Lukijan kiusallinen vaiva: housut tuhriintuvat herkästi - mistä apu?

Mitä tehdä, kun sulkijalihas ei pidä kunnolla? ET-lehden omalääkäri Risto Laitila vastaa. Lue koko juttu

Lukijan kiusallinen vaiva: housut tuhriintuvat herkästi - mistä apu?

Kommentit (1)

Fysioterapialla terveeksi :)

Tähän vaivaan voisi saada avun myös lantionpohjan vaivoihin erikoistuneelta fysioterapeutilta. Itse olen suolistosryöpäleikkauksen jälkeen kärsinyt samantyyppisistä, ja jo muutaman kuukauden aikana treeni on auttanut. Fysioterapeutti myös tutkimuksestaan huomasi mikä lihas toimi huonosti ja osasi neuvoa miten aktivoida sitä. Se neuvo toimi jo kuin ihme, ja helpotti ulostamistakin. Itse vältän mielelläni lääkkeitä ja leikkauksia, jos avun voi saada treenillä, vaikka tilanteen paraneminen viekin vähän aikaa. Leikkauksien ja lääkkeiden teho on näissä asioissa kuitenkin epävarmempaa. Uskon omien vaivojen syynä olleen suokistosyövän synnyttämä tilanne. Kasvain oli tukkinut suolta, ja ulottaminen taisi olla vuosia häiriintynyt. Syövän löydyttyä oli jonkin aikaa tilapäinen avanne, sekin varmaan vaikutti. Sairauden jälkeen on nyt mahdollista treenata sulkijalihakset ym kuntoon. En halua pelotella syömällä, mutta kannattaisiko myös selvittää miksi turhimmista tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat