Kirjanmerkki

Mitä luit viimeksi ? Suosittele jotain mielestäsi mielenkiintoisia kirjoja,
vaikka henkilöhistoriaa/elämänkertoja, myös kirjoja politiikan alueelta.
Luin viimeksi elämänkertauutuuden Lauri Viidasta, Se oli mielenkiintoinen.
Myös erittäin kiinnostava oli Puistolan kirja "Itä-Ukraina - lännen etuvartio". Se valaisi hyvin tilannetta,
joka oli yllä äskettäin itäisessa Ukrainassa.
Eli tietokirjat laidsta laitaan kiinnostavat minua.

Kommentit (1)

Vapaaherratar

Olen teinistä asti lukenut paljon elämäkertoja. Niiden kiinnostavuus riippuu eniten päähenkilön kiinnostavuudesta ja toiseksi eniten siitä, kuinka hyvin kirja on kirjoitettu. Viimeksi luin Heidi Heralan elämäkerran "Teatteria koko elämä", jonka kirjoitti Liisa Talvitie. Yleensäkin luen paljon taiteilijaelämäkertoja, parhaillaan on kesken Kirsi Kunnaksen elämäkerta.

Yksi hauska historiakirja muistui mieleen, kun katsoin juuri tv:stä dokumenttia Saksojen yhdistymisestä. Kati Koivikon "Kirkkaankertaisen Wartburgin kyydissä" kertoo itäsaksalaisten elämästä ennen ja jälkeen yhdistymisen. Mielenkiintoista ja avartavaa!

Korona-aikana olen törmännyt myös kirjoihin, joihin en ehkä muuten olisi tullut tarttuneeksi. Eräs sellainen oli Minna Eväsojan "Melkein geisha", joka kertoo suomalaisen tutkijan jatko-opinnoista Japanissa. Vaikka kirjoittaja on tutkija, kirja on elävästi kirjoitettu ja laajensi ainakin minun Japani-kuvaani melkoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuukauden tykätyin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat