Matkakimppa

Vierailija

Olisko ideaa perustaa Et-nettiläisten matkakimppa? Sellaisia kuulemma on mutta yksi lisää ei olisi pahitteeksi.
Tietysti edellyttäisi kirjautumista jos sellainen tänne kehiteltäisiin.
Uskon että on ihmisiä jotka eivät aina löydä kaveria matkalle ja yksin ei viitsi lähteä.
Kiinnostunut

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

Minä myös peukutan matkakimpan puolesta.
Itselläni on senverran laaja tuttavapiiri että sieltä on vielä matkakaveri löytynyt, mutta eihän tulevaisuudesta koskaan tiedä.
Täällä on varmasti paljon pirteitä eläkeläisiäkin joilta puuttuu viereltä se puoliso ja matkustushaluja vielä olisi.

Vierailija
mökinmuori

Minä myös peukutan matkakimpan puolesta.
Itselläni on senverran laaja tuttavapiiri että sieltä on vielä matkakaveri löytynyt, mutta eihän tulevaisuudesta koskaan tiedä.
Täällä on varmasti paljon pirteitä eläkeläisiäkin joilta puuttuu viereltä se puoliso ja matkustushaluja vielä olisi.

Olen työssäoleva, samoin on puolisoni. Läheskään aina ei loma-ajat käy yksiin.
Kimpassa täytyy tietysti edellytyksenä olla se että jokainen kykenee itsestään huolehtimaan. Lennot ja hotellit täytyy varata itse ellei sitten jotkut tunne toisiaan ja sopivat asumisesta yhdessä.Kielitaito saattaa osalla olla puutteellinen, siinä voi apua saada muilta.
Tuttavatkaan eivät ole aina samoista asioista ja paikoista kiinnostuneita eli sitäkään kautta ei varmuudella löydä matkakaveria.
Matkoilla on mukavaa jos on juttukumppaneita, ja ravintoloihin ei ihan kaikkialla viitsi yksin mennä, ei ainakaan parempitasoisiin. Yksin liikkuva nainen ei kaikkialla ole itsestäänselvyys vaikka meillä Suomessa tai Pohjoismaissa yleensä se ei ole mikään kummajainen.
Meillä on puolueessa ollut yhteisiä opintomatkoja. Ne ovat onnistuneet aina vaikka kaikki eivät entuudestaa tunne toisiaan.

Vierailija

Asiasta kiinnostuneet, kirjoitelkaa tähän ajatuksia asiasta. Voidaan sitten viedä asiaa eteenpäin.... tai voin sen tehdä.
Kiinnostunut

Vierailija

Vaikuttaa hyvältä.
Vaikka matkustankin usein yksin muiden joukossa, olisi kimppamatka hyvä kokeilu. Sitten olisi paikan päällä enemmän seuraa ja saisi matkasta irti myös enemmän. Ja jos tällä saisi kustannuksia alemmaksi kun yksin matkaavan on varattava aina extraa mukaan.

Vierailija

Keskustelu voi olla todella vaikeaa, kun kukaan ei anna edes tekaistua nimimerkkiä. Kaikki ovat anonyymejä. Se anonyymi kirjoitti sitä ja toinen jotain muuta. Ota siitä sitten selvää. Kelloajasta vain voi erottaa jostain toisesta. Kaikki eivät halua kirjautua, mutta keksikää itsellenne joku nimi mistä voi tunnistaa mitä kukin on kirjoittanut. Olisi kaikin puolin selvempää ja helpompaa.

Anonyymi 28.2.2013 10.13 aloitti hyvän keskustelun. Tarvetta tällaiselle varmasti on paljon.

Vierailija
Annakatri

Keskustelu voi olla todella vaikeaa, kun kukaan ei anna edes tekaistua nimimerkkiä. Kaikki ovat anonyymejä. Se anonyymi kirjoitti sitä ja toinen jotain muuta. Ota siitä sitten selvää. Kelloajasta vain voi erottaa jostain toisesta. Kaikki eivät halua kirjautua, mutta keksikää itsellenne joku nimi mistä voi tunnistaa mitä kukin on kirjoittanut. Olisi kaikin puolin selvempää ja helpompaa.

Anonyymi 28.2.2013 10.13 aloitti hyvän keskustelun. Tarvetta tällaiselle varmasti on paljon.

Huomasitko että ekaviestin lopussa on nimmari?
Kiinnostunut on nimimerkki ja se olen minä.
Täällä kun ei ole pakko kirjautua, nimimerkin laittaminen perään unohtuu helposti kun keskittyy asiaan.
Sorry, eihän sinullakaan ole viestissä nimmaria.
Kiinnostunut

Vierailija

Olihan Annkatri antanut nimimerkin.
Olen uusi täällä joten en ole vielä oppinut mistä mitäkni pitää katsoa.
Kiinnostunut

Vierailija

Jatkoa varten keksin itselleni toisen nimimerkin, ilmoitan kuitenkin (jos lisää kirjoitan) että olen ketjun aloittaja.
Laittakaa aina valitsemanne nimi merkki perään ja käyttäkää sitä tässä ketjussa aina, on jotenkin selkeämpää.
Kertokaa vaikka millaisista matkoista olette kiinnostuneet.
Etäisyyksistä tietysti tulee jonkin verran ongelmaa - en tiedä. Ihmiset kun asuvat eripuolilla pitkää maata. Mutta ei se ylivoimaninen este ole.

Kiinnostunut

Vierailija

Lainaus:

Kuka kertoisi, miten tällainen matkakimppa perustetaan?

Niin, olisi mielenkiintoista kuulla sinulta "kiinnostunut" miten ajattelit
koota "matkakimpan" ja miten siitä eteenpäin?

"savonmuan hilima"

Vierailija

Hei, olen kysellyt jo muutamia kertoja tässä naispuolista matkakaveria, yhden kanssa olen sopinut pienestä reissusta, mutta hiljaista on ollut ,vaikka kiinnostusta näyttäs olevan, sähköpostiosoitteenkin olen laittanut! Toivotaan ,että kimppa saatais käyntiin! nimimerkki: leenukka

Vierailija

Siis vieläkin, miten?
Kerronko, minne haluaisin lähteä ja millaisen porukan kanssa, millainen itse olen ja sitten laitan sähköpostiosoitteen, johon halukkaat voivat kirjoitella vai miten tämä menee?

Kimppa? Kaksin jonkun samanhenkisen naishenkilön kanssa vai isomman ryhmän, jonka matkanvetäjäksi ryhtyisin? En kai vapaaehtoisesti ja tuosta noin sellaiseen puuhaan rupeaisi. Siis ovatko nämä kimpat kahdenkesken vai miten?

Minä ainakin haluaisin tavata kimppalähtijän kotomaassa ja vaikka kulkea yhdessä päivän ja illankin ennen kuin lähtisin vaikkapa viikoksi jonnekin ainakaan samaan huoneistoon. Ja yhteinen majoitus kai kuitenkin pitäisi olla, jos matkasta olisi jotakin rahallistakin hyötyä, muutenhan on sama lähteä yksin.

Vierailija

Lähtisin mielelläni rohkean matkakumppanin kanssa. Sellaisen, joka uskaltaaa liikkua kanssani paikallisilla kulkuvälineillä, koska niillä pääsee mukavasti kaksistaankin. Hän saisi myös mielellään tulla mukaan illalla paikallisiin musiikkitapahtumiin, olivatpa ne oopperaa taikka fadoa tai siltä väliltä. Lippuja olen useimmiten onnistunut saamaan. Matka voisi suuntautua johonkin mielenkiintoiseen kaupunkiin, vaikkapa Prahaan, jossa on näkemistä ja kokemista.

Rannoille aurinkoon en enää halua. En käytä alkoholia, koska hyviin kokemuksiin sitä ei tarvita. En ole minkään aatteen vuoksi alkoholiton, mutta en vain välitä siitä. Ruokaviinin kaverille suon, mutta kännääjää en kaverikseni halua.

Olen matkustellut melko paljon ja tottunut selviytymään. Kielistä pärjään englannilla, turistiranskalla myös ja hivenen saksallakin, jolla ei kuitenkaan ole kehumista. Uskallan myös avata suuni, vaikkeivat lauserakenteet olisikaan kohdallaan.

Nimmari
"Tässä aluksi"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat