Tärkeileekö Paavi?

Vierailija

Paavi vetosi verenvuodatuksen lopettamiseksi Syyriassa

Paavi Benedictus XVI on vedonnut etenkin Syyrian sisällissodan lopettamiseksi sekä Israelin ja palestiinalaisten konfliktin ratkaisemiseksi neuvotteluteitse. Paavi piti perinteisen puheensa Vatikaanin Pietarinkirkon parvekkeelta tuhansille ihmisille. Tervehdys Rooman kaupungille ja koko maailmalle eli urbi et orbi -viesti välitettiin televisiossa sadoille miljoonille katsojille eri puolilla maailmaa.

Jos Vatikaanilla olisi armeija, lähettäisikö paavi sen Syyriaan sotimaan rauhan puolesta? Kenen puolelle?

Kommentit (4)

Vierailija

Paavin on jänishousu. Paaveiksi valitaan vanhoja miehiä, jotka ovat vaarattomia kuin eunukit.

Vierailija

Lainaus:

Paavin istuin. Universumin kallein suojatyöpaikka.

Ja hienoin hautapaikka.

Vierailija

Orbi et urbi-toivotuksessaan paavi toivottaa "suomeksi" "Hyvaa Jouulua". Ruotsalaisille toivotetaan joulun lisäksi hyvää uutta vuotta. Suomessa toimii myös roomalaiskatolinen kirkko. Hei. Eikö edunvalvonta toimi, vai ettekö osaa kääntää? Onko uudenvuodentoivotus suomeksi liian pitkä lause vanhalle ukolle?

Vierailija

Lainaus:

Paavi ei välitä kun itsestään Asuu hienosti ei takuulla muista köyhää kurjaa ei välitä lapsista jotka syntyy köyhille vanhemmille.Minä ainakin ajattelen jos Jumala on viisauden luonnut esim ihminen voi laps lukua säädellä se ei ole väärin.Paavi menee täydellä vatsalla nukkuun lämmin peti ,minä en katso sen höpötyksiä.kun kaikki kirkot ym on niin hienoja ottaisivat sinne kodittomia.Kirkot pappilat seisoo suurimman ajan tyhjänä.Nyt itkeään kun ihmiset ei käy tilaisuuksissa,ne ei hyväksy niinkuin minä että veromarkat menee hienosteluun.eikä kaikki eronneet ole ateistia.

Mitä Paavi tekee, muuta kuin opettelee muutaman puheen vuodessa, ja kansa on haltioissaan.
Luulisi, että tällaisena aikana kertoisi jotakin kuinka Vatikaanissa säästetään tai autetaan heikoimpia.
En nyt tarkoita mitään ruoka-apua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat