Marevanin korvaavat lääkkeet

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

hei olen 60 nainen ja sain marevan lääkityksen.olen astmanen ja yleisesti lääke allerginen. Olen syönnyt näitä kuukauden.Alkoi hengen ahdistukset ,ultikares,eli nokkosrokko.Syön saman aikaisesti Bisoproloi nimisiä lääkkeeitä.Rytmihäiriöt kyllä loppui,Mut kuulin että marevanlääke on myös rotanmyrkkyä.tietenkin ihmisille pienemmät annokset.hui lopetin tämän lääkkeen syönnin.

nyt haluaisin tietää mitä "myrkkyä"näihin on tungettu.

Vierailija

No voi hyvän tähe. Mene nyt ihmeessä edes keskustelemaan lääkärisi kanssa. Marevan-hoidolla ehkäistään tai hoidetaan jo todettuja veritulppia ja erityisesti flimmeripotilaalle Marevanisointi on hyvä hoito..

Sanonta rotanmyrkky perustuu siihen, että siinä oikeassa rotanmyrkyssä on suuri määrä samaa vaikuttavaa ainetta ja rotta kuolee verenvuotoon. Eli ei se Marevan myrkytä sinua.

Vierailija

[quote]
hei olen 60 nainen ja sain marevan lääkityksen.olen astmanen ja yleisesti lääke allerginen. Olen syönnyt näitä kuukauden.Alkoi hengen ahdistukset ,ultikares,eli nokkosrokko.Syön saman aikaisesti Bisoproloi nimisiä lääkkeeitä.Rytmihäiriöt kyllä loppui,Mut kuulin että marevanlääke on myös rotanmyrkkyä.tietenkin ihmisille pienemmät annokset.hui lopetin tämän lääkkeen syönnin.

Olen 70 vuotias mies ja sairastanut kaksi keuhkoveritulppaa.Verihyytymien ennaltaehkäisemisessä olen syönyt Marevania kuusi vuotta.
Marevanin olen kokenut hyväksi, helpoksi ja halvaksi lääkkeeksi. INR-arvojen kontrolliväli on ollut parhaimmillaan kaksi kuukautta. Mitään rajoituksia ruokavaliossa ei juuri ole paitsi alkoholi, joka muuttaa INR-arvoa ylöspäin.
Huoleton toistaiseksi

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Olen 70 vuotias mies ja sairastanut kaksi keuhkoveritulppaa.Verihyytymien ennaltaehkäisemisessä olen syönyt Marevania kuusi vuotta.
Marevanin olen kokenut hyväksi, helpoksi ja halvaksi lääkkeeksi. INR-arvojen kontrolliväli on ollut parhaimmillaan kaksi kuukautta. Mitään rajoituksia ruokavaliossa ei juuri ole paitsi alkoholi, joka muuttaa INR-arvoa ylöspäin.
Huoleton toistaiseksi

Marevanin käyttöön liittyy kyllä ravitsemusohjeita, joita on hankala tarkkailla arjrssa. Vihreiden vihannesten vaikutus on päinvastainen, kuin alkoholin. Niinpä huuli lentää usein siihen suuntaan, että syö salaattia, pinaattia, nokkosta, parsakasalia jne. jos aiot istahtaa viinipullon ääreen. Itse käyn samasta syystä terveyskeskuksen Marevan-polilla vaihtelevin välein. Vaikka INR-arvoni vaihtelee 1.8:n ja 4:n välillä, en ole havainnut ongelmia, Ikenet eivät vuoda, eikä veri muutenkaan roisku, vaikka INR on 4:n pinnassa käynyt silloin tällöin. Marevan-hoitoon liittyy kyllä muitakin ongelmia, joten kontrollista kannattaa pitää huolta.

Vierailija

Lainaus:

Huoleton toistaiseksi

Marevanin käyttöön liittyy kyllä ravitsemusohjeita, joita on hankala tarkkailla arjrssa. Vihreiden vihannesten vaikutus on päinvastainen, kuin alkoholin. Niinpä huuli lentää usein siihen suuntaan, että syö salaattia, pinaattia, nokkosta, parsakasalia jne. jos aiot istahtaa viinipullon ääreen. Itse käyn samasta syystä terveyskeskuksen Marevan-polilla vaihtelevin välein. Vaikka INR-arvoni vaihtelee 1.8:n ja 4:n välillä, en ole havainnut ongelmia, Ikenet eivät vuoda, eikä veri muutenkaan roisku, vaikka INR on 4:n pinnassa käynyt silloin tällöin. Marevan-hoitoon liittyy kyllä muitakin ongelmia, joten kontrollista kannattaa pitää huolta.

Vierailija

Pradaxa ja Xarelto ovat Marevania korvaavia lääkkeitä. Kolmaskin on jo markkinoilla, mutta sen nimeä en nyt muista. Pradaxan hinta on noin 2,15e / pvä vielä Kelan peruskorvauksen jälkeenkin.

Vierailija

Ainakin Pradaxassa se hyvä puoli ettei tarvitse tehdä verikoekontrolleja. Alkuun vain verenkuvaa muutaman kerran seurattava lisääntyneen vuotoriskin vuoksi. Monelle nousee hinta kyllä esteeksi.

Kysyn vaan

Jos lasketan kokonaisvaltaisesti kustannukset näiden uusien lääkkeiden osalta niin yhteiskunnalle olisi halvempaa kun kela vaikka korvaisi kokonaan uudet lääkkeet. Ainainen verikokeissa käynti laboratoriossa maksaa terveyskeskukselle maltaita ja samalla lyhenisi jonot labrassa. Onko kukaan laskenut kustannuksia kun esimerkiksi minun tapauksessani on verikokeita otettu 46 kappaletta 26 kuukauden aikana? 

Kyllävaan

Verikokeissa käymistä halvempi ja helpompi tapa olisi se, että tk:sta saisi pikamittarin lainaksi  ja voisi itse kontrolloida inr:n.

Annostuksen lisääminen /vähentäminen ja sopivan annoksen löytyminen on Marevanin käytössä  tosi yksinkertaista ja onnistuisi varmasti monelta potilaalta, mm. minulta.

Eläkeläinen 83

Olen käyttänyt Xareltoa kahteen eri otteeseen kahden alaraajatukoksen vuoksi. Lääke on todella kallis, ilman B-korvausta n.95 e/28 pilleriä ja B -korvauksella n.56 e. B-korvauksen loppuessa ollaan siirtymässä Marevaniin. 4 päivää ja 3 verikoetta, labrassa juoksua, soiton odottamista, montako tänään xarelton lisäksi. Eilan 4 Marevan ja 1 xarelto. Tuntuu tosi järjettömältä. Miksi isoa osaa kansaa juoksutetaan ja työllistetään labroja. Aikoja ei löydy, odotusta. B-korvauksen saa vain, jos Marevan ei sovi. Tässä sitä hyppyytetään yhtä 83 v. Miten kaikki onnistuu huonompikulkuisilta ? Eläkeläinen 83

Huojentunut

Olen käyttänyt Marevania v:sta 2002, eli 49-vuotiaasta. Kunnon hoitotasapainoa ei ole koskaan saavutettu. Terveydenhuollolle / yhteiskunnalle tullut kalliiksi labrakokeet, lääkäriarviot, hoitajien soitot, virheellisten annostusten oikaisut, yhteydenotot puhelimitse, Omahoito-viestein, tekstiviestein,  ym hoitoon käytetty aika. Itselle turhauttavaa istua labrassa välillä jopa 2 x/vko sekä jatkuvat soittelemiset ja yhteydenottopyynnöt. Sain labratiedon jo puhelimeeni, näin sen Omahoidosta, silti hoitaja soitti vielä saman asian. Pyysin lukemattomia kertoja tekemään merkinnän, "Ei tarvitse soittaa, saan tiedon tekstiviestinä ja Omahoidon kautta".  Sama jatkui jatkumistaan.

Vuonna 2016 käyntejä 47, edellivuosina jokseenkin sama määrä (aloin pitää kirjaa vasta v. 2014). Tavoitearvoissa olevia tuloksia ollut 19 - 27 % vuodessa. Olen kysynyt useampaan kertaan korvaavaa lääkkettä, en ole saanut B-lausuntoa. Nyt kävin erikoislääkärillä, kirjoitti lausunnon jsisältäen em. tiedot huonosta hoitotasapainosta. Sain Kelalta myönteisen päätöksen ja saan reseptin (Pradaxa) ensi viikolla.  Ehkä edellytykset korvaavan lääkkeen saamiseen ovat laajentuneet tms. ja siksi myönteinen päätös.  

Olen äärettömän huojentunut ja toivon lääkeen sopivan. Mihin käytänkään kaiken vapautuvan ajan ja mitä kaikkea tarpeellisempaa hoitajat / lääkärit voivat tehdä hoitooni käyttämällään ajalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat