Jakamaton pesä. Mies kuollut

Vierailija

Jakamaton pesä

Minä olen leski ollut jo seitsemän vuotta ja minulla on yksi poika.

Omistimme mieheni kanssa omakotitalon ja nytten olen ajatellyt myydä sen.
Tällä välin kun mieheni on ollut kuolleena on poikani eronnut.
Mitenkä menee jaettaessa pojan osuus, joutuuko maksamaan miniälle jotain jos tehdään pesän jako?entä jos ei tehdä vaan uusikin asunto olisi perikunnan nimissä, voiko miniä vaatia jotain osuutta , epätietoinen,en ole asioista perillä.
Tämä entinen miniä on Thaimaalainen ja poika oli maimisissa hänen kanssaan 10v yksi lapsi.

Apua pliis!!!!!

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

Mene nyt oikean tuomarin pakeille.

Saman neuvoon yhdyn.

Onko lapsesi avioero astunut voimaan virallisesti? Onko hänellä ollut avioehto puolisonsa kanssa? Onko omaisuuden ositus jo tehty?

Nyt tulee mutu-tuntemusta, joka voi olla virheellistäkin:
Mielestäni jos avioero on voimassa ja eron jälkeen tehtävä omaisuuden ositus jo tehty, ei entisellä puolisolla ole oikeutta pojallesi myöhemmin tulevaan omaisuuteen, ei ainakaan jos heillä oli avioehto.
Mutta vaikuttaako elatusmaksuihin? Kenpä tietäis sen.

Koska edellä ajateltu ei perustu lakipykäliin, toistan kehoituksen mennä lakimiehen tykö.

Vierailija

Eikö täällä ole laki-miehiä-naisia palstalla? Mutta hehän ei tunnetusti anna ilmaisia neuvoja. Rahaa pitää vilauttaa, ja paljon ennenkuin avaavat suunsa.
Eikö netistäkään löydy minkäänlaista lakineuvontaa?
En ole asiantuntija, mutten usko että poikasi kyseisessä tapauksessa olisi korvausvelvollinen miniällesi.

Vierailija

Lainaus:

Eikö netistäkään löydy minkäänlaista lakineuvontaa?
En ole asiantuntija, mutten usko että poikasi kyseisessä tapauksessa olisi korvausvelvollinen miniällesi.

Lakimies ei ryhdy jakamaan neuvoja vaillinaisten tietojen perusteella yhtä vähän kuin lääkäri tekee diagnoosin netissä yhden epämääräisen oireen perusteella.
Netissä on lakitietoutta:

http://www.avioero.fi/

Tästä ilmenee, että osituksen jälkeen ei ex-puolisolla ole pääsyä toisen saamaan omaisuuteen.

Vierailija

Ajatus olisi, että talo myyntiin ja poika saisi oman osuutensa eli puolet talosta , minulla on vain yksi lapsi.
Mutta kysymys merkki on pojan entinen vaimo, mikä osuus on pojan perimään puoliskoon .
Pojan avioliitto oli silloin voimassa kun mies kuoli. Pojan avioero ollut voimassa reilu puoli vuotta.

Vierailija

Ei entinen miniä saa mitään oikeuksia poikasi perintöön. Aikanaan sitten pojan lapsi perii isänsä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat