asunto alkaa olla rasite, kuluja, siivottavaa ihan liikaa. Meinaa tuskanhiki nousta pintaan kun myymistä täytyy ajatella.
Asunto vaatii päivityksen että edes kelpaisi nykymarkkinoille. Vaikka muutto pienenpään ja halvempaan on mielessä haluan kunnon hinnan. Mikä neuvoksi? Tavaraa on kertynyt vuosien aikana vaikka muille jakaa. Välittäjät stailaavat mutta se ei nyt riitä.

Kommentit (7)

Vierailija

Yleensä nainen kyllä tietää miten raivataan turhat tavarat nurkista ja varastosta.

No, oletpa mies tai nainen, tässä vinkiksi:

Ota yhteyttä johonkin kotisiivouksia tekevään yritykseen, pyydä sieltä avuksi pari reipasta henkilöä, niin homma hoituu.

Hintatasoja voi kysyä useammasta yrityksestä ja yleensä noista saa kotitalousvähennyksen.
Selaapa paikallislehdistä siivousyritysten mainoksia, ota puhelin käteen ja ala rohkeasti kysyä.

Vierailija

Ps. Nuo mainitut yritykset siis tietävät miten ylimäär.tavarat raivataan ja kierrätetään ym.
Lopuksi voi vaikka siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tyhjennytä se kokonaan jos mahdollista. Ja pelkkä sisämaalaus valostaa jo tummia puisia pintoja.

Vierailija

Asunnon myyntihinta ei niinkään ole kiinni siitä kuinka paljon tavaraa asunnossa on vaan siitä, mikä on itse asunnon kunto , onko "hyvässä" , suht velattomassa taloyhtiössä, mitkä ovat asumiskulut (yhtiövastike, vesimaksu) ja sijaitseeko asunto halutulla alueella. Lisäksi jos asunto ei ole velaton, kuinka paljon on rahoitusvastike. Näihin asioihin ainakin minä olen aina kiinnättänyt huomiota vaihtaessani ja ostaessani uuden asunnon.

Vuosien mittaan kerätystä, vanhasta tavarasta on todella vaikea päästä eroon jos ei ole halukas kärräämään niitä kaatopaikalle tai jos niillä ei ole mitään kaupallista arvoa. Esimerkiksi huonokuntoisia huonekaluja ei edes kierrätyskeskus huoli.

Vierailija

Suosittelen kyllä ottamaan yhteyttä johonkin siivousfirmaan, heiltä saa monipuolisen avun tavaroiden raivaukseen, huoneiden siivoukseen ja pikakunnostukseen, vinkkejä vaikka pintaremontin tekijästä.
Suhteellisella korvauksella saat asuntosi myyntikuntoon.

Vierailija

Mainosta niin että otat pienemmän asunnon vaihdossa niin ehkä onnistuu parhaisten ja autat ahtaasti asuvaa perhattä...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat