Apua ihottumiin

Kommentit (8)

Vierailija

hei! onko kellään neuvoja halkeileviin kuiviin käsiin....monet konstit on yritetty esim uitettu kädet öljyssä ja hanskat käteen yöksi ym..oliskohan jostain vitamiineista apua? kiitti neuvoista! :)

Vierailija

Lainaus:

hei! onko kellään neuvoja halkeileviin kuiviin käsiin....monet konstit on yritetty esim uitettu kädet öljyssä ja hanskat käteen yöksi ym..oliskohan jostain vitamiineista apua? kiitti neuvoista! :)

Viina ja terva ei vamaan auta, mutta kokeile tummelia tiedät varmaan, voi myös olla lääkärissä käynti paikallaan.

Vierailija

Lainaus:

Ihotautilääkäri saattaisi olla avuksi.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ihotautilääkäri saattaisi olla avuksi.

Varmaan paras neuvo edellisistä. Halkeileva iho voi elättää monia pöpöjä, sieniä ja bakteereja, joten iho ei pysy luonnollisesti kosteana. Käsineet saattavat olla varsinaisen bakteeriviljelmän alusta. Ne estävät (samoin kuin paksut käsineet) ihon hengityksen. Itse pesen ärtyneet kädet pH-arvoltaan happamalla pesuliuoksella (esim. Avecyd) ja rasvaan kevyellä perusvoiteella (esim. Miniderm tai rasvaisempi Canoderm). Tiheä pesu kuivaa. Ja siis lääkäri auttaa, mutta ei ole kaikkitietävä.

Vierailija

Kokeile näitä luontaistuotekaupasta tai apteekista.
Liporal Balans -kapseli ja Kelasin Sinkki Näistä jotkut on saaneet apua.
Itse olen kokeillut peukalohalkeamiin monivitamiinia, sinkkiä ja E vitamiinia. Aika hyvin parantuneet.

Vierailija

Laita kippoon 1 l vettä ja 2 tl suolaa (=sama kuin ihmisen oma suolapitoisuus). Liota käsiä kipossa vähintään 5 min, tai kauemmin, esim. elokuvaa katsoessa ;). Voi tietysti alussa vähän kirvellä jos iho on kovasti rikki, mutta kun se menee ohi ja ihan oikeasti suolavesi hoitaa ihoa. Laita sen jälkeen märälle iholle bacibactia, cortisonvoidetta tai perusvoidetta, mitä nyt tarvii. Ja puuvilla hanskat käteen, niin rasva ei sotke paikkoja. Jos sormien päät on kunnossa, hanskoista kannattaa sormen pääosat leikata pois, niin voi paremmin vaikka näppäillä tietokonetta.
Iho tarvitsee kosteutta ja rasvan tehtävä on pitää se kosteus ihossa. Voi myös tehdä lakanakankaasta suolavesikääreitä ihottuman päälle. Sitä suolavettä voi ostaa myös apteekista. Oyssa kun lapseni atooppista ihoa hoidettiin suolavesikääreillä, iho parani kuin taikatempusta. Tietysti jos ihossa on tulehdus, se pitää myös hoitaa oikeanlaisella lääkkeellä. Mutta "vesi vanhin voitehista!"

Vierailija

Apteekista saatavaa ceralan-voidetta voi kokeilla.
Käsivoiteena käytän Neutrogena-nimistä voidetta. On norjalainen valmiste, saa myös täysin tuoksuttomana. On paras käsivoide mitä koskaan olen käyttänyt.
Stockalta saa ainakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat