Kommentit (4)

Vierailija

Hetkinen, kiinteistön voi myydä ainoastaan ne, joilla on lainhuuto l.miehen perilliset.
Miten sinne lainhuutoon voi tulla omistajaksi tässä tapauksessa vaimo, olkoonkin asumisoikeudet.
Toisin sanoen perilliset myyvät omakotitalon ja asumisoikeus säilyy, mutta omistaja on joku muu.
Oletan, että ositus toimii vain avioerossa, ei kuoleman tapauksessa? Voin olla aivan metsikössä, mutta
kyseinen asia ei mielestäni ole aivan simppeli ?

Vierailija

Lainaus:

Hetkinen, kiinteistön voi myydä ainoastaan ne, joilla on lainhuuto l.miehen perilliset.
Miten sinne lainhuutoon voi tulla omistajaksi tässä tapauksessa vaimo, olkoonkin asumisoikeudet.
Toisin sanoen perilliset myyvät omakotitalon ja asumisoikeus säilyy, mutta omistaja on joku muu.
Oletan, että ositus toimii vain avioerossa, ei kuoleman tapauksessa? Voin olla aivan metsikössä, mutta
kyseinen asia ei mielestäni ole aivan simppeli ?

http://www.perunkirjoitus.fi/perunkirjoitus-ositus.html

Luepa tuosta, onko apua?

tietämätön

miten on kun olen muuttanut mieheni nimissä olevaan taloon 10 vuotta sitten, siihen tehtiin silloin  yhdessä talon arvon kokoinen täysremontti yhdessä, meillä on kummallakin omia lapsia, talo siis vain meheni nimissä, on rakentanut sen entisen vaimonsa kanssa alunperin, olemme naimisissa. Jos mies kuolee meneekö talo hänen lapsilleen ja itse joudun muuttamaan pois.... ? Pitääkö tehdä johonkin ja mihin muutos että omistamme yhdessä...?

Vierailija

tietämätön kirjoitti:
miten on kun olen muuttanut mieheni nimissä olevaan taloon 10 vuotta sitten, siihen tehtiin silloin  yhdessä talon arvon kokoinen täysremontti yhdessä, meillä on kummallakin omia lapsia, talo siis vain meheni nimissä, on rakentanut sen entisen vaimonsa kanssa alunperin, olemme naimisissa. Jos mies kuolee meneekö talo hänen lapsilleen ja itse joudun muuttamaan pois.... ? Pitääkö tehdä johonkin ja mihin muutos että omistamme yhdessä...?

Jos hän ei ole testamentannut paikkaa sinulle, talo on miehesi kuollessa hänen lapsien omistuksessa. He voivat myydä talon uudelle omistajalle jos haluavat, sinulla vain on asumisoikeus.

Jos haluatte talon jäävän sinulle, tehkää siitä testamentti. Testamentissä tulee käydä ilmi, että kyse on talon testamentoinnista. Päiväys ja miehesi allekirjoitus tulee myös olla. Tapahtumaa tulee olla myös todistamassa kaksi henkilöä, joilla ei ole sukulaissiteitä teihin (esim. kaveri ja hänen miesla). Todistajien allekirjotukset tulee myös olla paperissa. Testamenttia voi säilyttää esimerkiksi kassakaapissa.. :) loppujen lopuksi suosittelen testamentin tekemistä. On mustaa valkoisella poisslähdön jälkeenki eikä tule riitoja sen asian suhteen..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat