Vierailija

Jos auttaisi avaamalla tämän keskustelun tai no..valituspaikan!
Kun on tämä pakkolo täällä kotona ja ainoa ulospääsy on lähteä lenkille.
ja kun kuljen tuolla pitkin teitä ja katuja on siellä näitä otto ja nosto automaatteja , joka on tosi hyvä.
Mutta se roskan ja paperisilpun määrä viereisessä pensaikossa on kuvottava.
Vaikka kuinka paljon tehdään ihmisten arkeen helpotusta, eivät he osaa antaa sille arvoa vaan ylenkatsovat ja sotkevat, roskaavat ja räkivät tietyt kadut ja torien laidat siivottomaan kuntoon.
Valita sinäkin jostain, niin helpottaa tämä koronavankeus!

Sivut

Kommentit (52)

Kukka rintaan

Avauksesi vaikuttaa ahdistavalta, eivätkä esimerkkisi levitä sitä iloista suvaitsevaisuutta, jota nyt tarvitaan.

En halua leimautua maailman kuttumaisimmaksi ihmiseksi, vaikka perfektionisti olenkin. Suosittelen sitä  muillekin. Iloa ilmoille. Häkit auki.

Vierailija

Mielialat vaihtelee eivät ne kait kenelläkään ole joko negaa tai ekaa, vaan sitä voi iloita ja olla vapaa

toimimaan kun mikään ei ahdista, ei edes korona. On ihanaa viettää aikaa sellaisen asian parissa mikä tyydyttää  antaa iloa ja ruokkii tuntoa nauttimaan. Koska ajan ottaa nyt aivan toisin kun silloin kun oli

"ovet avoinna" mennä ostoksille, asioille, salille, teatteriin, nyt ei voi ja kun tilalle sain jotain muuta joka vie ajatukset ja antaa nautintoa ja tyytyväisyyttä, niin mitä se muuta ihminen tässä iässä enää haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kukka rintaan kirjoitti:
Avauksesi vaikuttaa ahdistavalta, eivätkä esimerkkisi levitä sitä iloista suvaitsevaisuutta, jota nyt tarvitaan.

En halua leimautua maailman kuttumaisimmaksi ihmiseksi, vaikka perfektionisti olenkin. Suosittelen sitä  muillekin. Iloa ilmoille. Häkit auki.

Jollakin on ahdistus päällä, vai?

Ilo pintaan..... on lupa valittaa,

voi miten se helpottaa!

ja sitten ne ruusunpunaiset

silmälasit takaisin nenälle,

ja katsotaan maailmaa uudestaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielialat vaihtelee eivät ne kait kenelläkään ole joko negaa tai ekaa, vaan sitä voi iloita ja olla vapaa

toimimaan kun mikään ei ahdista, ei edes korona. On ihanaa viettää aikaa sellaisen asian parissa mikä tyydyttää  antaa iloa ja ruokkii tuntoa nauttimaan. Koska ajan ottaa nyt aivan toisin kun silloin kun oli

"ovet avoinna" mennä ostoksille, asioille, salille, teatteriin, nyt ei voi ja kun tilalle sain jotain muuta joka vie ajatukset ja antaa nautintoa ja tyytyväisyyttä, niin mitä se muuta ihminen tässä iässä enää haluaa.

-Tarkoittaako joku kysyjä tätä viestiä,jonka kirjoittaja on saanut jotain muuta elämäänsä, että kertoisi mitä muuta hänellä on nyt kun entiset harrasteet ym.eivät mahdollisia?

Se jokin muu voi olla vaikka luonnossa oleilua, lenkkeilyä, se voi olla sukututkimusta, riimittelyä, valokuvien lähettelyä puhelimella ja puhelimesta. Minä olen innostunut suvusta ja olen jäämistöistä kaivellut vanhoja valokuvia, kuvannut ja lähettänyt niitä edelleen lapsille. Eihän sitä tämän ikäinen vanha paljoa jaksa päivää kohti, mutta sitten kun en jaksa lepään ja ratkon kryptoja tai luen tai laitan ruokaa. On sitä ajankulua vaikka mitä! Sitä nyt vaan on pakko sopeutua, niin miksi ei niin tekisi, se on kaikkien eduksi.

Vierailija

Helpottaa jos ajattelet miten hyvin sinulla on asiat kun vertaat johonkin muuhun pahempaan. Ajattele pakolaisleirejä, maailman nälänhätää, luonnon katastrofeja (maanjäristykset,  tulivuorten purkaukset, vedenpaisumukset y.m.),  sairaat jotka joutuvat makaamaan sängyn pohjalla täysin muitten armoilla, väkivalta, rikollisuus, huumeet j.n.e. Eiköhän sinulla ole loppujen lopuksi asiat hyvin. Ja jos tällä hetkellä tuntuu vähän epämukavalta ja ankealta niin sitä paremmalta tuntuu sitten kun tämä kaikki on ohi. Kyllä se aurinko paistaa vielä joskus risukasaankin.

Johtunee optimismista minussa, että en jaksa jauhaa maailman hädästä, vaan autan osaltani.

Jokaisen on ymmärrettävä suojella mieltään, tunteitaan ja  elämäänsä.

Kaikki negatiivinen tunkee maailmaamme mm noin kuin sinä teet, väkisin, tahdoimmepa tai emme, mutta aina tulee olemaan ihmisiä jotka haluavat piehtaroida vaikeuksissa, eikä ne ihmiset ole koskaan onnellisia mistään, vaan haluavat muille samaa tuskaa jossa itse halustaan mesoavat.

Hyvin on asiat silloin kun niin ajattelemme!

Vierailija

Vähästä kitiseville mielensäpahoittajille kannattaa muistuttaa joskus todellisista ongelmista joista suurin osa ihmiskunnasta joutuu kärsimään. Se ei ole ikävyyksissä piehtaroimista . Silmät sulkemalla epäkohdat eivät katoa.
Joka päivä on tarpeen muistuttaa itseään hyvistä asioista samalla kun yrittää parantaa maailmaa omalta kohdaltaan.

Vierailija kirjoitti:
Vähästä kitiseville mielensäpahoittajille kannattaa muistuttaa joskus todellisista ongelmista joista suurin osa ihmiskunnasta joutuu kärsimään. Se ei ole ikävyyksissä piehtaroimista . Silmät sulkemalla epäkohdat eivät katoa.
Joka päivä on tarpeen muistuttaa itseään hyvistä asioista samalla kun yrittää parantaa maailmaa omalta kohdaltaan.

"joista suurin osa ihmiskunnasta joutuu kärsimään"..jospa tuo on luonnollista..ei kaikilla voi olla yhtä hyvin, vaikka kuinka kannattaa ihmisarvoa, kannattaa tasa-arvoa. Ja mikä on kenellekin hyvin?

Eiköhän me katsota sitä hyvinvointia aika eri vinkkelistä kun jossain jumalan selän takana elävät, jotka eivät ole nähneet ns. sivistynyttä yhteiskuntaa ja siihen kuuluvia ihmisiä palveluineen ja elatusrahoineen.

Vierailija

Jaa-a, mietin,tarkoittiko aloittaja tämän ketjun toimivan myös höyryjen päästelyyn,joka ei sinänsä haittaa,jos edes johonkin saa välillä purkaa mieltään.
Jaksamista, positiivista ajattelua, sopeutumista,sitä kaikkea nyt tarvitaan,kun pitää olla kotona. Minua ei haittaa pieni purnaus jostain asiasta, mutta me selviämme kyllä tästä ajasta. 👍

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mietin,tarkoittiko aloittaja tämän ketjun toimivan myös höyryjen päästelyyn,joka ei sinänsä haittaa,jos edes johonkin saa välillä purkaa mieltään.
Jaksamista, positiivista ajattelua, sopeutumista,sitä kaikkea nyt tarvitaan,kun pitää olla kotona. Minua ei haittaa pieni purnaus jostain asiasta, mutta me selviämme kyllä tästä ajasta. 👍

Olet oikeassa, tuota tarkoitin!

Vierailija

13:22 Luin avauksesi korona-ajan tuomien ilmiöiden näkövinkkelistä, käsitin siis oikein :)

Toivoisi tämän "sodan" näkymätöntä vastaan tuovan ihmisille järkeä ja arvostusta kaikkea sitä kohtaan,mitä meillä on nyt ja etenkin mitä tämän jälkeen on. Ettei pilata ja saastuteta kaikkea.

Maailma vaikuttaa ajatuvan vuosikymmenten saatossa aina jossain kohtaa siihen pisteeseen että jonkinlainen sota puhkeaa, tulee pakkopysäytys.

Asennetta vaatii kun kaikki on rajoitettua, sitä miettii kauanko näin on, kukaan ei tiedä.

Vierailija

Joka sadasvuosi puhkeaa tällainen maailmanlaajuinen virus . Kuka muistaa espanjantaudin, siitä tulee juuri satavuotta, se kesti kaksi vuotta ja 50miljoonaa ihmistä kuoli.

Nyt maailmalla on kuitenkin parempi mahdollisuus selvitä,hyvien  lääkkeiden ja modernin sairaanhoidon  ansiosta. Toivotaan parasta.

Vierailija

Itse en halua valittaa mistään tällähetkellä.

Tässä kaupungissa on "kaupunki" soittanut kaikille 70+ henkilöille ja tiedusteli miten pärjäämme  ja tiedämmekö mistä saamme apua jos sitä tarvitsemme.

Kiitos siitä ja haluan kiittää kaikkia jotka meitä vielä palvelevat niin kaupoissa kuin terveydenhuollossa. On ihana kun olette olemassa.

Toivotaan että kun tämän maan jälleenrakentaminen taas kerran alkaa meistä 70+ ihmisistäkin olis apua siinä hommassa.

Voimia jokaiselle.

Vierailija

Jospa aattelisin, että näin maailman luoja Jumala tekee asiat, koska maapallo on rajallinen niin täytyy vähentää ihmisiä. Jos ihminen ei sikiäisi noin helposti, olisi varmasti asian laita toinen.

Vierailija

Ihmiset eivät yleensä osaa laittaa asioita oikeaan mittasuhteeseen. Se" minä, minä, minä, mulle ensin, kaikki ja heti" estää näkemästa metsää puilta. Niin taitaa monelle olla tässäkin asiassa. Selvitään jos selvitään viruksesta tai sitten ei. So what? Maapallo jatkaa pyörimistään.

Eipä taida helpottaa! Aina vaan selkeämmin näkee täältä karsinasta tämän maailman mielettömyyden. Ikkunan alla tuntitolkulla sininen vesitankkiauto ja pitkän letkun perässä ikämies ruiskuttamassa paria pientä tienpätkää jotka vievät pariin kerrostaloon, sitä veden määrää mikä on valunut kadulle, tuhlattu, sanon tuhlattu koska nämä kadut on pesty jo moneen kertaan maalis, huhtikuun aikana. Eikä siinä vielä kaikki, autosta lähtee meteli  ja käsittämätön katku.

Nyt joku voi tietysti ajatella toisinkin: on se hyvä kun pestään, ettei koronat tartu kengänpohjiin:(

Vierailija

Eipä tämä "koronavankeus" anna ainakaan minulle minkäänlaista syytä valittaa. Elämäni ei juurikaan ole muuttunut. Käyn edelleenkin ruokakaupassa ja apteekissa silloin kun tarvitsee. Lääkärissäkin olen käynyt. Ulkoillut niinkuin ennenkin. Eläkeläisenä sitä ei viime vuosina ole käyty kapakoissa tai festareilla. Joten niiden sulkeminen ei haittaa. Kädet pesen aina kun tulen ulkoa kotiin - niinkuin ennenkin. Kuuntelen radiota ja katselen telkkaria. Aamulehti kolahtaa postilaatikosta - kuten ennenkin. Sen lukemiseen menee pari tuntia päivässä kun lukee "kannesta kanteen". Sukulaisten kanssa vaihdetaan kuulumisia netissä. Naapureiden kanssa  pihalla/portaissa metrin etäisyydellä. Ystäviä ei enää juurikaan ole, ovat kuolleet pois. En millään keksi valittamisen aihetta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat