Arvosteluja perusteluitta

Vierailija

Ihmisillä on usein tapana sanoa, ettei lehdissä ole mitään luettavaa tai televisiossa mitään hyvää katsottavaa. Olen joskus uskaltautunut kysymään, että mitä sen luettavan pitäisi olla ja mikä on hyvää katsottavaa.

Siinä tilanteessa tulee yleensä vastaajalle vaivautunut ole eikä oikein löydy sanoja.

Mietitäänpä vähän. Lehdissä ei jatkuvasti voi olla uutta asiaa ainakaan ikäihmisille, koska useimmat yleiset asiat ovat tulleet vuosien mittaan jo moneen kertaan tutuiksi. Televisiossa taas on ohjelmaa joka makuun. Kanaviakin on niin paljon, että kuka niitä ohjelmia ehtii edes lehdestä tai netistä lukea, puhumattakaan, että pystyisi valitsemaan juuri ne mielenkiintoisimmat katsottavat.

Saattaisi olla hyvä myös asettautua hetkeksi näiden lehtien ja tv-ohjelmien tekijöiden rooliin ja kuvitella, miten hyvin itse osaisi uutta luoda.
Vanha elli

Kommentit (11)

Vierailija

Näin se usein on.
Muistan kun olin ensimmäisiä kertoja ruotsinlaivoilla ja nautin monipuolista ja runsasta
aamiaista. Viereiseen pöytään tuli ryhmä suomalaisia, jotka kovaan ääneen arvostelivat
kaikkea lautasellaan olevaa ja jättivät syömättä.
Totesin kumppanini kanssa, että taisivat olla henkilöitä, jotka kotona syövät pelkän
kaurapuuron.

Vierailija

Lainaus:

Näin se usein on.
Muistan kun olin ensimmäisiä kertoja ruotsinlaivoilla ja nautin monipuolista ja runsasta
aamiaista. Viereiseen pöytään tuli ryhmä suomalaisia, jotka kovaan ääneen arvostelivat
Totesin kumppanini kanssa, että taisivat olla henkilöitä, jotka kotona syövät pelkän
kaurapuuron.

AIVAN KERTAKAIKKISEN IHANA KUVAUS TAPAHTUNEESTA. TÄÄLLÄ NETTIET:SSÄ ON NIMENOMAAN NIITÄ HENKISEN KAURAPUURON SYÖJIÄ, JOIDEN MAKUTOTTUMUKSIIN JA KITALAKEEN EI SOVI KUIN WANHAT TEKOHAMPAAT, HOOSIANNA JA JEESUSTELU KAIKISSA ERI ASENNOISSA JEESUSMORSIAMENA.

maijastiina

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 28.12.2012 19:41
AIVAN KERTAKAIKKISEN IHANA KUVAUS TAPAHTUNEESTA. TÄÄLLÄ NETTIET:SSÄ ON NIMENOMAAN NIITÄ HENKISEN KAURAPUURON SYÖJIÄ, JOIDEN MAKUTOTTUMUKSIIN JA KITALAKEEN EI SOVI KUIN WANHAT TEKOHAMPAAT, HOOSIANNA JA JEESUSTELU KAIKISSA ERI ASENNOISSA JEESUSMORSIAMENA.

maijastiina

Ehkä tuo sinun kirjoituksesi kuuluu myös noihin "arvosteluja perusteluitta".
Kuinka kauan olet ollut palstoilla ja kuinka monipuolisesti olet tutustunut eri
keskusteluihin ja kuinka pitkältä ajalta?

Vai perustuuko arviosi vain ja ainoastaan saamiisi runoarvosteluihin?

Vierailija

Sanoa muuta, vai ärsyttävätkö nuo isot kirjaimet niin kovin että saavat keskustelun aivan raiteiltaan taas kerran.

Mielestäni nykyään on kyllä lehdissä luettavaa ja TV:ssä katsottavaa aivan varmasti jokaiselle makunsa mukaan.
Onko tosiaan koko ajan valitettava jostakin vaikka maailma on täynnä valinnan mahdollisuuksia.

Vierailija

Lainaus:

Sanoa muuta, vai ärsyttävätkö nuo isot kirjaimet niin kovin että saavat keskustelun aivan raiteiltaan taas kerran.

Varmaan ärsyttävät. Isot kirjaimethan tarkoittavat nettikeskusteluissa huutamista. Sitä eivät kaikki tule ajatelleeksi. Yhden sanan vielä voi kirjoittaa isolla, jos jotakin on ehdottomasti korostettava, mutta ei enempää.

Vierailija

Lainaus:

Mielestäni nykyään on kyllä lehdissä luettavaa ja TV:ssä katsottavaa aivan varmasti jokaiselle makunsa mukaan.
Onko tosiaan koko ajan valitettava jostakin vaikka maailma on täynnä valinnan mahdollisuuksia.

Minusta tuntuu, että on liikaa valinnan mahdollisuuksia, mutta ne ovat kalliita. Niin kuin tiedämme kuinka kaikki hinnat ovat nousseet mahdottomasti. Se pistää narisemaan. Ainakin minä jos jotain ostaisin, ensin katson sen hinnan, se sanelee mihinkä minulla on hahdollisuuksia. TV.tä toistaiseksi minulla ei olekaan, katson netistä sen vähän mitä katson.
Ennen joulua katselin kirjoja, mitään ei saanut alle 29.90 € nyt alessa oli iso määrä kirjoja 5-7e. Että sillälailla.Täytyyhän ne katteet jostakin saada, että alessa kannattaa myydä sisäänostohinnalla.Vaatealesissa sama, aleaamusta tangot sisältää aivan eri vaateet kuin eilen illalla. Samoin on Stockan Hullujen päivien laita, p.....a myyvät halvalla.Ei kunnon tavaraa. Että joskus kyllä saa naristakin, kun ihmisiä selvästi vedetään höplästä. ent.kauppias

Vierailija

Lainaus:

Kirjastojen tarjontaa kannattaa käyttää.

Etupäässä käytän kirjastoa, ja useasti. Mutta kiinnosti katsella.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Näin se usein on.
kaurapuuron.

maijastiina

Maijastiina, runotyttö täällä metelöit? Aika ronskia tekstiä, sanoisin...kehoitin sinua olemaan rohkea, ei kai minun pidä vetää sanojani takaisin;)))no toisaalta toi oli kyllä aika mehevää, näin meidän kesken sanottuna.v.

Vierailija

Tulipa mieleen, että tuo maijastiinan nimimerkillä kirjoitettu teksti
ei ehkä ole hänen omansa? Hän sanoi runokeskustelussa kirjoittavansa
kaiken isoilla kirjaimilla näkövammansa takia. Maijastiina on edellä kirjoitettu
pienillä kirjaimilla. Hänen suuhunsa aikaisemminkin laitettiin sanoja, jotka eivät
olleet hänen ja silloin hän kertoi omaavansa hyvät käytöstavat ja olevansa
korkeasti koulutettu. On tosi kurjaa, jos joku pilailee hänen kustannuksellaan.
Oikea maijastiina, jos näet tämän, niin kerrohan miten asia on.

Ps. onhan tietysti mahdollista, että maijastiina- nimimerkin takana on eräs
henkilö, joka on aikaisemminkin esiintynyt täällä erilaisissa rooleissa ja
huvikseen huiputtanut meitä hyväuskoisia. Yli vuosi sitten oli mm. eräs rooli
pii-nimimerkillä ja sekin oli naisen rooli. Mummo silloin kyseli joululahja-
vihjeitä lapsenlapsilleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat