Androgyyni artikkeli tutkimus!

Vierailija

Ilmiö nimeltään androgyynisyys on lisääntynyt huomattavasti nykypäivänä. Mistä androgyynisyydessä on kyse? Mistä se johtuu? Mitkä seikat vaikuttavat sen taustalla? Tässä kirjoituksessa pyrin antamaan vastauksen edellä oleviin kysymyksiin.

Kopsattu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/androgyyni.html

Kommentit (9)

Vierailija

Aihe on määrätyllä tavalla arvelluttava, mutta kuitenkin.....

Mitenkäs olisi, jos hän joka kopioinut artikkelin alun tänne, itse aloittaisi mahdollisen keskustelun kirjoittamalla alustuksen?

utelias

Vierailija

Lainaus:

Mitenkäs olisi, jos hän joka kopioinut artikkelin alun tänne, itse aloittaisi mahdollisen keskustelun kirjoittamalla alustuksen?

utelias

Samainen henkilö on linkkaillut paavolaa esim. Kodin Kuvalehden nettisivuille. Ties minne muualle.
Paavolalla ei ole minkäänlaista lääketieteellistä tietoa sukupuolisista poikkeavuuksista, kunhan suoltaa raamattulasien läpi. Uskollinen avustaja linkkailee seiskapäivää tyyliin "katso ja kauhistu".
Eikö massapostitus ole jossakin nettisäännöissä kiellettyäkin. Jos ei, niin on ainakin säälittävää.

Androgyynit, intersukupuoliset ja muut valtaväestöstä poikkeavat ihmiset eivät muodosta uhkaa kenellekään.

Vierailija

Kun mies syntyy mieheksi omaten miehen sukupuolielimet, niin hän on silloin mies. Jos hän siitä huolimatta kokee olevansa androgyyni tai nainen miehen vartalossa, niin silloin on kyseessä häiriötila, jossa hän ei tunnista omaa luonnollista sukupuolista identiteettiänsä. On todella ikävää ja surullista, että viranomaiset tukevat ihmisiä kokemaan androgyynisiä ja transsukupuolisia tuntemuksia, vaikka heitä tulisi ohjata ja opastaa hyväksymään biologinen sukupuolensa.

Vierailija

Valitettavasti en jaksanut lukea tuota linkkiä.
Mikä tässä maailmassa on outo juttu.Se on miten minkäkin näkee ja kokee itse oudoksi.Outouden ei tarvitse olla paha tai pelottava.
Omassa tähän astisessa elämässäni ole tutustunut ihan henkiölkohtaisesti kolmeen ihmiseen,jotka voidaan lukea androgyyneiksi oman ymmärrykseni mukaan.
-Ensimmäinen ko.oleva henkilö oli miehenä esiintyvä ,joilla oli molemmat sukupuolielimet,ja hyvin naisellinen ääni.Olin silloin lapsi,mutta minulle kerrottiin tämä ihan luonnollisena,mikä oli sen aikaisen elämän menon mukaan todella outoa.Liekö minulla olleet ennakkoluulottomat vanhemmat.He hyväksyivät muitta mutkitta tämän henkilön.

-Toinen tapauksena on surullinen,tyttöystäväni odotti lasta,joka syntyi vielä osittain kehittymättömänä ja omasi molemmat sukupuolielimet,ei tiedetty kumpi hän olisi.Tytöksi hänet kastettiin ja jonkin ajan kuluttua lapsi kuoli.

-Kolmas on mielestäni vaikea,upea ja rohkea teko.Nuori nainen,hyvin kaunis ja poikamainen,jota luultiin homoksi,kertoi,että hän on syntynyt väärään sukupuoleen
.N.parikymppisenä hän kävi psykiatrit,tutkimukset ja halusi edelleen mieheksi.Leikkaukset ja hormoonit ja psykiatriset terapiat käytyään,hän vihdoin vuosien kuluttua on mies.
Edellisvuonna hänet vihittiin ihan normaalin naisen kanssa normaalin tapaan.Olen heihin yhteydessä ja he elävät
hyvin henkisesti rikasta ja fyysisesti mielenkiintoista elämää.Lasta he eivät voi saada.
Pitääkö minun nyt lukea tuo linkki ja saada paha olo.Miksi minulla on tunne,että saan pahan mielen jos luen sen?

Vierailija

Luin linkin.
Ei siinä ollut mitään uutta,eikä tullut pahaa oloa.Kysymys voisi olla;miksi sitten tällaisia ihmisiä syntyy,jos se on syntiä?
Ymmärsinkö väärin koko kirjoituksen?

Vierailija
Usva-Lintunen

Luin linkin.
Ei siinä ollut mitään uutta,eikä tullut pahaa oloa.Kysymys voisi olla;miksi sitten tällaisia ihmisiä syntyy,jos se on syntiä?
Ymmärsinkö väärin koko kirjoituksen?

Paavolan kannanotto tukee tietämättömyyttä ja ennakkoluuloja, ei siitä tule sen pahempaa oloa kuin muistakaan vastaavista julistuksistaan, korkeintaan tympäisee. Kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Suomessa syntyy vuosittain muutamia lapsia, joiden sukupuolta ei voi määrittää. Monesti vanhemmat leikkauttavat heidät jo pieninä, useimmiten tytöksi. Eräs oululainen lääkäri - jonka nimeä en nyt muista - kertoi televisio-ohjelmassa heistä. Lääkärin mielestä lapsia ei pitäisi leikkauttaa, vaan vasta aikuistuessaan ihminen tietää, onko hän mies vai nainen. On sattunut niinkin, että tytöksi leikattu on ollut muuten ominaisuuksiltaan mies. Tuloksena on hyvin onneton ihminen. Ulkoiset sukupuolielimet eivät sinänsä määrittele sukupuolisuuden kokemista.

Raamatun tekstit on kirjoitettu niin kauan sitten, ettei sieltä löydy opasta lääketieteeseen ja biologiaan.
Erilaisuus ei ole syntiä. Jos olisi, olisi kuurona, sokeana tai kehitysvammaisena syntyminen syntistä. Syntiä on ihmisten jaotteleminen meihin ja niihin toisiin.

Vierailija

Mikä saisi ihmiset uskomaa, että synti ei ole ihmisen erilaisuus. Vaikka raamatusta niin voikin ymmärtää.
Mutta koskaan se ei ole JUmalan tahto. Jumala loi ihmise..sanotaan että kuvakseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat