Kirjastot ja lukeminen

Vierailija

Käytättekö kirjastoja kauno-tai tietokirjallisuuden lukemisen etsintään?
Paljonko lainaatte kirjoja vuoden varrella, noin suunnilleen?

Kommentit (7)

Vierailija

Olen kova lukemaan ja käytän siihen pelkästään kirjaston kirjoja ,omaksi en enää osta.
Luen n. 2kirjaa viikossa,sillä olen eläkeläinen ja joudan päivälläkin lukemaan. Lisäksi on selkäsärky joka valvottaa öisin ja silloin herään lukemaan ,kun ei nukuta.

Minulle tulee paljon aikakausi lehtiä ja niistä luen kirja -arvostelut ja uutuudet ja laitan vihkoon ylös. Myöskin netistä eri kirjallisuus palstoilta luen vinkkejä.Sitten kirjastoon lähtiessä katson netistä mitä mahdollisesti olisi lainattavissa. Varaan myöskin uutuus kirjoja joita muuten ei tahdo saada.
Aina minä otan sitten ihan summassakin kirjoja . Ensin katson uutuus hyllyt ja sitten tänään palautetut.

Luen enimmäkseen romaaneja ja elämänkertoja ,jonkin verran dekkareita.Palkitut kirjat luen vähän vaikka väkisin .
Tyttären ,siskon ja kälyn kanssa vaihdetaan mielipiteitä kirjoista ja sadaan vinkkejä toisiltammen mitä lukea.

On hieno homma ,että meillä on nämä kirjastot ja vielä säilyneet ilmaisina ,vaikka kaikki muu on jo maksullista

Vierailija

Kyllä, käytän kirjastoja aloittajan mainitsemiin tarkoituksiin.
On onni, että kotikunnassamme niitä on kolme.
Lainaan viikossa noin 5 kirjaa, joita luemme vuorotellen mieheni kanssa.

Kirjastopalvelut ovat meille erittäin tärkeitä, ruokakaupan jälkeen heti seuraavana.
Kirjaston käyttäjä minusta tuli viisivuotiaana opittuani lukemaan veljeni aapista. Kirjastonhoitaja oli äidin tuttava, joten saimme joskus uusimpia lastenkirjoja tiskin alta.

Vanhempani, varsinkin äiti oli kiinnostunut kulttuurista. Hän luki, kirjoitti, lauloi kuorossa, ja me lapset pääsimme hänen kanssaan teatteriinkin. Isä ei töiltään ehtinyt juuri harrastaa, kalastus oli hänelle mieluista, jos vapaata aikaa jäi.

Kirjastoissa järjestetään erilaisia tapahtumia, kiitos aktiivisen ja luovan henkilökunnan. Osallistujien määrä on kasvanut kerta kerralta.

Suomessa tämä asia ainakin hoidetaan hyvin, kiitos siitä.

Vierailija

Kirjastot ovat olleet kautta aikojen suomalaisen sivistyksen peruspilareita.
Ostan paljon kirjoja - sekä tietokirjallisuutta että kaunokirjallisuutta - mutta lainaan myös kirjastosta. Samalla kannatan sitä että kirjastoja ylläpidetään.

Vierailija

Minun tapani on lukea kirja ensin lainattuna kirjastosta ja jos se on mieleiseni, ostan sen kotiini omaan kirjastooni -ja
luen uudelleen.

Vierailija

Minun kotiini ei mahdu enää yhtään kirjaa, eikä vinttiinkään - joten toivon etten saisi enää kirjoja lahjaksi. Aina on useampikin kirjaston kirja kesken, toisinaan lainaan elokuviakin. Ja kun olen kaupungilla ja on tyhjää aikaa, vietän sen kirjaston koneella tai lehtiä lukien. Nyt on meneillään Totti Karpelan uusi dekkari lukulainana, sitä luen muutaman sivun kerrallaan kirjaston sohvalla - vaikuttaa tosi hyvältä.
Kirjasto on pikkutytöstä asti ollut minulle toinen olohuone, sinne tunnen aina olevani tervetullut. - Ah niitä lapsuuden pitkiä kesälomia, kun sadepäivinä istuin kodin kuistilla mansikkamaitoa syöden ja tyttökirjoja ahmien! Kassikaupalla kannoin niitä kotiin kirjastosta (joka oli koulun yhteydessä). - Sitten kun näköni huononee, voin vielä kuunnella äänikirjoja.

Vierailija

Minä vien kirjaston OTA TÄSTÄ koriin ylimääräisiä kirjojani, joita en halua säilyttää.
Joihinkin olen kirjoittanut, luettuasi palauta tämä muillekin luettavaksi.

Vierailija

Meillä on lähin kirjasto noin 200 metrin päässä. Hieno kirjasto onkin (jo rakennuksena) ja paljon käytetty.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat