Olenkohan pinnallinen?

Vierailija

Hei! Mitä teidän mielestänne on pinnallisuus? Miten käyttäytyy pinnallinen ihminen? Olenko esim. minä pinnallinen silloin, jos haen miesystävää/elämänkumppania vielä näin iäkkäämpänä, mutta en kelpuuttaisi näitä tapauksia: jos mies on minua 15 vuotta tai enemmän vanhempi-, jos mies asuu hyvin kaukana jolloin ehkä joutuisin muuttamaan hänen luokseen (en halua, kun lähimmät sukulaiseni asuvat täällä päin), jos mies on hyvin pullea tai vanhan näköinen, jos mies on sairas. Onko tämä pinnallisuutta, itsekkyyttä, ikärasismia vai ihan normaalia käytöstä? Oma mieheni oli hyvin komea ja hyväsydäminen.
Terveisin Mimmi

Kommentit (9)

Vierailija

Minun mielestäni jokaisella on omat odotuksensa ja toiveensa kumppaninkin suhteen, ja saa ollakin - eiväthän kaikki voi tykätä kaikista. Tämän myöntäminen ei liene pinnallisuutta, vaan rehellisyyttä.

Vierailija

Et toki ole pinnallinen. Sinulla on oikeus asettamiisi toiveisiin. Miksi alkaa sietää ns. epäkelpoa miestä kun ei ole pakko.

Vierailija

Kyllä noin pinnallinen saat olla!
Mielestäni se sana kuuluu ihan muihin yhteyksiin kuin sinun tilanteesesi.
Pinnallisuus on itsekeskeisyyttä, sitä, että kynnen katkeaminen on täysi katastrofi. Myös sitä, ettei omalta erinomaisuudeltaan huomioi muiden mielipiteitä. Pinnallinen ihminen keskittyy itseensä, haluaa kopin, jonka kaikki seinät ova peilistä. Minä, minä, minä.
Kerroit, että edesmennyt puolisosi oli komea ja hyväkäytöksinen. Nuo kriteerit sinuna unohtaisin.
Vanha fraasi, että kauneus, kuten komeuskin on katsojan silmissä, pitää paikkansa ihan tasan.
Etsin myös kumppania aikanaan. Tapasin koko kirjon suomalaisia miehiä, niin lihavia kuin "narun varjojakin".
Joiltakin peseytyminen sekä parturissa käynti olivat unohtuneet, toisilta puuttui etuhampaita, jotkut haisivat vanhalle viinalle niin että monta askelta piti peruuttaa.
Jos haet kumppania netistä, varaudu kaikkeen mahdolliseen. Onnea matkaasi!

Vierailija

Olet pinnallinen niin kuin kaikki olemme. Meillä on pinta jokaisella. Kenellä sileämpi, kenellä aaltoileva, jollakin jotakin muuta, mutta aina on. :)

Vierailija

Lainaus:

Olet pinnallinen niin kuin kaikki olemme. Meillä on pinta jokaisella. Kenellä sileämpi, kenellä aaltoileva, jollakin jotakin muuta, mutta aina on. :)

Kappas vaan. Aloittaja on itsekeskeinen, saattaa olla pinnallinenkin. Mutta sinä olet nokkela, ihan oikeesti fiksu.

Vierailija

Luin aloittajan tekstin ja käsitin että mies oli moittinut kirjoittajaa pinnalliseksi, tai joku muu kun ei huolinut miestä elämänkumppanikseen. Jokaisella kun on oma käsitys minkälaisen miehen haluaa, ja saa sen pitää, ellei itse halua muuttua. uskon näet siihen että jokaiselle löytyy joku kun etsii, tai on ainakin "esillä" että on tavoitettavissa. Nekin miehet jotka ovat lihavia, löytävät kumppanin jotka tykkäävät pullukasta. Ja jonkun silmissä vanhan näköinen on vain charmikas, jne... viinalle haiseva löytää toisen saman moisen eikä kumpikaan huomaa että toinen haisee.
Että silleen, eiku etsimään pinnallisesti ja itsekkäästi oman tuntuista paria, muutoin se ei onnistu!

Vierailija

Lainaus:

Hei! Mitä teidän mielestänne on pinnallisuus? Miten käyttäytyy pinnallinen ihminen? Olenko esim. minä pinnallinen silloin, jos haen miesystävää/elämänkumppania vielä näin iäkkäämpänä, mutta en kelpuuttaisi näitä tapauksia: jos mies on minua 15 vuotta tai enemmän vanhempi-, jos mies asuu hyvin kaukana jolloin ehkä joutuisin muuttamaan hänen luokseen (en halua, kun lähimmät sukulaiseni asuvat täällä päin), jos mies on hyvin pullea tai vanhan näköinen, jos mies on sairas. Onko tämä pinnallisuutta, itsekkyyttä, ikärasismia vai ihan normaalia käytöstä? Oma mieheni oli hyvin komea ja hyväsydäminen.
Terveisin Mimmi

Ikinä en ole vielä tuollaisesta selituksestä pinnallisuudelle nähnyt.
Pinnallinen ihminen on sellainen joka ei etsi mitään syvällisempiä asioita elämässään tai missään yleensä. Elää jotenkin haaveissa.... vaikea selittää mitä se on, tiedän ihan tarkkaan kyllä ja tunnen muutamia sellaisia ihmisiä.
Pinnalliselle merkitsee ulkonäkö, pukeutuminen, raha ja muu sellainen ihan kaikkea. Mitkään henkiset arvot eivät ole tärkeitä. Ystäviä hakee varakkaista ja tunnetuista henkilöistä, siis ainakin yrittää päästä tuttavuuteen.
Jos sinä vielä vanhoilla päivilläsi haet kumppania, ei kait sitä voi sanoa pinnallisuudeksi.
Kirjoituksesi on suoraan sanoen omituinen, miksi puhut pinnallisuudesta kun et tiedä mitä se tarkoittaa? Pinnallinen ihminen on tyhjänpäiväinen.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä noin pinnallinen saat olla!
Mielestäni se sana kuuluu ihan muihin yhteyksiin kuin sinun tilanteesesi.
Pinnallisuus on itsekeskeisyyttä, sitä, että kynnen katkeaminen on täysi katastrofi. Myös sitä, ettei omalta erinomaisuudeltaan huomioi muiden mielipiteitä. Pinnallinen ihminen keskittyy itseensä, haluaa kopin, jonka kaikki seinät ova peilistä. Minä, minä, minä.
Kerroit, että edesmennyt puolisosi oli komea ja hyväkäytöksinen. Nuo kriteerit sinuna unohtaisin.
Vanha fraasi, että kauneus, kuten komeuskin on katsojan silmissä, pitää paikkansa ihan tasan.
Etsin myös kumppania aikanaan. Tapasin koko kirjon suomalaisia miehiä, niin lihavia kuin "narun varjojakin".
Joiltakin peseytyminen sekä parturissa käynti olivat unohtuneet, toisilta puuttui etuhampaita, jotkut haisivat vanhalle viinalle niin että monta askelta piti peruuttaa.
Jos haet kumppania netistä, varaudu kaikkeen mahdolliseen. Onnea matkaasi!

Koskaan en ole tarkoituksella miestä etsinyt, mutta aina minulla on mies ollut ja hyvä sellainen! Paremminkin on ollut vaikea valita!! En huoli ketä tahansa kuitenkaan, on tarkat kriteerit.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat