Eikö enää korkoa säästöille???

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Talletuskorot ovat korkojen alenemisen myötä romahtaneet olemattomiin.
Luultavasti pankki tarjoaa rahastoja ja vakuutuksia sen enempää miettimättä sillä tuottavathan ne pankille
niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä. Asiakkaan saama tuotto onkin jo sitten eri juttu.

Tarjolla on kuitenkin toimivampiakin välineitä.

Kalevi

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Tarjontahan on hyvin monipuolista. Lähtökohtanahan täytyy olla se asiakkaan tilanne.
Mille ajalle asiakas sijoittaa, millaista tuottoa tavoittelee, hyväksyykö hä sijoitusriskiä, millaisia näkemyksiä
hänellä on talouden kehityksestä. Joten yksiselitteistä jokaiselle soveltuvaa ratkaisua ei mielestäni ole olemassa.
Varsin usein asiakkaat eivät pidä ratkaisuista, joissa vain yhden luukun vaihtoehtoja tarjoillaa.

Hyvä lähtökohta syntyy riippumattomuudesta, jolloin ei ole tarvetta suosia jotain tiettyä ratkaisua.

Kalevi

Vierailija

Rahan säästäminen pankkiin on rahan tuhlausta, siihen verrattuna mitä yritys-tai kiinteistösijoitukset tuottaa.
Esim. 4000€ ja 5v. Tuotto n.1100€. Korkoa myös korolle. Pääoma 5v kuluttua siis 5100€.

Vierailija

Kertoisitko yhdenkin "tuottavan" sijoitusmuodon, joka olisi myös turvallinen. Vaikkapa viiden vuoden ajalle ja jollekin 30 000 eurolle.

Vierailija

Tuo tuotto 1100/5v on tässä taloustilanteessa ihan kohtuullinen. Sijoituksen kohteen täytyy tietenkin olla luotettava, että se sitten 5 vuoden kuluttuakin vielä olisi olemassa

Kalevi

Vierailija

Varokaa näitä hämärämiehiä. Jos on ylimääräistä sijoitettavaa pankkivirkailija on varmasti parempi neuvoja. Tulevaisuuttahan kukaan ei pysty ennustamaan.

Vierailija

Mikä olet miehiäs Kalevi, oletko sijoitusalalla vai?
Minuakin kiinnostaisi siojoitusjutut. Pankkeihin ei välttämättä kannata luottaa koska virkailijat ja sijoitusneuvojat aina "vetävät kotiin päin". Rahastoissa on kuluja jotka syövät mahdollista tuottoa. Säästötilitkään ei voita edes inflaatiota.
Minä kannatan suoraa osakesijoittamista, kun vaan osaa pitää pään kylmänä eikä innostu liikaa. En harrasta n.s. treidaamista enkä vipuja, vaan keskityn vakaisiin yhtiöihin jotka maksavat hyvää osinkoa. Minusta osakesäästäminen on mielenkiintoista, sopii melkeinpä harrastukseksi.
"Alexa"

Vierailija

No hei,

Enpä minä nyt itseäni hämärämieheksi leimaisi, olen toiminut oman yrityksen puitteissa vuodesta
2000 alkaen palvellen ensisijaisesti instituutioita.

Pankki on roolissaan ihan hyvä mutta hajauttaminen eri välineisiin on aina paikallaan.

Kalevi

Vierailija

Hei,

Näillä yleisillä keskustelupalstoilla on usein rajoituksia markkinoinnin osalta ja siksi olen pidättyväinen
yksittäisistä tuote-esittelyistä. Tuossa toiselle kerroinkin jo taustoistani

Kalevi

Vierailija

Lainaus:

Maallikkosijoittajana ostasin 30000:lla pienen asunnon ja vuokraisin sen. Jos vuokratulot ois 3000€/vuosi, se tekisi viidessä vuodessa 15000€. Numeroleikkiä.

Mistähän löytyisi tuolla hinnalla pienikään asunto?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat