MINÄ itse ?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Katsoin syvälle sydämeeni ja näin vain avoimia ovia. Kävelin sydämeni kirkkaita käytäviä ihastellen valoisia huoneita, kunnes tulin ovelle jossa luki: "yksityinen - pääsy kielletty". Ei, ei taas. "Kohtaan itseni pimeydessä" jota kukaan ei ole nähnyt.

http://www.healingeagle.net/Fin/runoja.html

Sivut

Kommentit (28)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Miksi me niin usein käytämme sanoja "minä itse"? Pysähdyn useinkin miettimään egoismin merkitystä tässä kylmässä maailmassamme.
Näin taasen kerran Aluisa

Vierailija

Tässä tapauksessa kun miettii itsenä olemista ei tuo ole väärin? Ihmisen on tutkittava joskus itseään. "KUKA MINÄ OLEN?"

"Tärkeitä ei ole mitä sinä teet. Vaan kuka sinä olet"

Tätä asiaa ei useinmiten huomioida kun ollaan tekemisissä toisten kanssa normaalissa arkipäivässä.
Olisi syytä tutkia itseään? - MEIDÄN JOKAISEN.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Nipa,
Nyt minun on oltava hieman eri mieltä. Kyllä minusta on tärkeää, mitä me lähimmäisillemme teemme, että emme suotta pahoittaisi heidän mieltään. Toki jokaisen on tehtävä joskus matka myös omaan minuuteensa.
Hyvää ltapäivää toivottelee Aluisa

Vierailija

"Toki jokaisen on tehtävä joskus matka myös omaan minuuteensa. "

Juuri tuota minä ainoastaan ja vain tarkoitan. "Tuo aforismi "Vaan kuka sinä olet" on Tommy Tabermannin mietelmä.

KUN TUNTEE ITSENSÄ NIIN HYVÄKSYY MUUTKIN.

Vierailija

Minä itse? Viime aikoina olen todella yrittänyt miettiä, kuka olen minä itse. Mitä minä itse, tässä elämässä vielä haluan tehdä ja saavuttaa. On mukamas paljon helpompi nähdä läheistensä tarpeet ja se mikä heille olisi hyväksi. Mutta - minä itse - mitä ihmettä. Olen hukassa itseltäni. Kuinka löytäisin itseni...

Vierailija

Mahtaisiko jooga tai mietiskely auttaa, niitähän on paljon sellaisia menetelmiä, joissa kuulemma löytää itsensä.
Itse olen aika kärsimätön, jopa stressaantuva ihminen, jolla on usein kiire jonnekin - yleensä ihan turhaan.
Olen joogaliikkeitä tehnytkin, mutta aika pinnallista on harrastus ollut, lähinnä notkistunut olen siinä. Nyt vanhemmiten on
voimistelukin jäänyt vähiin.
Olen aika itsekäs, ajattelen enimmäkseen omaa ja jälkikasvun onnea ja menestystä. En sentään tahallani tee toisille jekkua enkä loukkaa. Mutta en lahjoita hyväntekeväisyyteen enkä tee vapaaehtoistyötä. - Jos olisin hyvin toimeentuleva, en tiedä auttaisinko sitten enemmän. Sanotaanhan että "hyvä antaa vähästään, paha ei anna paljostaankaan".
Nyt kuluvat päiväni pennien perässä juosten - ei vaan senteillä sinnitellen. "Voi kuinka pieninä palasina onkaan mun leipäni maailmalla", vai miten se meni.
Pitää paikkansa, että lähimmäisten viat ja väärät valinnat näkee helposti (tai ainakin luulee näkevänsä). Useinpa sitä tulee tuomittua toisten tekemisiä, mutta oikeastaan ei pitäisi, kun emme pysty asettumaan heidän asemaansa.
- Nyt menenkin katsomaan, millaisia neuvoja Tohtori Phil antaa muille. Vaikka ei Phililläkään ihan tahraton menneisyys ole. - Mutta nyt pahat puheet seis, Tytti!

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
ullamaija

Minä itse? Viime aikoina olen todella yrittänyt miettiä, kuka olen minä itse. Mitä minä itse, tässä elämässä vielä haluan tehdä ja saavuttaa. On mukamas paljon helpompi nähdä läheistensä tarpeet ja se mikä heille olisi hyväksi. Mutta - minä itse - mitä ihmettä. Olen hukassa itseltäni. Kuinka löytäisin itseni...

ullamaija, mieti mitä olet jo saavuttanut ja tehnyt. Pysähdy elämäsivarrella täyttämäsi kuva-albumin (kuvaannollinen) eteen ja selaa muistoja. Ole armollinen itseäsi kohtaan. Oletko niin tyystin elänyt muiden elämää, että olet unohtanut itsesi ja oma identiteettisi onkin peittynyt toisten tarpeitten alle? Oletko elänyt elämääsi vain toisten kautta piiskaten omaa minää tekemään toiselle sen hyvän mitä unohdit tehdä itsellesi. Unohditko kuinka arvokas olet ja kuinka sisimpäsi huusi hyväksyntää sinulta itseltäsi.
On hienoa antaa itsestään parasta myös läheisille, mutta jos et anna parastasi itsellesi, niin ei mene kauan kun kyselet "kuka minä olen"?
Katsele ympärillesi ja kysy vilpittömästi itseltäsi "päätänkö minä omasta elämästäni?" Tee suunnitelmia itsesi hyväksi, tee sellaista mikä nostaa mielialaa ja unohda hetkeksi kaikki velvoitteet. Arki on aina läsnä, mutta juhlahetket rakennat aivan itse. Kerro silloin itsellesi miten mainio ja mukava ihminen minä oikeastan olenkaan kun taas muistan tutustua itseeni. Tsemppiä Sinulle ja uskoa itseesi

Vierailija

K U N N I O I T U S

Olen löytänyt uuden maailman
jossa kunnioitus on kaikkialla.
Kunnioitan tietokoneeni näppäimiä,
paperinpalaa taskussani,
kellon viisareiden jokaista liikettä.
Kunnioitan kahvimukien jälkiä pöydälläni,
jokaista tarinaa jonka ne kertovat.
Kunnioitan jokaista sanaa jonka kuulen,
jokaista silmää jonka näen,
jokaista lihaksen liikahdusta
jokaisella kasvolla jonka näen.
Kunnioitan jalkojani,
miten ne nousevat,
astuvat eteenpäin
ja rakastavat maata uudelleen.
Kunnioitan hiljaisuutta itsessäni,
rauhaa joka käy yli ymmärryksen,
rauhaa joka ei piittaa siitä
ymmärretäänkö se vai ei.

Vierailija

YSTÄVYYDEN SIUNAUS

Siunatkoon elämä sinua hyvillä ystävillä.
Ja että oppisit olemaan hyvä ystävä itsellesi.
Että kykenisit matkaamaan sielussasi paikkaan,
jossa on syvää rakkautta, lämpöä, tunnetta
ja anteeksiantoa.
Muuttakoon tämä sinut.
Muuttakoon tämä toiseksi kaiken, mikä sinussa
on kielteistä, etäistä ja kylmää.
Niin että ymmärtäisit todellisen intohimon,
toveruuden ja yhteenkuuluvuuden merkityksen.
Että osaisit arvostaa ystäviäsi.
Että olisit heitä kohtaan hyvä ja auttavainen;
ja että he soisivat sinulle kaiken sen
siunauksen, haasteen, totuuden ja valon,
jota matkallasi tarvitset.
Ettet milloinkaan vetäytyisi syrjään,
vaan pysyisit aina suloisessa yhteydessä
anam caraasi (sielun ystävääsi).
(JOHN O'DONOHUE)
ANAM CARA - KELTTILÄISTÄ VIISAUTTA

Vierailija

Kun puhun "itsestä", puhun "korkeammasta itsestä": Siitä osastasi, joka on yhteydessä Yläkertaan tai Luontoon tai Universumiin, tai mihin tahansa uskotkin. Sinun sielustasi. Sinun keskuksestasi. Siitä hiljaisesta äänestä pääsi sisällä, joka tietää - ja kertoo sinulle, mitä sinun on tarpeen tehdä. Suurimman osan ajasta et pidä siitä, mihin tämä hiljainen ääni kehottaa sinua menemään. Sen sijaan sinä pakonomaisesti haluat tehdä sitä, mikä tuntuu välittömästi hyvältä. Tai jotkut teistä joutuvat pakonomaisesti tekemään sitä, mikä tuntuu pahalta - esimerkiksi reagoimalla syyllisyyteen tai häpeään. Molemmissa tapauksissa sinä todennäköisesti myöhemmin huomaat ajattelevasi esimerkiksi "Tiesin että minun olisi pitänyt..." Itsen laiminlyönti ja ohittaminen synnyttävät sekaannusta ja epäluottamusta itseä kohtaan.

Vierailija
-nipa-

Tässä tapauksessa kun miettii itsenä olemista ei tuo ole väärin? Ihmisen on tutkittava joskus itseään. "KUKA MINÄ OLEN?"

"Tärkeitä ei ole mitä sinä teet. Vaan kuka sinä olet"

Tätä asiaa ei useinmiten huomioida kun ollaan tekemisissä toisten kanssa normaalissa arkipäivässä.
Olisi syytä tutkia itseään? - MEIDÄN JOKAISEN.

Hei Nipa ja kaikki muut keskustelijat
En ole aivan samaa mieltä tuosta "tärkeintä ei ole mitä sinä teet, vaan kuka sinä olet". Se mitä ihminen tekee ja miten käyttäytyy toisia kohtaan, on ehdottoman tärkeää. Toki on välttämätöntä, että tuntee itsensä ja pysähtyy usein miettimään omaa itseään. On paljon helpompi hyväksyä toiset ihmiset, kun hyväksyy itsensäkin. Vanhassa sananlaskussa "Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa" on paljon totta. Kun kohtelet muita hyvin, olet hauska ja kohtelias, kohdellaan sinuakin hyvin ja miellyttävästi.

Hyvää sunnuntaita teille kaikille toivottelee Allinlapsi

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Niinpä voidaksesi hyväksyä toiset, hyväksy ensin itsesi, voidaksesi rakastaa toisia, rakasta ensin itseäsi kaikkine vikoinesi ja puutteinesi. Kukaan ei ole täydellinen, vaikka siihen pyrimmekin.
Hyvää tätä päivää kaikille! Aluisa

Vierailija

OLE TÄYDELLISEN EPÄTÄYDELLINEN

Onneksi olkoon! Et ole täydellinen! Onkin naurettavaa haluta olla täydellinen. Toisaalta kaikki ihmiset ovat joskus naurettavia, paitsi täydelliset ihmiset. Tiedätkö mitä on olla täydellinen? Täydellisyys tarkoittaa sitä, ettei syö, juo, puhu, liiku tai tee pientäkään virhettä. Täydellinen ihminen ei koskaan tee mitään väärin – mikä tarkoittaa sitä, ettei hän koskaan tee mitään. Täydellisyys on pitkästyttävää!

Et siis ole täydellinen! Hienoa! Pidä hauskaa! Naura! Anna muiden nauraa sinulle! Täydelliset ihmiset eivät koskaan tee niin. He vain istuvat juomassa haaleaa teetä ja miettivät miten täydellisiä he ovat.

Mutta eihän kukaan ole 100 prosenttisen täydellinen; näkisittepä kun täydellisellä ihmisellä on hikka!

Matki gorillaa tai hölmöjä tansseja, laula lauluja ja pidä hassuja hattuja.

Ole juuri niin epätäydellinen kuin haluat – ja olet silti hyvä ihminen. Hyvät ihmiset ovat tätä nykyä harvassa – ja he ovat paljon hauskempia kuin täydelliset ihmiset. -Stephen Manes

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat