Maikku

Minulla ei ole enää omaisia tai ystäviä elossa (mutten koe olevani yksinäinen). Äskettäin löydetyn aivoaneyrysman takia pähkäilen että minun täytynee hankkia hälytysranneke ja patja joka reagoi/hälyttää, jos en liiku tietyn ajan kuluessa. Voitaisiinko keskutella onko muita apuneuvovaihtoehtoja/mitä teillä on jo käytössä ? Minkälainen hälytysranneke kannattaisi valita. En vielä tarvitse apua muuhun kuin jos lonkka murtuu konpastuessa (osteoporoosikin on) tai jos verisuoni katkeaa (silloin tosin aikaa on tosi vähän).

Kommentit (2)

Vierailija

Olen pohdiskellut samoja asioita, mutta en ole vielä tarvinnut apuvälineitä. Ikä ja sairaudet lisääntyvät ja samaan tahtiin turvan tarve kasvanee. Oman kunnan sosiaalitoimiston palvelunohjaajalla on velvollisuus kertoa apuvälineistä. Jotakin voi lainatakin. Miehelläni oli lyhyen aikaa turvapuhelin lainassa kunnalta.

Olisiko sinulle hyötyä tästä osoitteesta

www.ikateknologiakeskus.fi

Sieltä löytyy vinkkejä kodin turvallisuuteenkin.

Pyyntö

Hei te!
Pyytäkää että teille tehdään palveutarpeen kartoitus.
Siinä selvitetään kaikki tarvitsemanne tarpeet.
Pyytäkää sitä suoraan kunnan puolelta tai ottakaa puheeksi kun käytte lääkärin tai terveydenhoitajan luona että haluatte sellaisen kartoituksen.

Yli 75 vuotiaille tämä kartoitus pitää tehdä 7 päivän kuluessa ilmoituksen jättöpäivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat