Onnen etsintä

Vierailija

Kun täällä niin ahkerasti etsitään Jumalaa (eikä kait löydetä), niin voisitteko kertoa, mistä olette etsineet onnea. Mistä olette kenties sen jo löytäneetkin? Mitä onni on itse kullekin?

Kommentit (11)

Vierailija

Onnen tunteen voi kokea niin pienestä,pienestä asiasta tai tapahtumasta. Minä koin tänään kevään ensimmäisen kevään merkin.
Asun vanhassa (yli80v) talossa ja ikkunat sen mukaiset. Sain mukuuhuoneeni ikkunan auki. Voi taivas kuinka ihana tunne. Hm.... toivottavasti saan sen myös kiinni.. ;)

Vierailija

Minulle on aina onni, kun pääsen käymään mökillä!! Yksin se ei oikein suju, mutta lasten kyydillä kylläkin, myös talvisaikaan. :)

Vierailija

Onni löytyy pienistä yksinkertaisista asioista, joka päivä voi tunnistaa onnea esim. lukea päivän sanomalehteä työpaikan kahvihuoneessa ja huomata siellä joku pieni kiva uutinen. Sitten onni voi odottaa omassa postilaatikossa kun saapuu kotiin ja löytää postilaatikosta käsinkirjoitetun postikortin - ekstra onnea jos siinä on lisäksi hienot postimerkit . Mitään suurta onnea ei kannata odottaa, se on vain nämä pienet muruset.

Vierailija

Lainaus:

Kun täällä niin ahkerasti etsitään Jumalaa (eikä kait löydetä), niin voisitteko kertoa, mistä olette etsineet onnea. Mistä olette kenties sen jo löytäneetkin? Mitä onni on itse kullekin?

Sano nyt edes mistä moinen uteliaisuus?

Kell´ onni on, se onnen kätkeköön. En minä omastani jaa pätkääkään. Saletti niin.

Vierailija

"Onni täällä vaihtelee, Taivaan Isä suojelee"
Näinhän sitä laulettiin jo pienenä lapsena ja on elämän aikana moneen kertaan se todettu ettei onnea etsimällä löydä eikä vaatimalla. Onnellinen olotila vaihtelee koko ajan, ei se pysy muuttumattomana, muutoinhan siitä menis maku.
Tällä hetkellä on onni taas hukassa, kun parisuhde ei toimi oikein. Sitten taas kun saadaan asiat kuntoon (jos saadaan) niin aurinko paistaa!
Ihminen kuvittelee että onni tulee kun löytää parin (usein se saattaa viedä viimeisenkin onnen rippeen) tai kun valmistuu ammattiin (huomaakin olevansa ihan väärällä alalla) tai kun saa sen himoitun oman asunnon (ja asunto onkin ihan hukkaostos ja huono). Eli tuleekohan se onni ihan jostain ilmaisesta ja ilman että sitä himoitsee tai edes kovin tahtoo.....

Vierailija

Koin tänään onnen hetken ajaessani aamuvarhaisena töihin auringon noustessa punaisena taivaan rannasta.
Ilmassa oli hivenen kevättä . Tänään oli muutenkin mukava päivä , jaksoin vielä iltapäivällä lukea tulevaan tenttiin. Parhaita onnenhetkijä ovat pienet ohikulkevat arjen hetket.
janttuaktriina

Vierailija

Onnea oli tänään käydä syömässä Pikku-Thaissa . Onnea oli ostaa uusi Miele-merkkinen pölynimuri ja roudata se bussilla kotia. Tästä se kevät alkaa.

Vierailija

Grattis. Kevät töitä tosiaan. Huomenna on pestävä edes alakerran ikkunat- sisäpuolelta. Itse asiassa aika kiireinen viikko. Valmistettava pasha ja joitakin leivonnaisia, varmuuden vuoksi.No, siinähän menee..

Vierailija

Ei onni tule etsien vaan eläen. Onni = tyytyväisyytttä, omien resurssiensa tunnistamista, niidne mukaan elämistä. Ei onni ole mikään ihme!
En ole varta vasten etsinyt onnea, olen pyrkinyt elämään siten että olen sopusoinnussa itseni ja ympäristön kanssa. Olen omaksunut lapsena saamani elämänohjeet, jotka ovat osoittautuneet hyviksi.
Moraali ja etiikka ovat tärkeitä kulmakiviä elämässä.

Vierailija

Lainaus:

Ei onni tule etsien vaan eläen. Onni = tyytyväisyytttä, omien resurssiensa tunnistamista, niidne mukaan elämistä. Ei onni ole mikään ihme!
En ole varta vasten etsinyt onnea, olen pyrkinyt elämään siten että olen sopusoinnussa itseni ja ympäristön kanssa. Olen omaksunut lapsena saamani elämänohjeet, jotka ovat osoittautuneet hyviksi.
Moraali ja etiikka ovat tärkeitä kulmakiviä elämässä.

Jatkan vielä: tänään olin onnellinen kun kävelin töihin, 5 minuutin kävelymatka. Aurinko paistoi jo aamusta, leppoisa, tyyni sää. Tiedossa vielä parempaa eli tämän jälkeen yksi työpäivä, sen jälkeen lomaa pääsiäisen jälkeinen viikko.
Perjantaiaamuna matkalle rakastamaani kaupunkiin, sekin on onnea.
Loman jälkeen on taas kiva palata töihin virkistyneenä, voimia saaneena.
Ensi viikolla tapaan kahta tai kolmea ystävääni. Mennään ainakin kerran elokuviin, yhden kanssa käydään lounaalla, jutellaan, kerrotaan tehdyisä matkoista jne.
Onnea on sekin että on todella pitkiä ystävyyssuhteita, vuosikymmeniä kestäneitä eli jo opiskeluaikoina syntyneitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat