Yrittäjäksi eläkkeellä? Kun muistat riskit, voi hyöty olla merkittävä

klo 12:01 | 24.2.2020
Työnteko eläkkeellä oman yrityksen lukuun tuo rahanarvoisia etuja. Yrittäjän monista velvoitteista selviää, kun niihin käyttää ammattiapua.Lue koko juttu
olen eläkkeellä,yrittäjänä,mutta saamani asia-kirjojen mukaan,eläkeläinen ei voi olla päätoiminen yrittäjä?Minulta jäi 28700e omaisuus Norjan puolelle silloin ,kun rajat meni kiinni.Pieni,kun eläke on niin hain kaupunkin myöntämää yrittäjä-avustusta.Päätös oli eläkeläinen ei ole päätoiminen yrittäjä.
Artikkelin kohta 9.) "Eläkepäivien yritystoiminnan tulot eivät vaikuta jo maksussa olevaan vanhuuseläkkeesi määrään. Tältä osin tulosi ovat siis turvatut, vaikka yrittäminen ei lopulta löisikään leiville." Veroprosentti lienee kovenee, jos saan pientäkin tuloa toiminimiyrittäjänä.
Tuossa on Pekka-nimisen henkilön kommentti myös. Eli jos jään kuukausipalkkaisesta työstäni pois eläkkeelle 64-vuotiaana (minua on siis pidetty kokoaikaisena palkkatyöntekijänä muualla ja kokoaikaisena yrittäjän toiminimelläni) niin minä muutun palkansaajasta eläkeläiseksi ja toiminimiyrittäjästä sivutoimiseksi yrittäjäksi.