Inversio

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heräsin hyvin aikaisin aamulla ja havaitsin talvisen inversion mitä parhaimmillaan. Koska oli pimeää, kuvista ei tullut kummoisia, mutta sääilmiö näkyy kuitenkin aika hyvin. Kuvassa kaupungin savut pysähtyvät kuin kattoon ja etenevät vaakatasossa.

Jos kiinnostaa, tarkempaa tietoa löytyy googlelta haulla: "talvinen inversiotilanne".

Aamun valjetessa tilanne oli ohitse, tuulikin oli noussut ja kääntynyt täysin vastakkaiseen suuntaan. Inversion aikanahan oli täysin tyyntä.

Mielenkiintoinen tämäkin sääilmiö.

Kommentit (6)

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vertailun vuoksi nyt otettu kuva savusta, jonka virtauksesta näkee, ettei lämmin ilma tule kattona vastaan vaan savupilvi muodostuu normaalisti.

Vierailija

Onko Vanha Elli kenties tiedemies. Auringon laskukinhan on täysin selitettävissä fysiikan laeilla.

Vierailija

Kiitos Vanha elli kuvistasi!
Minustakin luonnon- ym. ilmiöiden seuraaminen on mielenkiintoista.
Ei tarvitse olla tiedemies eikä selittää kaikkea fysiikan laeilla.
Voihan vain ihastella ja ihmetellä ilmiöitä.
"Luontoihminen"

Vierailija

Lainaus:

Onko Vanha Elli kenties tiedemies. Auringon laskukinhan on täysin selitettävissä fysiikan laeilla.

En ole tiedemies, mutta kiinnostunut monista asioista. Niistä saa paljon enemmän irti, jos on mielenkiintoa syventyä tarkemmin ja minulla vielä on.

Työni vei kaiken ajan ja välillä ajatuksetkin, mutta nyt voin nauttia erilaisista asioista.
Vanha elli

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

En ole tiedemies, mutta kiinnostunut monista asioista. Niistä saa paljon enemmän irti, jos on mielenkiintoa syventyä tarkemmin ja minulla vielä on.

Työni vei kaiken ajan ja välillä ajatuksetkin, mutta nyt voin nauttia erilaisista asioista.
Vanha elli

Kysymys oli ihan ystävällisessä mielessä, kun ei tiedetä toisen työhistoriaa. Olen muutenkin tarkkaillut sivuilla kun vanha elli nimimerkillä tulee mielenkiintoisia yksityiskohtia, ja täällä on lukija joka kiinnostunut juuri yksityiskohdista. Inversio on tuttu käsite mm. Se voi esiintyä matematiikassa, logiikassa tai soveltavassa tieteessä. Joten se siitä ja kiitti vastauksesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat