Mieviirus

Mie oon viirus, mie liikun siellä ja täällä tai olen liikkumatta. Saatan olla ilmassa tai erilaisilla pinnoilla.
Mie on vielä aika tuntematon koko maailmassa. Mie herätän hyvin paljon erilaisia ajatuksia, jopa tunteita, oikeita ja vääriä.
Vaikka olen olemassa, mie en kuitenkaan näy teille. Mie on näkymätön viirus, enkä mie sano mittään teille, enkä ymmärrä Italian kieltä tai Espanjan kieltä.
Mie tulin tänne muutamia viikkoja sitten lentokoneella ensi aallossa isäntäni tai emäntäni kanssa. Myöhemmin meitä viiruslaisia ja sukulaisia on tullut lisää lentokoneella tännekin päin eripuolilta maailmaa.
Mie saatan tarttua erilaisiin riskiryhmiin ja muihinkin, sillä tarvitsen elävän organismin solukkoa.
Totisesti, totisesti mie oon varottava viirus, on hyvä pitää riittävää etäisyyttä minnuun, niin ulkona kuin sisätiloissa. Kadulla voisi kävellä ihan hyvin viiden metrin välein ja kaupan kassalla on hyvä olla 2 metrin 40 sentin välein, eikä olisi pahitteeksi, vaikka sitä valvottaisiin.
Miusta on liikkeellä kaikenlaista, eikä kaikki perustu aivan tieteellisiin tutkimuksiin, vaan varsin usein kaiken maailman arvailuun, skenaarioon ja spekulaatioon.
Minnuun varovaisuutta ja etäisyyttä on syytä pitää yleisissä tiloissa ja julkisissa liikennevälineissä, koska ihmiset voivat olla tahattomasti varomattomia aivastellessaan, pärskiessään, yskiessään.
Kannattaa pysyä kotona ainakin pari vuorokautta vielä oireiden päättymisen jälkeen.
Ei oo huono asia nyt digi-, hyper- ja kyberaikana pestä käsiä tai käyttää käsidesiä, eikä se kasvosuojakaan ole ihan hullumpi idea.
Mie nyt ei itse ihan heti lähtisi ulkomaille, kun olen viimein päässyt tänne Pohjolaan, koko maailman onnellisimpiin maihin.

Kommentit (4)

Vierailija

No mistäs sie oikein tulit? Taisit sujahtaa jonkun mukaan.

Mut tiiät sie ko, miu mielestäin  siut sais paremmin selätettyy jos me kaikki käytettäis jonkin laatuista mastia kulkiessa ja töissä myös.

Se auttaisi kovast ku sie levittäyvyt ihmisii silmiikii ja vissii sie et korviikaa häpiä.

Käspesut ei ain onnistu ja kauppoloihe ku sie sinnekkkii tunkiat itseis, käsineetkää ei ole hyvä asja ku niillä suvitaa nennää ja taskuloita, sinnekkii sie änkiät,

Oot sie sellane ihme, et nuo vähä vanhemmat vissii sinnuu pelkäävät, mut pitäs meijänkii olla sellasii itse tekevii hupsuttelijoita, jot sie lannistuisit.

Vierailija

Niinpä, isolla sakilla me saahaan siut tuhottuu tai ainakii peloteltuu sinne kuulusaan hornantuuttiin. Äläkä tuu takas ja huomasikko jotta resitenkki sano sinnuu pirulaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tätähä vois laajentaa, jot myö saataisii siut mokoma korona kukistettuu. Saatais monta mukkaa tähä, piettäis tätä kieltä yllä, ni kyll  se korona meit säikähtäis, taitaa mon muukii.

Eihä myö lannistuta ko ollaa jo näinkii pitkäll pötkitty.

Käyvääkii kaik yhtee ja tehhää temppuloita, ni kyll se lähtöö, ja piettäis kuitekii päämääränn, ett niitä rättilöi, ko sellane liinakii auttaa, laitettais naaman suojaks, ku männää ihmiste ilmoil.

On siin tietyst vakavamp puolkii ko aikaihmist, mei vanhukset ei kestä sinnuu ku sie myllerrät siel keuhkolois, mie en siitä pelistä yhtää tykkää, miust tulee oikei surulline.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat