Mitä nyt ?

Vierailija

Lumi, Aamu, ja huomenna Valo?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

"Kun härkä Kynttelinä räystään alta juo,silloin Maariana (25.3.) kukko janoon kuolee."

En minä pimeää pelkää. Minä oon jo iso tyttö. Mutta ku olin pikkunen tyttö, pelkäsin.
Istuin tuvassa ikkunan vieressä ja pijin kissaa sylissä ja pihalla oli syyspimeää. Istuin ja ootin isää ja äitiä kotiin kylästä.
Sitten näin kummituksen! Se oli meijän luhissa. Siitä puojin oven vierestä meni jyrkät portaat luhin verannalle ja siitä mentiin luhtiin vääntämällä tosi isosta avaimesta. Kun minä menin luhtiin, laitoin aina oven lukkoon, kun se lukko oli niin mukavan erkoine.
Mutta kummitus ei ollu laittanu ovea lukkoon, siinä se oviaukossa heilui eestakasi valkosessa kaavussaa.
Minä säikähin niin että puotin kissan lattialle. En muista, menikö paljo tai vähä aikaa, ku isä ja äiti tuli.
Äiti sano, että se on hursti, joka on luhissa kuivumassa. Ei minun tarvinnu pelätä enää.

Vierailija

Lainaus:

"Kun härkä Kynttelinä räystään alta juo,silloin Maariana (25.3.) kukko janoon kuolee."

En minä pimeää pelkää. Minä oon jo iso tyttö. Mutta ku olin pikkunen tyttö, pelkäsin.
Istuin tuvassa ikkunan vieressä ja pijin kissaa sylissä ja pihalla oli syyspimeää. Istuin ja ootin isää ja äitiä kotiin kylästä.
Sitten näin kummituksen! Se oli meijän luhissa. Siitä puojin oven vierestä meni jyrkät portaat luhin verannalle ja siitä mentiin luhtiin vääntämällä tosi isosta avaimesta. Kun minä menin luhtiin, laitoin aina oven lukkoon, kun se lukko oli niin mukavan erkoine.
Mutta kummitus ei ollu laittanu ovea lukkoon, siinä se oviaukossa heilui eestakasi valkosessa kaavussaa.
Minä säikähin niin että puotin kissan lattialle. En muista, menikö paljo tai vähä aikaa, ku isä ja äiti tuli.
Äiti sano, että se on hursti, joka on luhissa kuivumassa. Ei minun tarvinnu pelätä enää.

En minäkään pienenä ihan viksu ollut ja pelotonkaan. Mutta katselin toisen kerroksen ikkunasta pihalle ja melkein lauloin: "Minä en pelkää pieniä lampaita." Ja kumminkin, kun mentiin mummin kanssa niitä syöttämään, minä niitä pelkäsin, ainakin vähän.

Vierailija

Jostain ihmeen syystä en ole pitänyt koskaan nimestä Armi, toinen on Raili.
Tavanomaisista miehen nimistä ei oiken iske, Sakari, tai Taunokaan.

Vierailija

Mikä tämän keskustelun tarkoitus / aihepiiri on? Aloittaja kerrohan!!!

Nimipäiväallakka? Lapsuusmuistot? Mitä, mitä???

Vierailija

Lainaus:

Mikä tämän keskustelun tarkoitus / aihepiiri on? Aloittaja kerrohan!!!

Nimipäiväallakka? Lapsuusmuistot? Mitä, mitä???

Kyllä tämä on luovuustesti. Jotkut tuottavat sisältöjä. Toiset pällistelevät sormi suussa. Kerropa sääntö, jolla ihmisen mieli rajataan. Miten rajataan "aihepiiri"? Vai n'lvitkö vaan.

Vierailija

Kyllä tulikin mukava fiilis lenkkireissulla.
Lapset osaavat olla välittömiä, kuten hänkin kotipihastaan kulkijaa jututtamaan kiirehtinyt muksu.
Ensin tärkeimmät 'uutiset':" Mun nimi on........, mä oon viis ja multa on lähtenyt kuus hammasta."
Sitten kerrottiin kavereiden kuulumiset jne.
Hymyilytti se häikäisevä, koloinen hymykin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat