Kommentit (8)

Vierailija

Eikö enään pallopelejä?

Pelaan lentopalloa 2-3 kertaa viikossa,mutta nyt kuitenkin olen pakkolevossa,kun Marraskuun lopussa kävi haveri.
Kurkotin palloa liian korkealta ja kohta huomasin,että en pystynyt enää nostamaan kättäni kunnolla,tuntui kova
kipu ja jouduin lähtemään kesken kaiken pois.Kipu on ollut vaihtelevan kova aina tähän päivään asti.Yöllä särkee
melko kovasti,tuntuu ettei kipulääkekään auta.Mikähän mahtaa olla vaivan diagnoosi.Käsi liikkuu kyllä melko normaalisti vaikka se tekee kipeää jossain asennoissa.

Vierailija

Täällä "nettitohtori" vastaa että jos menisit ja näyttäisit kättäsi ortopedille niin saisit oiken diagnoosin.

Vierailija

Ei täällä todellakaan pystytä sanomaan, menikö jokin paikka rikki, venähtikö vai mitä. Ohje tulikin tuossa edellä.

Vierailija

Vastaavanlaisen vaivan sain itselleni. Näytin olkapäätäni terveyskeskuksessa lääkärille ja kun hän totesi l uiden olevan ehjiä niin mahdollisen kivun sietämiseen hän määräsi sopivan kipulääkkeen ja totesi jotta aikansa vie paraneminen.

Seurasin kipujeni kanssa asiaa noin vuoden ajan ja kun oli jo toiselle vuodelle menossa niin huomaamatta koko vaiva oli todella parantunut ihan itsestään. Säkylääkepurkin palautin takaisin apteekkiin koska vanhenemispäivä tuli täyteen ja 100 tapletin annoksesta vain n 10 - 20 taplettia tulin alkuun ottaneeksi.

Näyttää olevan tosi tuon " aika parantaa haavat taikka tässä tapauksessa lihaksen vioittumisen".

Vierailija

Varaudu siihen, että se kestää pitkään. Tietenkin riippuu siitä mitä olkapäässä on tapahtunut. Itselläni on olkapäävaiva kestänyt tammikuusta asti, ja se tuli myös urheillessa. Minulla tapahtui joku revähdys ja särkyä on ollut,tosi kovaa johon särkylääkkeet ei auta. Särky voimistuu aina yöllä, kun menen vaaka asentoon, puoli istuvassa asennossa on joutunut öitä viettämään. Lisäksi käsi puutuu aika ajoittain. Fysioterapiasta olen saanut apua.

Vierailija

Olen käynyt pitkän ja kipuisan matkan olkapääni kanssa.Oli nähtävästi alkujaan työperäinen rasitusvamma.Aluksi piti hoitaa kortisonipiikeilläkin kun ei saanut enää vaatteita päälle .en kärsinyt kättä nostaa.Yösärkyhän on pahinta näissä vaivoissa.
Jos koko ajan särky tuntuu on tulehdus päällä.jos sitä ei hoida pois alkaa niveliin kertyä kalkkia joka vain pahentaa tilannetta.Hoitoon kannattaa mennä ja aluksi kunnon kuuri tulehduskipu-lääkettä.sitten fysikaaliseen hoitoon ja kunnon kuntoutusohjelma.Minulla auttoi ja kalkkikin hävisi ilman jo suunniteltua leikkausta.Tiedän monta joilla ei leikkaus ole edes vaivaa parantanut?

Vierailija

Tohtoriin menisin heti. Oireista päätellen sinulla on kiertäjäkalvosimen repeämä. Minulla kesti ilman leikkausta noin 1.5 vuotta ennenkuin pystyi nostamaan kättä ja pukemaan ilman kipua. Terve käsi ei ole mutta pärjään.

Äidiltäni on leikasttu molemmat olkapäät saman vaivan takia. Hoito oli pitkäaikainen, hankala ja kivulias leikkauksen jälkeen. Siksi en itse mennyt leikkaukseen.

Terv. kohtalotoveri

Vierailija

Lainaus:

Eikö enään pallopelejä?

Pelaan lentopalloa 2-3 kertaa viikossa,mutta nyt kuitenkin olen pakkolevossa,kun Marraskuun lopussa kävi haveri.
Kurkotin palloa liian korkealta ja kohta huomasin,että en pystynyt enää nostamaan kättäni kunnolla,tuntui kova
kipu ja jouduin lähtemään kesken kaiken pois.Kipu on ollut vaihtelevan kova aina tähän päivään asti.Yöllä särkee
melko kovasti,tuntuu ettei kipulääkekään auta.Mikähän mahtaa olla vaivan diagnoosi.Käsi liikkuu kyllä melko normaalisti vaikka se tekee kipeää jossain asennoissa.

Hei!

Miten olkapääsi nyt voi, olisi mielenkiintoista tietää. Itselläni on samantyyppinen rasitusvamma, johon olen käyttänyt
särkypillereitä ja hevossalvaa.

mielenkiinnostunut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat