nainen 75v

Olen aina jännittänyt verenpainemittausta. Kotimittarilla se on onnistunut hyvin ilman jännitystä. Mutta olen eräästä tapahtumusta johtuen alkanut jännittämään kotimittaustakin.Pulssi alkaa kiihtyä kun otan mittarin esiin.Olen alkanut hengittelemään,vetämään henkeä syvään nenän kautta ja puhaltamaan pitkään rauhallisesti ulos.Tätä teen pari kolme kertaaodotellessä 5 minuuti kulumista. verenpane on alhaisempi silloin. Okohan tällinen kikkailu luvallista? Jotenkin sitä stressiä saatava hallintaan.En omata mielestäni jännittele muuten,ainakaan ,kun olen eläkkeellä jo.

Kommentit (6)

Vierailija

Millä tavalla epäilet "kikkailun" olevan vaarallinen?

Jos huolestuttaa niin seuraavan kerran kun kohtaat lääkärisi niin kysy häneltä mutta älä ylläty vastauksesta.

Muuten, tilanne "jännityksen" suhteen on periaatteessa normaalia. Vain harvalla onnistuu läärärin mittamisen aikaan olla täydellisessä levossa. Siitä lääkärit ja hoitajat ovat tietoisia ja mittausta suorittaessaan tulkintaa tehdessään ajatuksissaan tekevät arvion oikeasta todellisesta paineesta mutta mittauksen tuloksen kirjoittavat muistiin tuloksena jotka saivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
nainen 75 v

Kiitos vastauksesta.Tottahan toki on tiedossa että lääkärillä ja hoitajallakin nousee paineet .Ongelma on että olen alkanut alkanut  jännittämään kotimittaustakin.Eihän se vaarallista  ole hengitteleminen,mutta tunnollisena ihmisenä ajattelen ,että  se  hetkellisesti  vain laskee,mutta enhän minä tietenkään  joka mittauksen välissä hengittele. Varmaan se tuntuu typerältä tällainen jännitys... mutta jotkut jännittävät  esim.magn.kuvausta ahtaan paikan kammona.Minusta siinä ei ole mitään jännittämistä,mutta varmasti se heille todellisuutta on.

Ihmetyttää  vain kun tavoitearvot laskevat ,koskevatko ne todellakin iäkkäitäkin,joilla saattaa olla  muutakin lääkitystä?

Vierailija

Eiköhän ikä vaikuta ja tavoitearvot saa olla korkeammat. Itse en mittaa säännöllisesti vaan silloin kun sitä arvoa kysytään, toisaalta tunnen jos paineet on nousseet ja silloinkaan en mittaa, ei ole jatkuvaa kuitenkaan. Ja kiputilat nostaa minulla ainakin verenpainetta, silloinkaan en niitä mittaa.

nainen 75v

Kiitos vastauksista ja vertaistuesta. Suolaa olen kyllä vähentänyt . Vähösuolaisen leivän löytäminen ei ole helppoa,parhaiten saa kun leipoo itse. Paino saisi vähän pudota... Kun vielä olis ahdistumatta kun otan esiin verenpainemittarin....

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat