Laskettelun riemua.

Vierailija

Hyvin suksi kanttaa.
Meitä eläkeläisiä ei kovin sankoin joukoin rinteitä kuluta. Itse olen asiaan hurahtanut. Täänkin täällä itäsuomessa laskettelen kansallismaisemassa ja ikä ei missään painanut. Ilma oli kuin morsian ja rinne melkein koskematon. Olisikohan intoa kehitellä vaikka yksinäisten eläkeläisten arkipäivien rinnetapaamista. Tuli vain ajatus asiasta, kun yksikseni nousin ankkurissa ja laskea hujautin mutkien kautta alas.

Jäämpä odottelemaan kuinka innostuneita mutkamäen kommettaja alkaa tulla.

Kommentit (8)

Vierailija

Vauhti pelottais mua, mieluummin ehdottaisin eläkeläisten avantouimareiden yhteistapaamista. Laskettelen vain portaita pitkin kylmään veteen ja se on mahtava kokemus.

Vierailija

Pelkkä ajatuskin jäiseen veteen menosta saa minun veret pysähtymään. Vaikka kaikkea uuttahan pitäisi kokeilla kun on tätä aikaa ja kuntoa vielä jäljellä. Ennen ehdotustasin muutamaviikko sitten välähti jossakin päänni uumenissa jospa kokeilisin talviseen veteen menoa. Olisikohan kesän tullen helpomtaa mennä aamu-uinille mökin rantaan. Asia harkinnassa avanto-uimisesta.
Ja keväisiä päiviä. Täälle meilläpäin on aurinkokin alakanut paistella ja saanut "mielen mukavalle päälle", melkeimpä vallottomaksi.

Vierailija

Talviuinti ei oo sen kummosempaa kun kesällä järveen meno. Lämpötilanerot ovat aikalailla samoissa lukemissa. Erona on se, että kesällä järveen voi mennä hitaasti etenemällä. Avantoon on vaan mentävä, siinä ei voi ensin totutella veteen.

Vierailija

Eipä ole käyty suksilla aikaan, olikohan vuonna 1962 kun armeijassa hiihdin viimeksi.

Vierailija

Ihanaa on kumpikin :) Viikonpäästä pääsee taas kunnolla laskettelemaan .Eläkkeell' ja jalkavaivaisena ,mutta kun ei laskettele liian lujaa ,vaan nautiskelle. Toinen talvinen harrastus on tuo avantouinti ja mikään ei voita sitä ihanaa tunnetta mikä siitä jää :D Siis isot plussat kummallekin "lajille #

Vierailija

Niinpä, niin, viikonlopu menee omaan tahtiin lasketellessa ja sitten maanantaista "lylyjä murtsikoimaan". Olisi vain hikilaudat saatava luistokuntoon, että saisi niistä kaiken irti."Naatiskele "Sinä ,kun pääset kunnolla viikonpäästä laskettelemaan. Oikeiko alpit silmissä kimmeltää.

Vierailija

Lainaus:

Hyvin suksi kanttaa.
Meitä eläkeläisiä ei kovin sankoin joukoin rinteitä kuluta. Itse olen asiaan hurahtanut. Täänkin täällä itäsuomessa laskettelen kansallismaisemassa ja ikä ei missään painanut. Ilma oli kuin morsian ja rinne melkein koskematon. Olisikohan intoa kehitellä vaikka yksinäisten eläkeläisten arkipäivien rinnetapaamista. Tuli vain ajatus asiasta, kun yksikseni nousin ankkurissa ja laskea hujautin mutkien kautta alas.

Jäämpä odottelemaan kuinka innostuneita mutkamäen kommettaja alkaa tulla.

Huomasin tämän kirjoituksen vasta. Olen samanlailla hurahtanut laskettelemiseen. Kylläkään en ole nyt kahteen vuoteen lasketellut kun jäin leskeksi pari vuotta sitten. Eipä sitä tule yksin lähdettyä. Aikoinaan opetin lastenlapset kaikki lasketteleen. Ovat jo niin isoja ettei mummo kelpaa mukaan. Oletko Kolilla lasketellut kun itä suomesta puhuit? Ollaan sielläkin käyty laskettelemassa. Oikein mukavia mutkamäkiä sinulle se on nautintoo parhaimmillaan.

Vierailija

Kyllä se yksikseen lähteminen minunkin laskettelulle on pieni este, kun on saanut itsensä rinteeseen niin hyvältä se tuntuu. Tänään olin hiihtämässä "murtsikkaa 20 km. On tullut hiihteltyä tämän talven aikana ihan mukavasti. Tänään oli tosi kaunispäivä.
Joo Koli on minun kotirinteeni ja tosi hyvässä kunnossa pitävät rinteet. Ymmärrän Sinua, menee aikansa ennen kuin oppii yksikseen lähtemään ja nauttimaan laskettelun riemusta. Samoin opetin myös lastenlapseni laskettelemaan. Hän vielä lähtee mummin kanssa rinteeseen ja useimiten on hänen kavereita mukana, niin paljon kun autoon mahtuu. Toivon, että lähdet vielä mutkamäkeä kokeilemaan on se niin mukavaa. Keväisiä päiviä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat