Älyllisen ihmisen etsintä

Vierailija

Onkohan täällä yhtään ainuttakaan ns. älyllistä ihmistä keskustelemassa? Siis sellaista myötäelämiskykyistä, asioista jotakin ymmärtävää, rauhallista, toisten näkemyksiä ymmärtävää jne?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Lainaus:

Onkohan täällä yhtään ainuttakaan ns. älyllistä ihmistä keskustelemassa? Siis sellaista myötäelämiskykyistä, asioista jotakin ymmärtävää, rauhallista, toisten näkemyksiä ymmärtävää jne?

Haetko viisasta järkevää vai uskovaa:))

Vierailija

Lainaus:

Taidat etsiä ihmistä, joka olisi kaikessa samaa mieltä kuin sinä. Sinua myötäilevää, joka päivittelisi kanssasi samoja asioita, puolustaisi kotia, kirkkoa ja isänmaata. Sellainen ihminen ei puhuisi rumia.

Ei, minä ainakaan en ole ns. älyllinen olento.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Haen viisasta ja järkevää, hän voi toki olla myös uskova - tai sitten ei... ;)

Vierailija

Lainaus:

Ekkönä huomaa, me oomma kaikki!

Vierailija

Kulkevatko sinun mielestäsi viisaus ja älykkyys "käsikädessä"??
Mikä on lähtötaso??
Aiotko suorittaa lisäksi suorittaa testejä??

Vierailija

Mitenkähän tuohon hakuun sitten vastataan? Kertomalla, että hei, minä olen älykäs, viisas, kokenut, empaattinen. Kuka sitä uskoisi?

Vierailija

Lainaus:

Niin kuin sellaista henkilöä joka on aina samaa mieltä...miten voi syntyä keskustelua..myötäelämiskykyisen kanssa, toisen näkemyksiä ymmärtävää! Oletko narsisti mies?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Haen viisasta ja järkevää, hän voi toki olla myös uskova - tai sitten ei... ;)

Hei nyt sulla tärppäs...mää oon viisas ja järkevä!!!

Vierailija

Aloittaja haki älyllistä, mut käänsi sitten kelkkansa ja hakee nyt viisasta ja järkevää. Koeta nyt lopultakin päättää...vai onko hakijoita kaksi?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Taidat etsiä ihmistä, joka olisi kaikessa samaa mieltä kuin sinä. Sinua myötäilevää, joka päivittelisi kanssasi samoja asioita, puolustaisi kotia, kirkkoa ja isänmaata. Sellainen ihminen ei puhuisi rumia.

Ei, minä ainakaan en ole ns. älyllinen olento.

Älä suotta piilottele sopivuuttasi. Arvaan , että olet päällekäyvän ilkeä toisen kestokyvyn rajoissa, keskusteluissa nujerrat aloittaja-ystäväsi tavalla, joka saa hänet tuntemaan itsensä tyhmäksi, mutta ymmärretyksi. Tapanasi on pitää pitkiä taukoja, jotka päättyvät aloittajan varovaiseen kysymykseen: "En ihan ymmärtänyt, kun sanoit, että..." Pidät uuden tauon ja vastaat vaatimattomasti: "Kysyit niin osuvasti, etten kenties ihan kaikkea ymmärtänyt. mutta..."

Olet hetkessä aloittajalle ns. älyllisen ihmisen prototyyppi. Hän ei paljasta suhdettanne kenellekään, mutta ryhtyy alituiseen lainaamaan mielipiteitäsi käyttäen niitä keskusteluissa ominaan. Voisin minäkin ryhtyä sellaiseksi repliikkimaksua vastaan.

Vierailija

Haetaanko täällä siis mies- vai naispuolista keskustelijaa? Olen järkevä, elämänkokemusta löytyy ja huumoriakin, myös syvällisemmät aiheet kiinnostaa. -nainen-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat