niska kipeä

Minulla on joka ikinen aamu niska kipeä herättyäni aamuisin, olen 62v nainen.
Patja on joustinpatja ja tyynyjä olen kokeilut kaikenlaisia..
Mikään ei tunnu hyvältä! Nykään nukun ilman tyynyä, mutta sekään ei auta.
Onko kenelläkään vinkkejä? Tätä ollut noin puoli vuotta.

Kommentit (12)

Vierailija

Vaikuttaa tutulta. Minulla myös on  niskavaivoja nuoresta aikuisesta asti. Sitten kuvattiin ja muutama nikama oli kulunut ja pari nikamaväliä madaltunut. Kipuja ja jäykkyyttä on jatkuvasti. Samoin olen kokeillut kaikkea, erilaisia tyynyjä, jopa niskarengasta. Parasta hoitoa on niskan venytteleminen ja kaikki liikunta on eduksi. Siihen on oikeaoppiset ohjeet  netistäkin pöydettävissä. 

Vierailija

iltoo

miulon olt jo vuosii samam moine onkelma. eikä avita tyynyv vaihto. ussiimma kerra vuotee mie niitoon koittanna vaihtoo ja siännöllisesti käyn mutristeltavana ja joka uamu keppijumpala koitan helepottoo jumituksii samate venyttelemälä. joksii aikoo avittaa vain sittä tuas jumittaa ja niska ja hartijat on kippeenä. taka vuosina meillol  vesjsänky. siinnei sivut kippeetynnä tosin taisimpa olla sillo kolomise kymmentä vuotta uuvvempi itekkii. vain väittäsimpä nottei se pelekästä tyynystoo kiini koko peti pitäsi olla justihi jokkaise nukkujam mukane sillee saisi parraat unet ja oisi vähemä kipuja ja jumituksii

T.suapisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerron oman tyynytarinani, josta ehkä voisi olla apua jollekin, minulle on

Minulla on jäykistynyt rintaranka. Meillä on yksi ranka, jossa monta osaa ja kaikki vaikuttavat kaikkeen. Reumalääkärini jo kuutisen vuotta sitten suositteli kuvan mallista päänalusta. Oikein vastaanottohuoneessa sain kokeilla. Siinä kaksi tyynyä asetetaan patjan suuntaisesti ja niiden päälle niin päin kuin tyyny normaalisti on. Alustyynyt muotoillaan siten, että tyynystä tulee kiilamainen. Nukkumaan asetutaan niin, että lavankärjet ovat niiden alla olevien tyynyjen päällä

Kysyin tietysti, että miten tuossa voi kyljellään nukkua. Kokeile, vastasi lääkäri. Tosi mukavalta sekin asento tuntui. Selällään maatessa sekin auttaa, että pään alle muodostuu vähän kuoppaa ja pää pysyy paremmin suorassa, eikä rasita niskaa.

Menin heti ostamaan kolme puolipehmeää, allergiatestattua höyhentyynyä. Niitä on helppo muotoilla. Joka ilta pöyhin tyynyt ja olen ollut tyytyväinen jo monta vuotta.

Tämäkään systeemi ei tietenkään sovi kaikille, mutta ainakin, jos on jäykistynyt rintaranka ja monella vanhalla se kuulemma on reumalääkärin mukaan.

Uneksija

Sama vaiva on ollut täälläkin. En siedä ollenkaa korkeita tai kovahkoja pulleita tyynyjä.  Nyt ostin norjassa valmistetun tyynyn joka on täytetty sellaisilla vähän palleroisilla täytteillä. Tuoteselostuksessa sanottiin että tyynyä voi tyhjentää sen mukaan mikä tuntuu itselle parhaalta. Tyynyn päässä on vetoketju, joten tyhjentämisessä ei mitään ongelmaa. Aloitin varovasti tyhjentämisen ja parin yön kokeilun jälkeen tyyny on juuri sopivan litteä ja istuu hyvin pään alle nukuinpa sitten kyljelläni tai selälläni. Pois ottamaani sisusainetta tuli aika iso muovipussillinen. Nyt ei ole enää niska kipeä ja pääkipukin loppui.

Vierailija

Ei tuo minulla oleva tyynysysteemi tietenkään ole rintarankaa miksikään muuttanut, mutta saan paremmat yöunet toisenlaisen nukkuma-asennon ansiosta.

Vanha elli

Vierailija

Kiitos Vanha elli:) tuota pitää kokeilla, jos vain tyynyni siihen soveltuu, tai sitten odotan kappaan pääsy. 

Kai tämä karanteeni joskus loppuu. Toisaalta mietin, että saa jatkua, olen kipuineni saanut jo palautumista käyntiin, kun ei tarvitse eikä täydy mitään. Olen kovin velvollisuudentuntoinen ihminen  ja muutaman kerran elämässäni jo palanut loppuun, eli tässä saa ajatella vain omia tarpeitaan.

Vierailija

Onko kenelläkään kokemusta ergonomisista tyynyistä? niitä mainostetaan kovasti mutta ovat mielestäni turhan hintavia. Voisi siihen tietenkin satsata jos niistä olisi apua meille niskaongelmaisille.

Vierailija

lupsakkoo illa köllykkee

tarkottannoonko tua erkonoomine tyyny niitä mitkä muotoutuut kehol lämmö mukkaa. mie oum parriinni otteesee mokomii kokkeilu ja kyllähä se muotoutuu pienelä viiveelä ja sittä ko vaikka kiäntää kylykee ja piä osuu er kohale tyynyy ni kestää tuas tovi kunneka siltä kohtoo muotoutuu ja joka välisä mie heräsin. ja sama seol niie muotoutuvii petarloihe kansa.  en tuhloo rahojan moisee humpuukkii ko net ei kerta toimi ainaka miula.

T.suapisti

NISKA KIPEÄ

MOI!

KIITOS VINKEISTÄ!

AION KOKEILLA EHDOTUKSIA!  OLEN MYÖS ALLERGINEN, MUTTA JOS USKALTAISIN KOKEILLA ESIM ALLERGIATESTATTUJA TYYNYJÄ!

EHKÄ LÖYTYY APU!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta ergonomisista tyynyistä? niitä mainostetaan kovasti mutta ovat mielestäni turhan hintavia. Voisi siihen tietenkin satsata jos niistä olisi apua meille niskaongelmaisille.

Tarkoitin Tempur -tyynyjä, onko kukaan kokeillut ja ovatko auttaneet?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin Tempur -tyynyjä, onko kukaan kokeillut ja ovatko auttaneet?

Kyllä, olen käyttänyt vuosien mittaan loppuun kaksikin Tempuria. Miehellä on myös käytössä. Nyt niskani on niin huono, etten käytä sellaista vaan minulla on tyyny, josta voi poistaa täytettä tarpeen mukaan. Sellaista on helpompi yrittää myllätä tukemaan kipuilevaa niskaa.
Tempurit kuten muutkin tyynyt ovat aivan käyttäjäkohtaisia. Yksi käy yhdelle, omien kokemusten perusteella ei kannata yleistää. Kokeilemalla sen tietää. Mutta yhden tai kahden yön perusteella ei kannata luovuttaa. Tempur vaatii totuttautumista.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat