Entinenkö

Onko hän ystävä joka ei juurikaan soita,ei lähetä tekstiviestejä,ei pyydä kahville, ei pyydä tapaamiseen?Pitääkö minun olla se, joka aina ottaa yhteyttä?Olen jo luovuttanut....on niin yksipuolista.

Kommentit (5)

Vierailija

Älä luovuta, vaan kysy suoraan. Olen itse ollut ihan samassa tilanteessa, ja kerroin sitten tälle ystävälle, että olen vähän ihmetellyt asiaa. Ja vielä, että ”en kai ole sinulle häiriöksi?”. Juttelimme, ja selvitimme asian. Nyt sen on meidän välinen vitsi - tilanne ei kylläkään ole muuttunut.

Mutta itse ajattelin, että eihän tämä nyt oikeastaan ole mikään ongelma - jotkut ovat luonnostaa aktiivisempia kuin toiset.

Vierailija

No eipä voi sanoa, että olisi elmässä kohdannut tosi ystävän. Kohta seitsemänkymmentä vuotta ikää ja kyllä aina olen saanut kutsua jos olen seuraa halunnut, soittaminen sama juttu. Tekstiviestejä voi joskus saada omilta siskoilta. Elämässä on aktiivisempia aikoja ollut ja ystäviä, mutta kun ovat jääneet satojen kilometrien päähän niin eipä ole vierailukutsuja tarvinnut odottaa. Ihmettelen että joulukorttia voidaan lähettää vuosikymmeniä, vaikka muuta yhteydenpitoa ei ole, onko sillä mitään merkitystä saada kortti kerran vuodessa, minusta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ystävyyssuhteissa on kyllä välillä kinkkistä, jos vain toinen tekee aloitteet joka kontaktointiin ja tapaamiseen.  Kun se turhautumisen tunne tulee, ettei enää viitsisi voi myös kysyä itseltään onko toinen edes sen arvoinen? Yleensä turhautumiseen voi sisältyä sekin, ettei saa toisesta muutakaan iloa elämäänsä. On vain vaikea myöntää, ottaa irti, ja jättää ystävyys.
Mutta aina voi neuvotella toisen kanssa. Kertoa ihan asiallisesti, miten tuntuu turhauttavalta. Tärkeää on painottaa omat tunnot kuin vaatia toista muuttumaan,

Tia.A, 68v.

Ystävät ja ystävät. Keräsin nuorena ystäviä,jotka tulivat kotini.Kätevää minusta.Koska arjet olin töissä .En olisi jaksanut lasten kanssa kylille lähtee työ-ajan jälkeen tai viikon loppuna.Ennen vanhaan oli sääntö pöytä on katettava ja jos joku tuli ruoka aikaan,yksi lautanen lisää vieralle pöytään.Eli koko aikuis-ikäni tapahtui noin. Mutta ei koskaan vuoroin vieraissa. Siiten joku meni niin härkiksi,itse sallein, toi ihan pienen vauvan hoitoon viikonlopuksi usein. Tai koko sisarus sarjansa siihen työni jälkeen,vedoten on tressi ties mitä. Että tulee hakee sitten kun ala ovi menee kiinni kelo 21.Menee rauhoita päätään naapuri taloon toselle ystäväleen ,sekun ei siedä lapsia. Meni ihan läpi.Kehutiinhan minua mahtavaksi ystäväksi kokki kolmoseksi( tuskin olin kokoi kolmonen) Vuosien saatossa kun he riitantuivat keskenään nainen joka ei sietänyt muka lapsia ja ystäväni. Lauloi kävivät ties mikäkin kansanopiston ilmanen kurssi yhdessä,miten niitä lapsia jaksoit hoita? Sepä se.No kumpikin tahoillamme vanenimme,lapset kumallakin muuti kotoa pois. Hänellä tuli lapsen lapset ennen minua.Ennen kuin minä tulin mummoksi ja niiden kanssa kotini. Kun tytäreni sai ensimäisen lapsen ja lapsi mulla mumona paljon.Alko tulee pienten lasten lastensa kanssa pieneen kotini samaan aikaa.Kun mulla sit jo tässä 2 laasten lasta ja hän 3 kanssa.Sanoin sovitaan.Tavataan ilman lasten lapsia en jaksa muiden lapsia.Meni perille. Sukset meillä meni ristiin lopulta kuitenkin.Ikävöin häntä joskus.Ei kuniotanut minun aikaa.Jos sano tulee kotini kello 18. Tuli kello 20.45. sanoi aina kutsuu kylään kun on siivonut. Kerkisi kai 3 kerta ainakin muutta,yhä siivos. Kun joo muuti kolmannen kerran salasi sen kukausi.Miksi jos olin paras ystävä? Silloin suutuin latasin yli sanojen ja se oli siinä.Mertolla hänelle on 2min ja kävely siitä 5-10 minutia.Aina sama alue asunut,jopa satanut hänet kotin piha.Ei sisälle koskaan.Sillai annetut tilaisuudet.kuten muidenkin ystävien kanssa.Kotini on kiva tulla,saa rauhassa puhua kun asun yksi. Kuitenkaan minun kanssa ei tehty mitään kodin ulkopuolella.Olin se hyvä ystävä kun ei ollut muuta silloin.Kenties myös se ruoka paikka ymm. Kun sitten ystävillä rahaa menivät muualle, risteilyt matkat ymm. Kysymättä lähtisinkö mukaan?2018.Tajusi koko tilanteet. Sillä henkilö joka mutkankautta sukua autoin 5 vuotta lähespäivitäin palkatta kuoli alzmer. Oli aika pysähtyä hengitää mietiä.Kun häne ei ainoa autetava.Mutta kuitenkin.Laitoin stopin kotini. Sanoin voimme kahvila tavata.Jokainen maksaa kahvinsa itse. Ne jotka olivat jäljellä katosivat kiiren taakse. Ja uusia kahville tulijota en ota. Hyväesim. Eläkeläinen voisin tulla kello 14.kahville sinun luokse joka päivä.Ystäväni kuoli,kävin hänellä kahvilla aina kello14.Kuka sitoutu toisen aikaan? Kuka otaa uudet riesat,kun vanhoita pääsyt eroon? Ei kukaan.( pysyikö ytimessä ystävä,anteksi jos ei ja sekin en näe omia kirjotus virheitä)

Vierailija

Niin sanottu ystävä käyttää hyväkseen, mutta oikea ystävä ei. Jos apua tarvitsee, auttaminen ei ole yksipuolista, vaan autetaan toinen toistaan, kuunnellaan ja autetaan.

Jos auttaminen on yksipuolista ja siitä kärsii..se on hyväksikäyttöä. 

Kuukauden tykätyin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat