Kranssit

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kaunis tuo Osmankäämistä punottu kranssi, kiitos vinkistä!
Mutta jos sinulla ei ole mahdollisuutta tehdä kranssinpohjaa osmankäämistä, niin toinen helppo tapa on tehdä se villiviinin versoista. Villiviinihän kasvattaa tavattoman pitkät versot ja jo muutamasta "oksasta" voi kieputtaa komean kranssinpohjan. Luonnosta löytyy koristeluun tarvittavia aineksia ja esim. puolukan varvuista ja pihlajan marjoista tulee sopivan värikäs koriste. Itselläni kasvaa pihassa kaksi tuijaa joista voin nipistää pari pientä oksaa joulukranssiin ja Tiimaristahan löytyy jouluaiheisia koristeita tuijaruusukkeen keskelle.
Itse tehty saa olla itsetehdyn näköinen.

Kommentit (2)

Vierailija

Hyvä idea tuo villiviini. Kiitos siitä. Olen aikaisemmin käyttänyt pajunoksia, mutta ne ovat aika jäykkiä. Puolukanvarvut ovat hyviä kranssissa samoin katajanoksat vaikka ne ovatkin vähän pisteliäitä. Ruusunmarjoistakin saa hyviä koristeita - nekin pisteliäitä. Taidan olla pisteliäällä tuulella.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kaunis kranssi sinulla yks kottarainen, olet varmasti taitava kaikessa tuollaisessa. Minä en ole tehnyt koskaan kranssia, olen vain meinannut. Nyt kun katsoin tuota kuvaa, ajattelin, että saattaisin innostua todella, ehkä loppukesästä kun on materiaalia enemmin luonnossa. Valmiiseen pohjaan olisi tietenkin helpompi tehdä, mutta haluaisin oppia tekemään ihan alusta asti itse. Katsotaan nyt jääkö meinaamiseksi, kun on niin paljon sitä muutakin kivaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat