Kiinnostaako vapaaehtoistyö

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nyt on kovasti tapetilla vanhusten yksinäisyys. Kuuntelin paikallisradiosta tänään, miten nyt suunnitellaan vapaaehtoisten saamista yksinäisten vanhusten seuraksi ja esim. ulkoiluavuksi. Myös hoitokoteihin kaivataan avustamista myös ruokailussa.
Jäin miettimään, kaadetaanko nyt enemmän vapaaehtoisten henkilöiden tehtäväksi? Kunnille tietysti tällainen olisi eduksi, sillä se apu olisi sitä kaikkien halvinta. Itse ajattelen, että pitäisi olla mahdollista saada jonkin verran koulutusta ennen kuin avustajaksi voi ryhtyä.
Mitä mieltä olette asiasta?? Olisiko teillä luontaisia taipumuksia tällaiseen toimintaan. Itse käyn päivittäin miestäni syöttämässä ja siinä samalla olen parin vuoden ajan avustanut muitakin hoitokodissa olevia. Sen olen huomannut, miten paljon sielläkin on vanhuksia, joita ei omaiset käy tapaamassa. Heillä ei lainkaan vieraita käy, joten heidänlaisilleen tällainen vaapaaehtoinen apu olisi varmasti hyväksi.

Kommentit (1)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Aini,
Minä toimin aikoinani äitini omaishoitajana 11 v ja sitten hänen kahden laitoksessa vietetyn vuoden aikana kävin syöttämässä häntä jokaikinen ilta. Samalla syötin muitakin, hoitajat olivat tosikiitollisia. Nyt äitini kuolemasta on jo 11 v ja olen alkanut virittää ajatusta, josko vielä jaksaisin käydä edes joskus syöttämässä vanhuksia vanhainkodilla.
Olen toiminut myös vapaaehtoisena puhelinpäivystäjänä SOS-puhelimessa, siihen sain melko kattavan koulutuksen. Olen kahdesti käynyt myös SPR:n ja seurakunnan järjestämän vapaaehtoistyön koulutuksen. Sieltä uskon saaneeni eväitä vapaaehtoistyöhön. SPR:n lipaskerääjänä olen myös ollut muutaman kerran.
Hyvää illan jatkoa toivottelee Aluisa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat