Köyhät hyvinvointivaltiossamme.

Vierailija

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194799638471/artikkeli/ruoka-apua+jaett...

Kyllä suuresti ihmetyttää ylläolevan linkin kaltaiset kirjoitukset. Hyvinvointivaltio, rikaskin, niin miten
ihmisiä on ajettu, päästetty tuollaiseen elämäntilanteeseen.
Nytkin hallituksessa istuu kaksi ns työväenpuoluetta ja vielä kristillisetkin. Miten he kehtaavat antaa
moisen tapahtua. Kymmenettuhannet ihmiset jonottavat nälissään ruokaa. Rahaa jaetaan miljardi-
kaupalla etelän pankeille ja huijarimaille, mutta oman maan vähäosaiset kylmästi unohdetaan.
Ei mee mun kaaliin. Kataisen sanoin tuo on varmaan fantastista...

Kommentit (12)

Vierailija

Totta, mutta hyvä, että "köyhäinapua" vielä on tarjolla. Suomalaiset auttavat auliisti ulkomaiden köyhiä, on tavarakeräyksiä, rahakeräyksiä, kehitysapua ja velanantoa eri valtioille, mutta keräyksiä omille köyhille on lähinnä vain jouluisin.

Vierailija

Köyhää oli myös heti sodan jälkeen. Ruuastakin oli pulaa. Silloin kuitenkin välitettiin
läheisistä ja naapureista. Ja tuntuu että silloin pääsi vanhainkoteihinkin helpommin ja sai tarpeellisen
elannon sieltä. Nyt se pitää kerjätä jos työtä ja toimeentuloa ei ole.
Näillä mennään ja itketään.

Vierailija

Monella tuo köyhyys on kyllä itse hankittua, ainakin kun katsoo ohjelmaa Kukkaron herraksi. Ei pienintäkään järkeä rahankäytössä, otetaan pikavippejä ja ostetaan tarpeetonta tavaraa vaikka ei olisi varaa.
On ymmärrettävää jos on paljon lääkekuluja ja lääkärilaskuja pienellä eläkkeellä olevalla, niin ei silloin ole elämässä hurraamista.
Meillä kotimaassakin olisi todella autettavia, eikä avustaa meitä rikkaampia maita jotka ovat itse ahdinkonsa aiheuttaneet.

Vierailija

Lainaus:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194799638471/artikkeli/ruoka-apua+jaett...

Kyllä suuresti ihmetyttää ylläolevan linkin kaltaiset kirjoitukset. Hyvinvointivaltio, rikaskin, niin miten
ihmisiä on ajettu, päästetty tuollaiseen elämäntilanteeseen.
Nytkin hallituksessa istuu kaksi ns työväenpuoluetta ja vielä kristillisetkin. Miten he kehtaavat antaa
moisen tapahtua. Kymmenettuhannet ihmiset jonottavat nälissään ruokaa. Rahaa jaetaan miljardi-
kaupalla etelän pankeille ja huijarimaille, mutta oman maan vähäosaiset kylmästi unohdetaan.
Ei mee mun kaaliin. Kataisen sanoin tuo on varmaan fantastista...

Niinpä, ja nytkin tämä "hyvinvointivaltio" jakaa rahaa satoja miljoonia suoraan rikollisille, mafioosoille.
"Fantastista" on! http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/03/06/urpilainen-hslle-tuemme-...

Donderliini
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Monesti, oikeastaan aina olen ärsyyntynyt sanonnasta "Suomi on hyvinvointivaltio"......Okei jotkut asiat täällä ovat hyvin, mutta paljon olisi kirvelelle töitä. Olen asunut ulkomailla 10 v, olin aviossa miehen kanssa,joka oli äveriäs, joten rahoja ei koskaan laskettu. Nyt takaisin Suomessa jo yli 17 vuotta ja vain pätkätöitä olen saanut. Ikää jo niin, että eläke onnneksi haussa. Miten se asia järjestyy, onkin toinen juttu. Olen elänyt jo reilut kaksi vuotta pelkällä toimeentulotuella + asumistuella. No parempi sekin kuin ei mitään. Kädestä suuhun elän ja vaikka kuinka tietää, että neljä viikkoa on pärjättävä sillä, mitä kuun eka päivä tilille läjähtää... aina.... AINA on viimeinen viikko ennen uusia rahoja peeaa! Muutaman kerran olen onneksi saanut seurakunnalta apua, mutta ne summat ovat hyvin pieniä. Nyt sitten joku poliitikko on lausahtanut, että "laiskat" toimeentulotuen saajat pantava ruotuun. Joo, viekää tuhkatkin pesästä!!!! :((

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Monella tuo köyhyys on kyllä itse hankittua, ainakin kun katsoo ohjelmaa Kukkaron herraksi. Ei pienintäkään järkeä rahankäytössä, otetaan pikavippejä ja ostetaan tarpeetonta tavaraa vaikka ei olisi varaa.
On ymmärrettävää jos on paljon lääkekuluja ja lääkärilaskuja pienellä eläkkeellä olevalla, niin ei silloin ole elämässä hurraamista.
Meillä kotimaassakin olisi todella autettavia, eikä avustaa meitä rikkaampia maita jotka ovat itse ahdinkonsa aiheuttaneet.

Totta on tuokin, mitä edellä on kirjoitettu. Holtiton elämäntyyli on monella
syynä köyhyyteen. Valitettavan usein nuorilla, mutta kyllä siihen joukkoon
meitä vanhempiakin mahtuu. Valitettavasti.

Kuvassa Helsingin Myllypurosta seurakunnan leipäjonosta.
On hienoa, että seurakunnat ja joku Hursti auttavat ahdinkoon joutuneita

Vierailija

Niin, hyvinvointivaltio.... Lähes niinkuin entisellä miehellä, jolla oli pää uunissa ja jalat jäässä, ja keskimäärin oli hyvä olla.
Hyvinvointivaltiota ollaan oltu purkamassa jo vuosikausia, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, juuri julkaistu tutkimus kertoo, että toimeentulotuki ei riitä edes ruokaan ja osa köyhistä joutuu jättämään lääkärin määräämät lääkkeet ostamatta rahan puutteen takia.
Kova ja julma on nyky-yhteiskunta, köyhille ja heikoimmille ei armoa tipu, ahneus ja itsekkyys vallalla, valtiovallan siunauksella. Koska viimeksi olet kuullut sanan solidaarisuus?

Vierailija

Tuolla aikaisemmin todettiin, että joskus köyhyys on itse aiheutettua, ja tottahan näin onkin, kun tulot on pienemmät kuin menot, pitäsi hälytyskellojen alkaa soida. Liian monelta puuttuu yksinkertaisesti taloudellinen ajattelukyky, ollaan joko liian nuoria tai sairaita, alkoholisoituneita tai vain välinpitämättömiä, jotta asia kiinnostaisi. On helppo ottaa velkaa, vaikeampi maksaa pois. Ihmettelen, miten vuokra, sähkö ja lääkkeet jätetään maksamatta, mutta rahaa saattaa mennä tupakkaan, kaljaan ja ylenmäärin roskaruokaan ja viihdykkeisiin. Jos nuo paheet puuttuvat, mutta rahaa ei jää siltikään, ollaan jo kekseliäisyyden rajoilla, miten selvitä.

Mutta toinen totuus on, että köyhiä on ilman omaa syytä, työpaikat on lopetettu, ei ole saatu sitä ensimmäistäkään, on sairastuttu pitkäaikaisesti ja pudottu kelan päivärahoille, avioerot ja yksinhuoltajuus, elatusvelvollisuutta unohtamatta, kotiäitiys, jolloin oma eläke on jäänyt pieneksi jne. syitä on monia ja kaikkiin niihin yhteiskunta ei pysty vastaamaan. Onneksi meillä on sentään jonkunlainen auttamisverkko erilaisine tukineen olemassa, ettei täällä kadulla tai autoissa tarvitse asua. Eikä tarvitse lähteä muualle kerjäämään elantoansa. Tämä vapaaehtoinen verkosto, Hurstit ja muut, ovat tarpeellisia ja toivottavasti pystyvät jatkamaan hyvää työtään.

Vierailija

"Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy". Noin se menee, tai ei ihan. Rikkaan elintaso on noussut 200 prosentti, köyhän 10.
90-luvulla se eriarvoisuus alkoi kasvamaan. Eduskunta teki rikkaille suopeita veroratkaisuja ja eriarvoisuus
alkoi kasvamaan.
Ei hyvä.

Vierailija

EI lainkaan ihmetytä tuo on vai jäävuoren huippu,paljon on hävettyä köyhyyttä ja nälkää,katsokaa ja ihmetelkää!

Vierailija

Lainaus:

Niin, hyvinvointivaltio.... Lähes niinkuin entisellä miehellä, jolla oli pää uunissa ja jalat jäässä, ja keskimäärin oli hyvä olla.
Hyvinvointivaltiota ollaan oltu purkamassa jo vuosikausia, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, juuri julkaistu tutkimus kertoo, että toimeentulotuki ei riitä edes ruokaan ja osa köyhistä joutuu jättämään lääkärin määräämät lääkkeet ostamatta rahan puutteen takia.
Kova ja julma on nyky-yhteiskunta, köyhille ja heikoimmille ei armoa tipu, ahneus ja itsekkyys vallalla, valtiovallan siunauksella. Koska viimeksi olet kuullut sanan solidaarisuus?

Silloin ,kun entinen varallisuusvero otettiin uudelleen käyttöön ja nimettiin solidaarisuusveroksi :).Ikäänkuin rikkaat olisivat nyt niin armeliaita ja jakaisivat omastaan. Se kuva haluttiin antaa nimenmuutoksella .Eivät ihmiset niin höynäytettävissä ole. Varallisuusvero olisi paljon sopivampi nimi kyseiselle verolle edelleenkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat