Eutanasia, puolesta ja vastaan.

Vierailija

Mielipiteitä aiheesta, kiitos
Itse suhtaudun eutanasiaan myönteisesti, MUTTA vai jos sen olen itse tuonut selväsanaisesti
julki.
Tässä linkki, jossa mielipiteitä aiheesta.

http://eskoseppanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/134676-eutanasian-kello-kay...

Sivut

Kommentit (182)

Vierailija

Kun vanha ihmisen sairaus on sellainen että sitä pystytä parantamaan ja hänen elämänlaatunsa on kuolemaa huonompi vaihtoehto, silloin Hyvä kuolema on helpotus!
Nuoren ihmisen kohdalla toivo parantumisesta, tulevaisuudessa lääketieteen kehittymisen myötä, tekee eutanasiasta
arveluttavan. En hyväksy!

EU v1995: Hyvä kuolema Suomelle. EU-tanasia!

Vierailija

Ehdottomasti hyväksyn! Toivoisin sitä itselleni, jos elämäni parantumattoman sairauden takia on päättymässä kammottaviin kipuihin.

Vierailija

Lainaus:

Ehdottomasti hyväksyn! Toivoisin sitä itselleni, jos elämäni parantumattoman sairauden takia on päättymässä kammottaviin kipuihin.

Tässä tapauksessa minäkin sen hyväksyn. Olen samaa mieltä.

Vierailija

Ilman muuta olen eutanasian puolesta, jokaisella ihmisellä on oikeus määrätä omasta elämästään ja kuolemastaan, kunhan ei jätä jälkeensä pieniä orpoja. Vaikka ruumiillisesti olisikin täysin terve, voi vakava masennus viedä elämänhalun kokonaan ja halu siirtyä henkiseen maailmaan on paljon voimakkaampi kuin eläminen tässä petoksen ja väkivallan maailmassa.miksi koiramme sairastuttuaan vakavasti saavat kivuttoman nukutuksen, mutta ihminen ei Suomessa sitä saa, uskontommekin on niin materiaalisoitunut, ettei tunnusta henkisen ulottuvuuden olemassaoloa.

Vierailija

Puolesta.
Nähdessäni työssäni näitä jotka jo ovat toisella jalalla haudassa, mutta joita väkisin lääketieteen keinoin pidetään täällä kitumassa, niin en voi olla muuta mieltä.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä, kannatan. Kun se (tietysti) tapahtuu ihmisen omasta, vapaasta
tahdosta.

Ihmisen pitäminen täällä kitumassa kovissa tuskissa on epäinhimillistä
varsinkin potilaan itsensä kannalta, mutta myös läheisten.

Jos tuollainen tilanne tulee itseni osalle ja Suomessa ei saa eutanasiaa,
matkustan vaikkapa Hollantiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta olen eutanasian puolesta, jokaisella ihmisellä on oikeus määrätä omasta elämästään ja kuolemastaan, kunhan ei jätä jälkeensä pieniä orpoja. Vaikka ruumiillisesti olisikin täysin terve, voi vakava masennus viedä elämänhalun kokonaan ja halu siirtyä henkiseen maailmaan on paljon voimakkaampi kuin eläminen tässä petoksen ja väkivallan maailmassa.miksi koiramme sairastuttuaan vakavasti saavat kivuttoman nukutuksen, mutta ihminen ei Suomessa sitä saa, uskontommekin on niin materiaalisoitunut, ettei tunnusta henkisen ulottuvuuden olemassaoloa.

"uskontommekin on niin materialisoitunut, ettei tunnusta henkisen ulottuvuuden olemassaoloa".

Jumalan on Pyhä Henki...mitä muuta Hän voisi olla, ja mitä noilla sanoillasi tarkoitat? 

Huu haa henkistä ulottuvuutta joka on lähinnä saatanasta, ei tarvitsekaan tunnustaa, vaan henki josta puhutaan Raamatussa on  Pyhä,  eik sitä Henkeä noin vaan riistet itseltä tai toiselta oli tilanne elämssä minkä hyvänsä. Jos niin tekee laki puuttuu asiaan ja saa rikollinen pitkän vankilatuomion. En ole tavannut yhtkään kristillisen ihmisen mielipdettä joka tukisi eutanasiaa.

Pimpula

Minä en halua kieltää edellä kommentoineilta oikeutta kieltäytyä eutanasiasta. Miksi he haluavat kieltää minulta, ei-kristityltä oikeuden eutanasiaan? Ja miksi heillä pitäisi olla siihen oikeus?

Vierailija

Pimpula kirjoitti:
Minä en halua kieltää edellä kommentoineilta oikeutta kieltäytyä eutanasiasta. Miksi he haluavat kieltää minulta, ei-kristityltä oikeuden eutanasiaan? Ja miksi heillä pitäisi olla siihen oikeus?

Eihän täällä ketään ole yksilöity,  keskustelua yleisellä tasolla, kiitos!

Vierailija

Jos ihminen on vanha, sairas, elänmänhalunsa menettänyt ja kovia kipuja kärsivä niin kyllä hänellä pitäisi olla mahdollisuus ja lupa myös elämänsä päättämisestä.

Itsekkin ajattelen omaa elämääni ja vanhuuden tuomia kolotuksia ja kipuja. Ei ne ole itselle , eikä läheisille "kivoja" asioita.

Lähdön hetkellä haluaisin ulkopuolisen apua...

Kannatan

Kannatan eutanasiaa.

Sisareni kuoli 53-vuotiaana syöpään. Hänen viimeiset sanansa tuskan keskellä oli "Tää on ihan perseestä. Kyllä ihmisen pitäis saada eutanasia" Olen ehdottomasti samaa mieltä.

Hoitaja

Olen ehdottomasti eutanasian hyväksymisen kannalla. Olen joutunut seuraamaan kymmenien kuolevien karmeaa kitumista viikosta ja kuukaudesta toiseen, Kuolevat ovat olleet sukulaisiani tai ystäviäni. Kuolema ei todellakaan ole monelle nukahtamista levollisen uneen vaan helvetillistä kitumista ja kärsimystä. Puheet kivunhoidosta ja sen tuomasta avusta ovat liioiteltuja. Makaaminen sängynpohjalla täysin toisten autettavaa ei ole arvokasta elämää.
Onneksi lapseni ovat luvanneet auttaa hoidon saamiseksi ulkomailta jos Suomessa sitä ei hyväksytä. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat