Selkäkivut

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olen nyt yli kolme viikkoa kärsinyt selkäkivuista,
Kävin kaksi viikkoa sitten lääkärillä, neuvo: Ota särkylääkettä, katsotaan sitten kahden viikon kuluttua.
Olen saanut kovasti erilaisia ohjeita ja neuvoja ystäviltäja tutuilta. On ehdotettu Kalevalaista jäsenkorjausta, naprapaattia ym.
Liikuntaa olen yrittänyt vointini mukaan harrastaa, heikolla tuloksella. Vesijuoksu teki hyvää n. vuorokaudeksi.
V-käyrä on tosi korkealla, katto on esteenä.
Olisiko hyviä neuvoja lisää!

Kommentit (5)

Vierailija

Ei se liikuntahaluista ole kiinni.
Normaalisti käyn kaksi kertaa viikossa jumpassa ja kerran viikossa vesijumpassa. Kävelen päivittäin.
Selkä vetää asennon niin vinoon, että liikkuminen on ilman särkylääkettä aika kivuliasta.

Vierailija

Hei
Itse selkäkivuista kärsineenä voin todeta, että sinun täytyy tehdä juuri sitä mikä hyvältä tuntuu.
Joskus ei varmaan tunnu hyvältä tehdä yhtään mitään.
Sekin on sallittua.
Muistan fysioterapeuttini ohjeen, joka sanoi, että selkäkivuissa on hyvä ottaa ensin särkylääke - sitten parin tunnin päästä kävelylle (kävely tekee selälle samaa kuin joku hieroisi sitä) ja sen jälkeen taasen särkylääke ja päälle rentoutusta.
Tätä ohjetta olen itse noudattanut ja olen sen hyväksi havainnut.

Tärkeää on myös sekin, että vaadit päästä kunnon tutkimuksiin ajoissa eli magneettikuvaukseen - niin suljetaan pois
välilevyjutut ym. sellaiset. Koska hoitona saattaa tulla kysymykseen myöskin leikkaus, riippuen tietysti vaivastasi.

Kaikkea hyvää ja pärjäämistä selkäkipusi kanssa!

Vierailija

Edelliseen vielä lisäksi, että jos kyse on hermosärystä niin säryt tulevat noin vuorokauden kahden viiveellä. Eli jos tänään teet sellaista, joka ei ole selällesi hyväksi, tunnet sen vasta nahoissasi (selässäsi) huomenna, ylihuomenna. Tämäkin näitä tämän fysioterapeutin neuvoja - kunnella ja opiskella itseään - havainnoida mikä on hyväksi ja mikä pahaksi. Nämä tiedot auttavat myös lääkäriä diagnoosin tekemisessä ja hoidon määrityksessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat