Prinsessoja ja prinssejä

Vierailija

Hei kaikki! Ketkäs teidän mielestä ovat niitä ihania prinsessoja ja prinssejä? Minusta kaikki lapsenlapset ovat sellaisia. Kenellä ikinä onkaan lapsenlapsia, toivon, että jokainen teistä rakastaa ja myös osoittaa lapsenlapsilleen, että he ovat teille maailman tärkeimpiä ihmisiä. Myös nuo ns. uusperheiden lapset tarvitsevat mammojen, mummien yms. rakkautta. Minulla on tällä erää 4- ja 5-vuotiaiden omien lapsenlapsieni lisäksi myös yksi "uusiolapsenlapsi", 9-vuotias. Hän tarvitsee myös rakkauttani. Mitenkähän osaisin osoittaa sitä hänelle, kertokaa, ketkä olette vähän samanlaisessa tilanteessa. :))

Kommentit (4)

Vierailija

Ole oma itsesi, älä esitä mitään. Kohtele lasta aivan samallalailla kun omiakin lapsenlapsiasi. t. äiti

Vierailija

Minun anoppi oli ihana, hän hyväksyi myös ei omat lastenlapset, omien mukana. Hän oli tasapuolinen kaikille.

Ei sinun tarvitse teeskennellä olevasi muuta kuin mitä olet.
Riippuu kuinka isoja lapset ovat. Vie heidät retkille, tutustumaan luontoon tai eläimiin.
Tai jos ovat pieniä, kuten minulla, olen heidän kanssa pihalla tai puistoissa.

Potkulaudan kanssa pidämme liikennekoulua. Jos rikkovat sääntöjä, joutuvat "vankilaan" tai otetaan kortti pois.
He tykkää siitä. Vankila on, että istuvat vieressäni tai sylissä minuutti/ikävuosi. :)
Joku leikki poliisia ja pysäyttää liikenteen, jos pieni haluaa leikisti kadun yli.
Kaikkea höpsöä voi tehdä.
Tiskiainepullo on hyvä tyhjänä vesisotaan kesällä. Tai maaliin ampumiseen.
Autonpesukin lääkeruiskulla kulutti aikaa kivasti.
Autonpäällispressu oli hyvä teltta leikissä, se oli myös nurmikolla istuinsuojana, jos olimme matkalla jossain.

Eväät retkille mukaan tms. he muistavat sen myöhemminkin lämmöllä.

Vierailija

Nykyperheiden lapset ovat ‘toista maata’.
Eloisia, vilkkaita, paljon tietäviä.
Kaveriporukka käsittelee kaikenlaiset kysymykset, joskus saa vanhempi polvikin jäädä ns. ‘haavi auki’ ihmettelemään.

Muistanpa miten kerran tuupiskelin omaa lapsenlastani vaunuissa ja hälisevä lapsisakki tulla tupsahti juttusille.
Tenttasivat vanhemmistanikin ja kun kerroin, etteivät enää ole elossa tuli kysymys:
“Eikö sulla ole koskaan ollut uutta isää ja äitiä?”
Taitaa olla tavallisin perhekuvio nykymaailmassa.
Kuten tuokin, että lapsella voi olla kertomansa mukaan “viis mummoa ja kolme pappaa”, rikkautta sekin?
Parasta kait vaan antaa ajan kulua ilman kummempaa kilpailemista?
Niin käy kuin on käydäkseen.

Vierailija

Lainaus:

Hei kaikki! Ketkäs teidän mielestä ovat niitä ihania prinsessoja ja prinssejä? Minusta kaikki lapsenlapset ovat sellaisia. Kenellä ikinä onkaan lapsenlapsia, toivon, että jokainen teistä rakastaa ja myös osoittaa lapsenlapsilleen, että he ovat teille maailman tärkeimpiä ihmisiä. Myös nuo ns. uusperheiden lapset tarvitsevat mammojen, mummien yms. rakkautta. Minulla on tällä erää 4- ja 5-vuotiaiden omien lapsenlapsieni lisäksi myös yksi "uusiolapsenlapsi", 9-vuotias. Hän tarvitsee myös rakkauttani. Mitenkähän osaisin osoittaa sitä hänelle, kertokaa, ketkä olette vähän samanlaisessa tilanteessa. :))

Läntisessä naapurimaassamme on ainakin yksi ihana prinsessa, nimeltään Estelle.
Tavallisella kansalla ei sentään ole prinssejä ja prisnsessoja, olisi hyvä muistaa.
Ylenmääräinen yksilönpalvonta ja jalustalle nosto ei tee ihmiselle hyvää. Vaikeuksia seuraa, siitä kertoo nykyajan ilmiöt.
Paremminkin kannattaa harrastaa nöyryyttä ja kanssaihmisetn kunnioitusta, se kantaa elämässä paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat