Paikat jäykistyy

Vierailija

Aamuisin on ongelmana, että paikat on jäykkinä yön jäljitä, onko muilla samaa ongelmaa, ja mikä avuksi!

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Aamuisin on ongelmana, että paikat on jäykkinä yön jäljitä, onko muilla samaa ongelmaa, ja mikä avuksi!

Se on vanhuuden ja liikkumattomuuden ongelma. Venyttelyä jo vuoteessa, venyttelyä ja liikuntaa päivän mittaan tarpeeksi, että lihakset eivät pääse kutistumaan ja tietysti runsaasti proteiinia, joka pitää lihakset yleensä voimissaan.

Vierailija

Totta. Minulla on alaselkä hirmu jäykkä aina noustessa. Olen yrittänyt venytellä selkää ennen nousua, se vähän auttaa. Ja patjankin olen vaihtanut. Tämä on ihan puolen vuoden aikana ilmennyt. olen 61v. Venytykset kyllä tuntuvat hyvältä, pitäisi keskittyä niihin enemmän.

Vierailija

On se taipumuksistakin johtuvaa. Minulla aina ollut erinomaisen jäykkä ruumiinrakenne. Nyt 60-vuotiaana saan sen pysymään vähän vetreämpänä hatha-joogalla ja/tai asahi-aamuvoimistelulla (5-10 minuuttia), joita on kyllä sitten käytettävä säännöllisesti. Ei taida taikakeinoja tähänkään löytyä, ikävä kyllä, työtä on tehtävä vetreyden eteen.

Vierailija

Minä kyllä taivun alaspäin, mutta kun yrittää suoristautua, niin se ottaa koville ensin alkuun. Ja kun täällä metsäkylillä ei ole noita liikuntaryhmiä, niin pitää ottaa itseään niskasta vain kiinni.ja yritää venytellä.

Vierailija

Sama vika. Olen kuullut tuttaviltani, että näillä hainrustoa y.m. sisältävillä aineilla olisi vaikutusta, mutta en ole koskaan innostunut mistään "apuaineista". Nyt olen alkanut miettiä, että mitä jos kerran kokeilisin minäkin, eiväthän nuo ihan mansikoita maksa ja tuskin niistä olo huononeekaan.

Vanhalle koiralle ainakin Arthroflex vaikuttaa ihan selvästi notkistavasti ja samoja aineita kai näille ihmisillekin tarkoitetuissa tuotteissa on, olivatpa minkä nimisiä tahansa.
Vanha elli

Vierailija

Alaselkä on niin jumissa, että juuri ja juuri pääsen vielä yksin sängystä pois, päivän mittaan vertyy mutta joka aamu sama peli, ei ole vippaskonstia kai olemassa.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tämä on meidän iäkkäämpien ikuinen ongelma, jos jäykistyy, niin se jäykyys on monesti väärässä paikassa. Mutta itse asiaan, selkälihakset vaan pitäsi saada pidettyä kunnossa, koska huonot lihakset ja väärät asennot aiheuttavat enimmät selkävaivamme. Eiköhän taas huomenna lähdetä tunnin reippaalle kävely- tai hiihtolenkille.

Vierailija

Minulla kipeytyi selkä noin pari vuotta sitten. Ihan otettiin röntgenkuvat ristiselästä. Palautteessa todettiin että selkäni on sellainen joka vaatii jatkuvasti voimistelua ettei kipeytyisi. Sain työterveyslääkäriltä kirurgien laatiman selän voimistelu ohjelman. Olen tehnyt täsmällisen voimistelun ohjeen mukaan melkein joka päivä ja se vie n 15 min jumpatessa. Ei ole selkä enää kipeytynyt. -kottarainen-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat