Kilpirauhanen ja ravinto

Kommentit (13)

Vierailija

Lääkärin mukaan sydänvaivoista kärsivän on oltava hyvin varovainen kilpirauhashormonilääkityksen määrän suhteen. Että liika lääkitys kasvattaa sydäntä ja aiheuttaa rytmihäiriöitä ja on vaarallista.

En huomannut kysyä, mitä hän tarkoitti sydämen kasvamisella. Onko se sitä, että sydänlihas paksuuntuu vai sydän laajentuu?

Vierailija

Lääketiede ja lääkärikunta välttää aina puuttumista ravitsemuksen merkitykseen eri sairauksien yhteydessä.

Kuitenkin totuus on toisenlainen, ravitsemuksella on suuri merkitys lääkityksen tukenakin. Eihän ole älyä syödä esim.kilpirauhasta häiritseviä ravintoaineita ja sitten lisätä lääkitystä.

Siihen lääketeollisuus pyrkii että ihmiset tarvitsevat aina vain enemmän lääkkeitä. Lääkeet sairauden hoitoon ja toiset lääkkeet sivuoireiden hoitoon ja kolmannet varmistamaan mukamas tasapainoa.

Naiset, joilla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, välttäkää soijatuotteita, ne lamaavat kilpirauhsen toimintaa.

Nainen 55v

Vierailija

Toisinaan tuntuu että kaikilla lääkäreilläkään ei ole tarpeeksi tietoa kilpirauhaspotilaan ravitsemuksesta. Kirjallisuuttakin näistä asioista on aika niukalti saatavilla. Jostain olen lukenut että kaaliruuat eivät olisi hyväksi vajaatoimintaa sairastaville, samoin soijatuotteet ovat kiellettyjen listalla, myöskin lampaanliha, niin hyvää kun se onkin mutta ei suositella. 

Kilpparipotilas 73v

kilpparipotilas itsekin, 21v

Tämä se just onkin hankalaa kun lääkäritkään eivät tiedä. Itse olen kuullut että soijaa ja maissia kannattaa välttää, muttei missään lue miksi niitä pitäisi välttää. Olisi todellakin aika tutkia asiaa paremmin ja lääkäreiden pitäisi myös päivittää tietojaan. Kuullut monilla kohtalotovereilla olevan erilaisia ohjeita ruuan ja lääkkeen oton kanssa.

Vierailija

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kilpirauhanen.htm

Vierailija

Lääkärin mukaan sydänvaivoista kärsivän on oltava hyvin varovainen kilpirauhashormonilääkityksen määrän suhteen. Että liika lääkitys kasvattaa sydäntä ja aiheuttaa rytmihäiriöitä ja on vaarallista.

En huomannut kysyä, mitä hän tarkoitti sydämen kasvamisella. Onko se sitä, että sydänlihas paksuuntuu vai sydän laajentuu?

Liika lääkitys aiheuttaa liikatoimintaa, jonka kyllä huomaa olossaan niin nopeasti, että todellakaan sydämmesi ei kasva mihinkään.

LIIKATOIMINNAN OIREET
Väsymys
Hikoilu, alentunut lämmönsieto, jano
Lämmin kostea iho
Lisääntynyt ruokahalu, mutta usein painon lasku, vilkastunut suolen toiminta
Sydäntykytys, rytmihäiriötaipumus, varsinkin eteisvärinä
Hermostuneisuus, unettomuus
Käsien vapina
Hauraat helposti irtoavat hiukset
Hengenahdistus
Suurentunut kilpirauhanen (=struuma)
Lihasheikkous

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kilpirauhanen.htm

Vierailija

Ne sydänvaivat voivat juurikin olla vajaatoiminnasta johtuvaa. Itselläni oli inhottavia rytmihäiriöitä, jotka poistuivat kilpirauhaslääkityksen aloituksen jälkeen

Vierailija
Vierailija

Ne sydänvaivat voivat juurikin olla vajaatoiminnasta johtuvaa. Itselläni oli inhottavia rytmihäiriöitä, jotka poistuivat kilpirauhaslääkityksen aloituksen jälkeen

Juurikin näin.

Uusimmassa Luontaisterveys lehdessä iso artikkeli kilpparista.

Voit lukea se ihan ilmaiseksi kirjastossa.

Ei maksa mitään ja ei myydä mitään.

nainen 57 v

Itelläni on synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta, joka todettiin mun ollessa 1-vuotias, sen jälkeen rampattiin Hesan ja Kotkan väliä usein äitini kanssa. Mulla on ollut molemmat kilpirauhasarvot hyvät jo vuosia ja aineenvaihdunta pelaa. Sain pudotettua painoa vuodessa 27 kg ja homma jatkuu. Itellä ei ole ollut koskaan seksiin liittyviä ongelmia. Ruokaa syön normaalisti eli kaikkea mutta pieniä annoksia, ja liikun tosi paljon. Hyvä saada ne arvot kohdalleen.

äiskä

Artikkeli  /Terveyden avain On pitkän litannian jälkeen hyvin kerrottu ruuat mitkä käy ja ei käy kilpirauhas vaivoihin. Siitä ei kyllä ollut käykö lliika ja vajaatoimintaa samat , jotkut hivenaineet ei käy  mutta monet terveelliset tuotteet ja marjat kyllä käy

Vierailija

Soijan vältämissuositus mainitaan jo Thyroxin-lääkkeen tuoteselosteessakin, eli lääkäreiden ja ravintoasiantuntijoiden kannattaisi lukea edes se läpi.

Tietoa löytää kun hakee

Kannattaa syödä neitsytkookosöljyä, vähintään 2 rkl päivässä. Ravitsee kilpirauhasta ja vilkastuttaa sen toimintaa, ja tasaa kilpirauhashormonien toimintaa. Fluori tukahduttaa kilpirauhasen toimintaa, fluoritonta hammastahnaa suositellaan. Soija on aina pahasta. Ja peruslautasmalli voi monelle aiheuttaa lisäoireita tai sairauksia, esim. viljojen tai maidon sopivuutta itselle voi kokeilla ihan itse, lääkäreiden vakiovastauksista välittämättä, esim. yhden kuukauden ajan ja katsoa alkaako olo kohentua. Kyllä sen itse tietää voiko hyvin vai huonosti!

Vierailija

Ei lääkärit ole ravitsemuksen asiantuntijoita. Tieto on hankittava itse muualta. Lääkärikoulutus käsittelee ravitsemuksen vaikutuksia vain vähän ja pinnallisesti.

Vierailija

lääkärit ei tiedä m uutenkaan paljon mitään,ihmisen elämä on arvailujen varassa paljon.kun menet lääkäriin ,usein lääkäri kääntä selkänsä ja räplää tietokonetta puolet ajasta.se odottaaettä se 15-20 menis äkkiä ohi,ja pääsee sinusta eroon,ei se välitä kuoletko kohta tai et..palkka juoksee ilman että kukaan tarkistaa,oletko tehnyt työsi hyvin.nauravat pilkkanaurua,kun ovat päässeet sinusta eroon.tämä koskee sekä mehiläisen että kaupungin lääkäreita.'

sairaalalääkärit ovat toista maata,niiltä olen saanut avun kyllä,ja heti on selvinnyt ,mikä vaivaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat