Tällaiset yksinäiset vanhat ihmiset miten vietätte joulun

Kommentit (4)

Vierailija

Yksin minäkin vietän joulun. Suunnittelen syöväni maltillisesti jotakin jouluista ruokaa, kaupasta ostettua. Itselleni en viitsi kokkailla jouluruokia. Televisiosta katson elokuvia, luen kirjoja, kuuntelen joulumusiikkia, lähden lenkille aina välillä. Olen laitellut led-valoja ja pienen joulukuusen ulos. Siistin hieman paikkoja sisällä. Aattona lämmitän saunan, sitä ennen käyn haudoilla. Hyvin ne päivät menevät. Joulu tulee ja menee siinä kuin muutkin päivät. 

Tänä vuonna on varmasti monta muutakin yksinäistä joulunviettäjää, kun matkustelemista vältellään. Tai ainakin pitäisi välttää isoja sukutapaamisia.

Vierailija

Minulla ensimmäinen joulu 45 vuoteen jonka saan viettää itsekseni. Ketään lapsista tai lastenlapsista ei tule koronan vuoksi käymään. Yleensä on aika hässäkkää kaikki jouluvalmistelut ja sitä on joulun jälkeen väsynyt. Nyt tuntuu leppoisalta kun voi itse valita mitä tekee ja mitä ei. Saa nähdä miltä jouluna sitten tuntuu, onko ikävä läheisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihana vapaus viettää joulu ihan miten itse haluan! Ei pakko kyläilyjä, ei pakko lahjoja, ei pakko puristaa "oi miten ihanaa" huudahduksia, vain pari napakkaa puhelin soittoa että tietävät että elossa ollaan ja joulukortithan lähtivät jo hyvissä ajoin!

Vierailija

Miten meitä pakkosyötetään luulemaan että ihminen ei tykkää viettää joulua yksin. Olisi hyvä jos joku taho tekisi laajan tutkimuksen miten asia oikeasti on.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat