Vierailija

Myynnissä on vitamiini C-vitamiini ja QC 1g, mitä tarkoittaa QC?

Kommentit (17)

Vierailija

Eikö myyjän sivuilla sitä sanota? Pitäisihän pillereiden sisältö selostaa ostajalle.
Kannattaako ostaa sikaa säkissä?

Tuli mieleen ubikinoni, mutta se oli vain nopea arvaus, ei tieto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö myyjän sivuilla sitä sanota? Pitäisihän pillereiden sisältö selostaa ostajalle.
Kannattaako ostaa sikaa säkissä?

Tuli mieleen ubikinoni, mutta se oli vain nopea arvaus, ei tieto.

Q viittaa ubikinoniin. Kannattaa googlata koentsyymi Q 10, hakusanalla tulee pillerimainoksia, mutta kannattaa lukea myös virallisterveellisiä sivuja, mm. Terveyskirjaston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Terveellistä on syödä kasvis ruokaa jotka sisältää kaikki vitamiinit, mineraalit jne Jodia unohtamatta jota on mm maidossa. Tiettyjen vitamiinien yliannostus ei ole vaaratonta, etenkin kesällä saa auringosta D-vitamiiniä niin voi jättää sellaisen ravinnon pois tai ainakin vähentää syöntiä. Rasvaliukoisia ovat A, D, E sekä K jotka yliannostettuina kerääntyy kehoon rasitteeksi. Vesiliukoisten yliannostus poistuu WC:ssä  =)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terveellistä on syödä kasvis ruokaa jotka sisältää kaikki vitamiinit, mineraalit jne Jodia unohtamatta jota on mm maidossa. Tiettyjen vitamiinien yliannostus ei ole vaaratonta, etenkin kesällä saa auringosta D-vitamiiniä niin voi jättää sellaisen ravinnon pois tai ainakin vähentää syöntiä. Rasvaliukoisia ovat A, D, E sekä K jotka yliannostettuina kerääntyy kehoon rasitteeksi. Vesiliukoisten yliannostus poistuu WC:ssä  =)

Et taidakaan olla asiantuntija, kun kirjoittelet oletuksiasi muille, totuutena?

Vierailija

Minä en mitenkään koe C-vitamiinin puutetta, sitähän käytetään mm. säilöntään ja värin pysymiseen kauniina ja jokainen joka vähänkään syö C-vitamiinipitoista ruokaa ei koe vajetta.

Sen sijaan D-vitamiini, vitamiinit, on minulta tutkittu ja ne olivat vertausarvon alapuolella. Olen syönyt loppu syksystä ihan hevoskuurin D-vitamiinia, ja nyt arvo on hieman noussut. Minulla ei ole osteoporoosia kuitenkaan.
Kolmen kuukauden hevoskuurin aikana D hieman nousu.

Olín niin vähän auringossa viime kesänä ja muutenkin aina pimeää.
B-vitamiinit on myös olleet alhaalla, ja sain niihin myös hevoskuurin.

Suomessa olisi hyvin tärkeä tutkia kilpirauhasen toiminta verikokeilla. Sitä eivät lääkärit suostu tekemään, mikä minusta on väärin.

Puhun vain omasta kokemuksesta kun väsymys ja keskittymiskyvyn puute haittaavat. Monelle niin naiselle kuin miehellekin voi helposti syntyä näistä aineita puute.

Vierailija

Jotkut sairaudet lisäävät eri vitamiinien tarvetta esim.juuri C-vitamiinin ja D-vitamiinin. Jotkut lääkkeet estävät tai vaikeuttavat esim.B12-vitamiinin imeytymistä.
Ruoka-aineallergiat voivat rajoittaa monipuolisen ruuan syöntiä, siten myös vitamiinien saantia ruuasta.
Kaikessa on monta puolta.
Apteekissa osaavat neuvoa vitamiinien tarpeesta henkilökohtaisesti.

Vierailija

Mikäli jotkut ovat päivittäin kesällä paljon auringossa , ei välttämättä kannata samaan aikaan ottaa D-vitamiinia purkista.
Otollisin aika on olla keskipäivän auringossa, vähillä vaatteilla, ainakin ylävartalolle ja kasvoille saatava auringon säteilyä.
Ristiriitana nykyilmastossa on auringolta suojautumisen tarve. Aurinkovoiteet, suojaavat päähineet, vaatteilla suojautuminen ja suositus välttää aurinkoa kuumimpaan aikaan päivästä.
Ettei tästä tulisi tahtojen ja oikeassa olemisen taistelu, korostan että tämä on vain oma mielipiteeni.
En omaa lääketieteellistä osaamista.

Vierailija

Tuntuu vaan, että lääkärit eivät ymmärrä D-vitamiinien tarvetta, eikä sitä muutaman kympin testiä suostu ottamaan, mikä olisi erittäin tärkeä henkilölle osteoporoosinkin takia.

Minä en viime kesänä ollut tuskin ollenkaan kuumassa auringossa, ja sen jälkeen tuli huonot säät. Liikun kyllä ahkerasti ulkona.

Minut tutkittiin loppu syksystä ja nyt tammikuussa ja syksyllä oli puute D-vitamiineista ja nyt tammikuussa arvot oli hieman nousseet, vaikka sitä hevoskuuria viikottain käytän.
B-12 ja D-vitamiini tutkimuksineen maksaa noin. 24 euroa ja jälkimmäinen 33 euroa. Pitäisi vaatia tutkimukset.

Olen muistamaton toisinaan ja luulen, että siihen voisi vaikuttaa ns. multitasking-oireilu. En tunne asiaa kovi kaan. mutta aion perehtyä.
Tämä on hiemen kauempana C-vitamiinista.
Mutta palsta on ihan hyvä.

Vierailija

Huolella valittu ravinto sovitettuna vuoden aikoihin ja vaikkapa vain kerran laboratoriossa vitamiini ja hivenaine kokeissa niin tilanne on hallittavissa minimaalisesti pillereitä käytteän jos edes ollenkaan.

Vanhuksilla on usein nestepula. Monet saavat nälän tunteen vaikka todellisuudessa ovat janoisia. Esimerkiksi kahvi ja muutamat lääkkeet lisäävät kehon nesteen kulutusta....

Punajuuri, parasa, porkkana jne pitäisi olla päivittäisessä käytössä toisetenkin vihanneksi kera kuten eri sipulilajit jne. Kala ja vaikkapa keitetty kana rasvattoman punalihan kansa vaihtelemalla saa vaihtelua, tosin punanen liha ei ole suositeltavaa. Vaaleata leipää ei kannate käyttää... monelle kahvipullatkin ovat haitaksi... Tosin täysjyvä vehnäjauhojakin on joiden ominaisuuksista ei ole tullut hankittua tietoa. Kaura tuottee tulisi kuulua jokaisen aamiaisen pääravinnoksi.

Vierailija

"Huolella valittu ravinto"..se edellyttää ikäihmiseltä, että on niin hyväkuntoinen, että pystyy suunnittelemaan ja kokkaamaan itse ruokansa. Kaupasta saa kotiin tuotuina ruokaostokset.
Varsinkin yksinäisten vanhusten ruokavalio jää usein yksipuoliseksi.
Riittävä nesteen saanti on toki tärkeää ihan kaikille.

Vierailija

Monipuolinen ruoka on ihan hyvä, sitä on lapsuudesta saakka tähdennetty.
Silti minulla on D-vitamiinin ja B12-vitamiinin vajetta.
Olen lääkärien mielestä erittäin terve, muut arvot kunnossa, paitsi ne mitä ei ole kunnolla tutkittu.

En tiedä mistä vaje johtuu, mutta syön todella monipuolisesti unohtamatta makeitakaan paloja, sillä se on mielelle tärkeää.

Lihaa syön mielelläni sianlihaa ja kaikki käy myös maksa on hyvää.
Kun on artroosi, niin se kiusaa mieltä ja aiheuttaa kipuja.

On olemassa ruokavalio, joka on kuulemma hyväksi.

Siinä hedelmät pitäisi syödä aamulla jne..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotkut sairaudet lisäävät eri vitamiinien tarvetta esim.juuri C-vitamiinin ja D-vitamiinin. Jotkut lääkkeet estävät tai vaikeuttavat esim.B12-vitamiinin imeytymistä.
Ruoka-aineallergiat voivat rajoittaa monipuolisen ruuan syöntiä, siten myös vitamiinien saantia ruuasta.

Antavatko tietoa ilman laboratorion kokeiden tietoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monipuolinen ruoka on ihan hyvä, sitä on lapsuudesta saakka tähdennetty.
Silti minulla on D-vitamiinin ja B12-vitamiinin vajetta.
Olen lääkärien mielestä erittäin terve, muut arvot kunnossa, paitsi ne mitä ei ole kunnolla tutkittu.

En tiedä mistä vaje johtuu, mutta syön todella monipuolisesti unohtamatta makeitakaan paloja, sillä se on mielelle tärkeää.

Lihaa syön mielelläni sianlihaa ja kaikki käy myös maksa on hyvää.
Kun on artroosi, niin se kiusaa mieltä ja aiheuttaa kipuja.

On olemassa ruokavalio, joka on kuulemma hyväksi.

Siinä hedelmät pitäisi syödä aamulla jne..

Eikö D- ja B12-vitamiinien vaje korjaannu valitsemalla oikeat maitotuotteet? Eri valmistajien tietoja kannattee vilkuilla tuoteen pakkauksista.  Kannattee kumminkin olla varovainen ettei ylitä suositeltuja arvoja sillä se voi aiheuttaa terveydellisiä ongelmia. Toisaalta, vihanneksien käyttö on mielestäni terveellisempää mutta vaatii vähintään kerran vuodessa laboratoria kokeet, varmuuden vuoksi ja jos kehossa on mullistavia muutkoksia niin ehdottomasti laborantin luo. Useiden vuosien kokemuksien jälkeen tilanteen hallinta yleensä muuttuu helpoksia rutineilla ellei muusta syystä tule muutoksen aiheuttajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Antavatko tietoa ilman laboratorion kokeiden tietoja?

Lääkäri ja hoitaja kertoivat että vakituisesti käyttämäni lääke huonontaa b12-vitamiinin imeytymistä ja kroonisten sairauksieni takia hyötyisin C- ja D-vitamiinilisäsä. Koska en juo maitoa, myös neuvottiin käyttämään kalsiumlisää.

Olen kyllä huomannut esim.hermosärkyjen ja yleisen vireyden kannalta b12 toimivan hyvin. C-vitamiinia tarvitsen sairauteni takia reilusti, se lisää vastustuskykyä. En aina syö niin monipuolisesti että välillä c-vitamiinia otan purkista, jos marjat ja hedelmät jää vähemmälle.

Olen myös apteekissa saanut hyvää ohjausta. Tunnetuimmat krooniset sairaudet osataan jo hyvin hoitaa, niistä näyttää olevan tietoa tarjolla niin lääkärillä kuin apteekilla.

Vierailija

Apteekissa käyvi Proviisorin kanssa äitini lääkelistaa läpi, kun en luottanut äitini palvelutalossa käyvään lääkäriin.

Proviisorilla on erittäin hyvät tiedot lääkkeistä ja niiden toisiinsa tapahtuvista vaikutuksista.

Hän poisti listasta lääkkeet, jotka eivät vaikuta vanhan äitini tapauksessa, diagnoosit oli selvillä. Hän kertoi, mitkä lääkkeet kumoavat toisensa.

Hän kertoi kyös mitkä lääkkeet voi vaihtaa kelan korvattaviin lääkkeisiin.

Mutta, se geriatriaan erikoistunut (mitähän sekin oli) kerran viikossa palvelutalossa käyvä lääkäri ei vaihtanut lääkkeitä.

Äitini elämä olisi ollut helpompaa oikeilla lääkkeillä ja sopivilla annostuksilla.

Kiinnittäisin tähän enemmän huomiota. Tässä asiassa yritin saada Proviisorin ns. toisen mielipiteen läpi, mutta ei palvelutalojen lääkärit ole muutenkaan hyviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Huolella valittu ravinto"..se edellyttää ikäihmiseltä, että on niin hyväkuntoinen, että pystyy suunnittelemaan ja kokkaamaan itse ruokansa. Kaupasta saa kotiin tuotuina ruokaostokset.
Varsinkin yksinäisten vanhusten ruokavalio jää usein yksipuoliseksi.
Riittävä nesteen saanti on toki tärkeää ihan kaikille.

Ymmärrän, mutta jos omista vaikka yhden viikon vapaa-ajan ruokaien valmistuksen raakanaine valintaan niin uskoisin että nopeasti olisit ravinnossa jonka arvot ovat terveellisempiä kuin pillerit ja halvaksi tulisi kun ruokaa kumminkin pitää ostaa mutta pillereittä selviää vitamiinien ja mineraalien suhteen...

Näillä voit kysellä ja jos äikäs olet niin kannattee varoa paistettavia ja rasvaruokia...

https://www.google.fi    tai   https://www.bing.com/

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat