Oireileeko olkapää? Omahoito on usein parasta lääkettä

klo 12:02 | 17.4.2020
Olkapää kipeytyy usein pikkuhiljaa ja ilman selvää syytä. Jos liikerata pienenee ja käden ylösnosto vaikeutuu, ongelma löytyy yleensä kiertäjäkalvosimen alueelta.Lue koko juttu
Itselläni käsi ei noussut sivulta ylös,kipu oli kova.Otin harjanvarren,takkaa nostin kipeää kättä toisella kädellä harjavaren avulla ylöspäin vähän kerrallaan usean kerran päivässä,viimein alkoi nousta ja kipu lieventyi,pari viikkoa tein säännöllisesti,ei tarvinnut lääkkeitä eikä saiausomaa.
Minulla auttoi olkapääkipuun tyynyn vaihto! Heräilin aiemmin öisin kipuun ja nukuin huonosti. Vaihdoin tyynyn profiloituun joka tukee niskaa ja on jämäkämpi. Tämä auttoi heti, heräily ja särky öisin loppui. Toki olkapää on vielä kipeä mutta lievemmin.
En ole enää muutamaan vuoteen pystynyt nukkumaan kummallakaan kyljellä. Jos kuitenkin hetken näin teen alkaa olkapää vihoittelemaan. Ja kipu kestää päiviä. Kortisonia olen vuosien saatossa saanut monta kertaa. Hyvällä menestyksellä. Onneksi! Ikäväkseni olen aina ennen nukkunut kylkiasennossa.