Vierailija

Kyllä pitäisi jannujen päästä vankilaan pidemmäksi aikaa, ei heistä mitään tule. He ovat tappaneet kaverinsa.

Kommentit (7)

Vierailija

Kasvatusta ja topakkaa ohjausta ja valvontaa tarvitsisivat. Terapiaa myös.
Vankilassa varmaan saa koulutustakin.

Vierailija

Tappo on oikeastaan väärä sana. Media puhuu murhasta. Sitähän se olikin. Taposta saa lyhyemmän tuomion, murhasta pidemmän. Tekijöiden nuoruus ja ensikertalaisuus alentaa tuomiota, mutta teon raakuus ja pitkittynyt tekotapa sekä kidutuksen kuvaaminen raskauttaa.

Vankila saattaa oikaista kierteen, mutta siellä voi myös tutustua rikollista elämäntapaa opettaviin vanhempiin venkuloihin .

Rangaistuksen pitäisi myös olla pelote toisille väkivaltaisille nuorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tämä teko on niin järkyttävä ettei sitä pysty tajuamaan. Mikä meidän yhteiskunnassamme mättää kun tällaista tapahtuu? Media pitää jatkuvasti tapahtumaa esillä ja ihmisiä näköjään kiinnostaa jutun yksityikohdat. En pysty lukemaan niitä koska ahdistun ja ihmettelen miksi pitää näin traagista asiaa yksityiskohtineen jatkuvasti pyöritellä mediassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tappo on oikeastaan väärä sana. Media puhuu murhasta. Sitähän se olikin. Taposta saa lyhyemmän tuomion, murhasta pidemmän. Tekijöiden nuoruus ja ensikertalaisuus alentaa tuomiota, mutta teon raakuus ja pitkittynyt tekotapa sekä kidutuksen kuvaaminen raskauttaa.

Vankila saattaa oikaista kierteen, mutta siellä voi myös tutustua rikollista elämäntapaa opettaviin vanhempiin venkuloihin .

Rangaistuksen pitäisi myös olla pelote toisille väkivaltaisille nuorille.

Ovatko nuoret oikein koulutettuja väkivaltaa esittävistä TV ohjelmista ja aikuistenkin toimista Lain vastaisine tekoineen maailmassa joita TV uutisetkin näyttävät?

Vaikkaka kaikesta väkivasta ei kerrota Tv:ssä tai uutisissa niin tietokoneiltaan nuoret löytävät pahuuden oppeja.

Olen edelleen sitä mieltä, että nuoria syytetään niistä seurauksista, että kotona ja kouluissa ei osata kasvattaa ja kouluttaa nuoria ja ne ongemat tulee esiin aikuisillakin joilta lapsuudessa jäi tiedot saamatta!

Vierailija

Mitähän muutoksia tapahtuisi, jos KAIKKI väkivaltaisuuksia aiheuttavat koulutuksen nuorille ja ihmisille yleensä kiellettäisiin?

Onko muita ammatti ryhmiä kuin sotilaat, poliisit ja järjestyksen valvojat ja mahdollisesti joitakin ryhmiä terveyden hoidon ammattilaisilla joilla on tiettyjä oikeuksia väkivallan käyttämisiin Laillisesti oman tai/ja toisen ihmisten suojelemiseksi?

Vierailija

En kyllä osoittaisi syyttävällä sormella koteja ja kouluja, joiden kädet ovat sidottuja nykyisen lainsäädännön takia. Pahoille teille ajautuvia nuoria ei saa kuriin  koulu eivätkä vanhemmat mitenkään . Vanhemmat ei saa kurittaa lastaan millään lailla ja rajojen asettaminen jää siten lässytyksen tasolle, mistä teini-ikäinen viis veisaa. Niin. Tähän on tultu kun jos antaa lapselleen vaikka luunapin niin johan ollaan oikeudessa pahoinpitelystä.

Olen 50-luvun lapsi ja 60-luvun nuori. Isä piti meidät lapset kurissa vitsalla ja toisinaan veteli vyöllä kintuille.Koulussa opettajaa kunnioitettiin. Ei olisi tullut mielenkään haistatella opettajille. Minulle ei ole jäänyt traumoja lapsuuden ja nuoruuden ajoista. Päinvastoin.Olen kiitollinen isälleni sekä silloisille opettajille, että heillä oli mahdollisuus tehdä minusta kunnollinen yhteiskunnan jäsen.

Mielestäni suurin syy nuorten tekemään väkivaltaan nykyisin on liian lepsu lainsäädäntö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä osoittaisi syyttävällä sormella koteja ja kouluja, joiden kädet ovat sidottuja nykyisen lainsäädännön takia. Pahoille teille ajautuvia nuoria ei saa kuriin  koulu eivätkä vanhemmat mitenkään . Vanhemmat ei saa kurittaa lastaan millään lailla ja rajojen asettaminen jää siten lässytyksen tasolle, mistä teini-ikäinen viis veisaa. Niin. Tähän on tultu kun jos antaa lapselleen vaikka luunapin niin johan ollaan oikeudessa pahoinpitelystä.

Olen 50-luvun lapsi ja 60-luvun nuori. Isä piti meidät lapset kurissa vitsalla ja toisinaan veteli vyöllä kintuille.Koulussa opettajaa kunnioitettiin. Ei olisi tullut mielenkään haistatella opettajille. Minulle ei ole jäänyt traumoja lapsuuden ja nuoruuden ajoista. Päinvastoin.Olen kiitollinen isälleni sekä silloisille opettajille, että heillä oli mahdollisuus tehdä minusta kunnollinen yhteiskunnan jäsen.

Mielestäni suurin syy nuorten tekemään väkivaltaan nykyisin on liian lepsu lainsäädäntö.

En minäkään syytä vaan toin julki mistä ne ihmisyydelle tärkeä sosiaalisen käyttäytymisen opit alkujaan tulisi asettaa lasten kehitystä vastaavilla asenteilla. Tunnen useiden kohdalta sen, että vasta aikuistuttuaan oppivat Laille kuuliaisuudet jne jotta voisivat hyvin sivistyneiden kehittyneissä yhteisöissä ja heidän kokemuksien kuuntelemalla olen oppinut mielestäni näkemään sen varjopuolen sillä yhteiskunnassa on toimintaa, jotka ovat epäsosiaalisuutta viljelevää vaikkakin enemmän toimintaa on positiiseen suuntaan mm urheilun jne muodossa.

Kuukauden tykätyin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat