Kalanmaksaöljyn muisto ei unohdu!

Kommentit (7)

Vierailija

Kalanmaksaöljyn maku ja varsinkin sen jälkipotkun muisto ei unohdu milloinkaan. Tiettyyn aikaan aamusta jääkaapin ovi kirahti ja äidin määrätietoinen ääni marssitti koko lapsikatraan jonoon pyhää rituaalia suorittamaan. Lusikkaan kaadettiin reilua annos öljyä, jonka hajukin jo puistatti, meidän äidin erikoisuutena oli kalkkirakeet, joilla koko kamaluus kuorrutettiin...!

Vierailija

Huh, melkein ei tee mieli muistella. Ja onhan näin jälkeenpäin ajateltuna se kaikki ollut tuikitärkeää terveydellemme. Meillä öljynlusikallisen jälkeen sai lasin mehua, joka muuten oli ylellisyystuote. Että jotain hyvääkin muistoissani liittyy tuohon öljylusikalliseen ;)

Vierailija

Selailin näitä vanhoja sivuja aamukahvia hörppiessä ja löysin tälläisen,josta tuli kyllä muistoja mieleen.Meilläkin äiti piti tärkeänä sitä,että lapset saivat/ottivat vitamiininsa.
Ja joka aamu sen ällötys lusikallisen jälkeen äiti sanoi,että sinusta kasvaa terve ja vahva,saat kauniit punaiset posket ja kiiltävät hiukset.
No,kyllä me terveinä olemme olleet.Posket eivät nyt niin kamalasti punoita,mutta hiukset ovat pysyneet vielä päässä.
Kieltämättä se maku tulee vieläkin elävästi mieleen,se säilyi suussa ja huulilla kauan,koska oli niin öljyinen.

Vierailija

Olen yli 60:nen ja otan joka aamu hörpyn kalnmaksaöljyä, ihan sitä tavallista. Posket punoittaa ja hiukset kiiltävät, pitää paikkansa. Ei tuo nyt niin kovin pahalta maistu, muutamat vitamiinipillerit maistuvat paljon pahemmalta ennenkuin ne ehtii nielaista.

Vierailija

Joo, lapsena ei siitä tykätty mutta onneksi sitä annettiin. Meidänkin sisarussarja kasvoi pitkiksi ja onneksi näin ollen suorakinttuisiksi. Minä myös otan nykyäänkin usein kalanmaksaöljyä. Teen niin että otan lusikallisen suuhuni. Siinä vaiheessa ei veilä maistu miltään. Sitten hörppy tuoremehua (appelsiini) päälle ja koko lasti alas. Minusta se ei ole ollenkaan kamalan maksuista, jos nyt ei hyvääkään. Luulen että paras tapa ottaa D-vitamiinlisää.

Vierailija

Me olimme kateellisia pikkuveljelle,joka syntyi ns.iltatähtenä.
Toki hänkin joutui kalanmaksaöljynsä ottamaan,mutta siinä,missä me ei saatu sen kammottavan jälkimaun poistamiseksi mitään,niin pikkuveli sai aina karamellin.Kyllä me olemme hänelle siitä marmattaneet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat